Gå til innhold

Kreta - anbefal reisemål

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å se om jeg kunne få tak i en restplass til Kreta i september. Det blir enten bare meg, eller sammen med sønnen min på 21 år. Ingen av oss liker masete turistmål med selgere over alt. Vi trives mer med natur, turmuligheter og et sted det går an å slappe av, men uten å bli så rolig at det grenser til det kjedelige. Noen tips ?

Anonymkode: 42b84...c7c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

kreta er jo alle varianter av ferie - fra øde til totalt turistødelagt, så her er det kurant å finne noe_:

Nestoren innen Hellastips Matt Barret har en omfattende side om øya:

https://www.greecetravel.com/crete/tour.html

Vil foreslå sørvestkysten (eks paleochora - rolig by med gode turmuligheter) eller nord-øst (Eks Mochlos, Sitia)

Anonymkode: 96f51...c7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sitia. Relativt nytt for nordmenn, og ikke så mye turisme. Koselig liten by med fine strender :)

Anonymkode: 83169...70d

AnonymBruker
Skrevet

Agia Galini 😍 Stille og rolig, men likevel stort utvalg av restauranter osv.

Anonymkode: a3dac...6ba

AnonymBruker
Skrevet

Agia Marina.

Anonymkode: 08e7b...6e4

Skrevet

Unngå Hersonnissos.  Var der tidlig i juni et år, og vi syntes der var alt for mye mas utenfor restauranter og butikker.  Byen Rethymnon var egentlig veldig hyggelig, men det var ofte rødt flagg på badestranden.  Greit nok det, men ikke like greit å se redningssituasjoner hver dag..  Selv ved rødt flagg gikk turister ut i havet, ble tatt av undervannsstrømmer og måtte reddes og fraktes til sykehus.  Det skjedde daglig, og jeg synes ikke det var ok å se.. 
Har fartet med bil over Kreta, og som andre sier i denne tråden, er Sitia en veldig trivelig by.  Min neste ferie til Kreta vil likevel bli Paleochora på sørvestkysten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...