Gå til innhold

Forkjølet. Usikker på om jeg burde holde meg hjemme fra jobb i morgen? Evnt når burde jeg gi beskjed?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt forkjølet. Jeg har fri i dag. Var på jobb mandag og tirsdag og jeg klarte da å gjennomføre arbeidsdagen, men jeg måtte snyte meg en del og nøs og hostet av og til, var også redusert og sliten. Jeg jobber med eldre så jeg er spesielt redd for at jeg kan komme til å smitte de. Jeg passer selvfølgelig på å ha god hygiene. Men det skjer jo at man ikke alltid har mulighet til å få vasket og spritet hendene med en gang når det trengs. 

Akkurat nå har jeg litt sår hals, tett nese og kjenner meg litt varm. Jeg synes det er litt vanskelig å bedømme. Det kan jo være jeg blir verre i morgen tidlig og det kan og være at jeg blir tilnærmet frisk. Det jeg har merket de dagene jeg jobbet var at jeg ble en del verre i løpet av arbeidsdagen og hadde jeg vert slik før jeg reiste på jobb så hadde jeg valgt å ikke jobbe disse dagene.

Hva tenker dere? Burde jeg holde meg hjemme fra jobb i morgen og når burde jeg eventuelt gi beskjed? Jeg begynner på jobb kl 7 i morgen. Leder som skal ha beskjed om sykdom tror jeg er på jobb til kl 16 i dag, ellers skal man gi beskjed til sen- eller nattevakt. Jeg tenker jo også litt på det at gir jeg beskjed i dag så er det mest sannsynlig lettere å få tak i noen som kan jobbe i stedet for meg i morgen. Men så er det jo også litt dumt om det kanskje viser seg at jeg egentlig kunne ha jobbet likevel dersom jeg skulle bli bedre.

Anonymkode: 685da...2b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er vel strengt tatt ikke smittsom lengre, og plagene du beskriver er ikke så omfattende at jeg ville tenkt at det var naturlig å bli hjemme. Dersom pasientene er spesielt sårbare har dere vel en intern rutine å forholde dere til mtp spørsmålet? 

Anonymkode: d5351...c9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...