AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #1 Skrevet 17. juli 2019 Jeg er ikke lysten å jobbe igjennom vikarbyrå. De har ingen faglig ansatte innen mitt fag engang. Hva kan jeg gjøre for unngå det? Trenger råd. Anonymkode: d43cd...dbc
Jojo jojo Skrevet 17. juli 2019 #2 Skrevet 17. juli 2019 Du søker ikke på jobb i vikarbyrå. Så enkelt er det. 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #3 Skrevet 17. juli 2019 Akkurat nå, Jojo jojo skrev: Du søker ikke på jobb i vikarbyrå. Så enkelt er det. jeg har ikke søkt, men blitt oppringt. Anonymkode: d43cd...dbc
Jojo jojo Skrevet 17. juli 2019 #4 Skrevet 17. juli 2019 Så da har du jobb i vikarbyrå? De kan jo ikke bare ringe deg uten å vite noe om deg.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #5 Skrevet 17. juli 2019 4 minutter siden, Jojo jojo skrev: Så da har du jobb i vikarbyrå? De kan jo ikke bare ringe deg uten å vite noe om deg. prøv å besvar spørsmålet er du snill. Hvis du ikke har svar så unngå å gi svar her. Anonymkode: d43cd...dbc
Gjest Karkta Skrevet 17. juli 2019 #6 Skrevet 17. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke lysten å jobbe igjennom vikarbyrå. De har ingen faglig ansatte innen mitt fag engang. Hva kan jeg gjøre for unngå det? Trenger råd. Anonymkode: d43cd...dbc Jeg får si som et vikarbyrå sa til meg engang. " Vil du ikke høre fra oss, må du ikke melde deg arbeidsledig " Tror ikke det er noen måte annen å skjule sine spor på nett om at man er på jakt etter en jobb
Jojo jojo Skrevet 17. juli 2019 #7 Skrevet 17. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: prøv å besvar spørsmålet er du snill. Hvis du ikke har svar så unngå å gi svar her. Anonymkode: d43cd...dbc Hvis du har et forhold med et vikarbyrå, så sier du opp jobben der. Da kan de ikke kontakte deg lenger.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #8 Skrevet 17. juli 2019 Akkurat nå, Karkta skrev: Jeg får si som et vikarbyrå sa til meg engang. " Vil du ikke høre fra oss, må du ikke melde deg arbeidsledig " Tror ikke det er noen måte annen å skjule sine spor på nett om at man er på jakt etter en jobb Men forstår du det jeg sikter etter, det å være "ansatt" i vikarbyrå uten at du har overordnede som er innen ditt eget fag. Det er stor forskjell ved og kun være ansatt direkte i en bedrift. Anonymkode: d43cd...dbc
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #9 Skrevet 17. juli 2019 1 minutt siden, Jojo jojo skrev: Hvis du har et forhold med et vikarbyrå, så sier du opp jobben der. Da kan de ikke kontakte deg lenger. Har du noen formening generelt om vikarbyrå? Anonymkode: d43cd...dbc
Jojo jojo Skrevet 17. juli 2019 #10 Skrevet 17. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har du noen formening generelt om vikarbyrå? Anonymkode: d43cd...dbc Ja, jeg vil ikke være ansatt i et vikarbyrå. Det er dårlig betalt og man vet aldri når man skal jobbe.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #11 Skrevet 17. juli 2019 Akkurat nå, Jojo jojo skrev: Ja, jeg vil ikke være ansatt i et vikarbyrå. Det er dårlig betalt og man vet aldri når man skal jobbe. Nettopp du er klok. Forstår du da da jeg sier at når jeg som faglært blir sendt fra "min" arbeidsplass til en annen arbeidsplass. Og heller ikke blitt som en del av arbeidsmiljøet som allerede er etablert. I dette tilfellet vet jeg hvor jeg skal jobbe, og det er fast base. Anonymkode: d43cd...dbc
Jojo jojo Skrevet 17. juli 2019 #12 Skrevet 17. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nettopp du er klok. Forstår du da da jeg sier at når jeg som faglært blir sendt fra "min" arbeidsplass til en annen arbeidsplass. Og heller ikke blitt som en del av arbeidsmiljøet som allerede er etablert. I dette tilfellet vet jeg hvor jeg skal jobbe, og det er fast base. Anonymkode: d43cd...dbc Hvis jeg skjønner, så skal du være vikar på en arbeidsplass der du ikke har kollegaer/sjef med samme fagbakgrunn som deg? Og derfor vil du ikke jobbe der?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #13 Skrevet 17. juli 2019 1 minutt siden, Jojo jojo skrev: Hvis jeg skjønner, så skal du være vikar på en arbeidsplass der du ikke har kollegaer/sjef med samme fagbakgrunn som deg? Og derfor vil du ikke jobbe der? Nei, der forstod du ikke. Men vikarbyrået som er din "sjef" har du ikke et fagmiljø og kollega som du kan samarbeide med og snakke et fagspråk med. Derfor liker jeg ikke vikarbyrå. Anonymkode: d43cd...dbc
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #14 Skrevet 17. juli 2019 Noen ganger så betaler jo vikarbyråene bedre enn bedriftene selv. Jeg jobbet på lager og fikk nesten 200 kr timen, mens de som var fast ansatte der fikk litt over 160 kr. Etter et par mnd. så blir du "kjøpt ut" av bedriften, om du vil jobbe for dem. Anonymkode: af88b...8f8 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #15 Skrevet 17. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger så betaler jo vikarbyråene bedre enn bedriftene selv. Jeg jobbet på lager og fikk nesten 200 kr timen, mens de som var fast ansatte der fikk litt over 160 kr. Etter et par mnd. så blir du "kjøpt ut" av bedriften, om du vil jobbe for dem. Anonymkode: af88b...8f8 Forstår tanken, og din erfaring. Men når det ikke skjer, og du må skifte ny arbeidsplass og arbeidsmiljø, ja, til og med måtte gå fra ditt faglige stå sted og inntre inn i ufaglært stilling, så blir det for mye av det gode. I det siste "arbeidsforholdet" så byttet jeg fem ganger bedrifter som jeg var innom, og alle gangene fikk jeg en som ikke kun norsk å forholde meg til. Det blir for mye for meg iallfall. De plassene jeg jobbet var heller ikke naturlige steder som du kunne søke til. Jeg ville ikke jobbet i de bedriftene. Fordelen er at man får sett hvilke arbeidsmiljø du jobber i. Jeg har iallfall minste betingelse fremover at jeg skal snakke norsk og ha norske kolleger som jeg kan bli kjent med på bakgrunn av kulturell plattform. Anonymkode: d43cd...dbc 1
Jojo jojo Skrevet 17. juli 2019 #16 Skrevet 17. juli 2019 25 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, der forstod du ikke. Men vikarbyrået som er din "sjef" har du ikke et fagmiljø og kollega som du kan samarbeide med og snakke et fagspråk med. Derfor liker jeg ikke vikarbyrå. Anonymkode: d43cd...dbc Da skjønner jeg ingenting. Er denne tråden opprettet for å snakke generelt om vikarbyråer, eller at du blir oppringt av vikarbyråer med tilbud om jobb? 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #17 Skrevet 17. juli 2019 2 minutter siden, Jojo jojo skrev: Da skjønner jeg ingenting. Er denne tråden opprettet for å snakke generelt om vikarbyråer, eller at du blir oppringt av vikarbyråer med tilbud om jobb? unngå vikarbyråer. Anonymkode: d43cd...dbc
Jojo jojo Skrevet 17. juli 2019 #18 Skrevet 17. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: unngå vikarbyråer. Anonymkode: d43cd...dbc Svaret er veldig enkelt: ikke søk jobb hos vikarbyråer, og hvis du er ansatt i et vikarbyrå, så slutter du. 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #19 Skrevet 17. juli 2019 Forstår ikke helt spørsmålet her. Det er vel bare å ikke søke jobb hos et vikarbyrå det, eller? Anonymkode: 88410...dc7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #20 Skrevet 17. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forstår ikke helt spørsmålet her. Det er vel bare å ikke søke jobb hos et vikarbyrå det, eller? Anonymkode: 88410...dc7 det kan godt være. Men får inntrykk bedrifter vil utnytte systemet å bruke vikarbyråer istedenfor å ansette direkte. Bedriften har jo utlyst egen stilling som ledig, og allikevel bruker dem vikarbyrå. Jeg ville gjerne unngå vikarbyrå. Så hva gjør jeg? bruke advokat for å få direkte stilling til bedriften? eller bare gå stille i korridorene? Anonymkode: d43cd...dbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå