AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #1 Skrevet 17. juli 2019 Hei. Jeg lurer på hvordan man kan klare å få 500 000 tusen i års inntekt på grunn av at jeg var i et møte med banken. Jeg jobber 100% på en dagligvare butikk også har jeg helger på en flyplass hvor jeg jobber noen netter og helligdager, så jeg jobber hver eneste dag og det tærer på. Men jeg kommer ikke i nærheten av 500 tusen som kreves i års inntekt for å få et låne tilbud fra banken på omtrent 2.7. Har ikke allverdens timelønn, litt over 160 uten tillegg, har også akkurat passert 30 år og har spart opp nesten 400 tusen i egenkapital siden jeg var 17 år. Noen tips til hva jeg kan gjøre, eventuelt andre jobber jeg kan ta? Anonymkode: 65de6...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #2 Skrevet 17. juli 2019 Du må enten skaffe deg en partner/samboer/venn som bor hos deg som du kan gå inn sammen med, eller kjøpe noe du faktisk har råd til Anonymkode: b9eeb...f90 7
Gjest bienvilleparish Skrevet 17. juli 2019 #3 Skrevet 17. juli 2019 Det er veldig lav timelønn så du må jo jobbe deg ihjel for å klare det. Du kan ikke prøve å finne en litt bedre betalt jobb? Enten det eller så må du bare jobbe overtid
stan Skrevet 17. juli 2019 #4 Skrevet 17. juli 2019 Ta utdanning? Eller få deg en selgerjobb med provisjon, og selg masse. Eller start din egen bedrift, og om det går bra vil du i løpet av noen år tjene mer enn 500 000. Det er også noen ulovlige alternativer, men det bør du ikke vurdere. 2
Fiskemannen Skrevet 17. juli 2019 #5 Skrevet 17. juli 2019 Det var ikke mye jeg kunne få i lån slik som det står til nå, rett under 1 million og det er ikke så mye til den prisen i oslo og omegn
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #6 Skrevet 17. juli 2019 3 minutter siden, R730 skrev: Det er veldig lav timelønn så du må jo jobbe deg ihjel for å klare det. Du kan ikke prøve å finne en litt bedre betalt jobb? Enten det eller så må du bare jobbe overtid Ja, jeg forstår. Men det er ikke så veldig lett å finne en bedre betalt jobb i dag desverre, selv med mange år i arbeidslivet så må man ta seg til takke med det man får. Anonymkode: 65de6...7f1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #7 Skrevet 17. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg forstår. Men det er ikke så veldig lett å finne en bedre betalt jobb i dag desverre, selv med mange år i arbeidslivet så må man ta seg til takke med det man får. Anonymkode: 65de6...7f1 Har du noen ting du kan selge unna, å sette rett inn på sparekonto? Småjobber på finn.no? Mulighet for ekstra skift på en av jobbene? Syns du er sinnsykt flink som jobber så mye ekstra! Pass på at du ikke brenner deg ut, det er det ikke verdt ❤ gikk på en skikkelig smell der selv! Anonymkode: 954c5...c51 9
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #8 Skrevet 17. juli 2019 Hvilke jobber har dere som har råd til å ta opp lån på 2-3 millioner kroner, etter så mange år i arbeidslivet så føler man seg litt demotivert ettersom man ikke klarer å bygge seg opp til en liten leilighet slik at man en dag kan stifte familie og sørge for en god trygg fremtid i de kommende årene uansett hvor hardt man jobber og sparer. Men det med utdannelse kan være interessant, noen forslag til en som meg? Anonymkode: 65de6...7f1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #9 Skrevet 17. juli 2019 Du trenger rett og slett mer utdanning. Det gir deg høyere lønn på sikt. Anonymkode: e06b7...d67 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #10 Skrevet 17. juli 2019 Jeg har en 100% jobb og tar ekstravakter ved en bolig for psykisk utviklingshemmede i tillegg. Jeg tjener alltid minst 200 000 i året på ekstrajobben min. Anonymkode: 876ee...f24
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #11 Skrevet 17. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen ting du kan selge unna, å sette rett inn på sparekonto? Småjobber på finn.no? Mulighet for ekstra skift på en av jobbene? Syns du er sinnsykt flink som jobber så mye ekstra! Pass på at du ikke brenner deg ut, det er det ikke verdt ❤ gikk på en skikkelig smell der selv! Anonymkode: 954c5...c51 Tusen takk for et hyggelig svar, jeg har egentlig innsett at man ikke kan jobbe så mye som jeg gjør nå. Jeg antar at en må bytte beite eventuelt starte noe eget/ta en utdannelse. Anonymkode: 65de6...7f1
Million Skrevet 17. juli 2019 #12 Skrevet 17. juli 2019 (endret) Du får ikke 2,7 mill i lån med en inntekt på 500 000 kr. Bankene har retningslinjer fra myndighetene å rette seg etter, og regelen er maks 5 ganger inntekten i gjeld. Da regnes all gjeld med, inkl studielån, billån, kredittkort osv. Ofte gir ikke bankene fullt 5 ganger heller, om ser det blir knapt. Da gir de kanskje kun 3 eller 4 ganger inntekten. 5 x 500 000 er 2,5 millioner. Du mangler altså 200 000. Og da har du tøyd lånestrikken maks! Endret 17. juli 2019 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #13 Skrevet 17. juli 2019 Bor du i Oslo? Er du nødt til det? For 2,7 + 400 = 3.1 mil, er prisen du ønsker å kjøpe for? Utafor Oslo/Akershus kan du få en enebolig for denne prisen er det er neppe nødvendig eller ønskelig som første boligkjøp for en singel person. Men i Oslo, selvsagt, får man jo ikke kjøpt noe som helst til denne prisen. Er du fornøyd med livet og jobben, ville jeg kankje vurdert å se etter en bolig i billigere område. Butikkjobb får du overalt i Norge. Ellers må du jo få utdannelse. Jeg har nesten 700 i inntekt, og samme med samboeren min, vi har begge sivilingeniørutdannelse og 10 år i bransjen (IT). Vi har nok penger og lån til et lite og gammelt rekkehus i Oslo. Haha. Så sinnsyke priser har det blitt. Anonymkode: 447bf...c5f 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #14 Skrevet 17. juli 2019 3 minutter siden, Million said: Du får ikke 2,7 mill i lån med en inntekt på 500 000 kr. Bankene har retningslinjer fra myndighetene å rette seg etter, og regelen er maks 5 ganger inntekten i gjeld. Da regnes all gjeld med, inkl studielån, billån, kredittkort osv. 5 x 500 000 er 2,5 millioner. Du mangler altså 200 000. Har du noe egenkapital i det hele tatt? Dette er også et krav fra bankene/myndighetene. Man må ha 15% av boligens kjøpssum i egenkapital. Står i hovedinnlegget at TS har spart 400 tusen i egenkapital. Anonymkode: 447bf...c5f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #15 Skrevet 17. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for et hyggelig svar, jeg har egentlig innsett at man ikke kan jobbe så mye som jeg gjør nå. Jeg antar at en må bytte beite eventuelt starte noe eget/ta en utdannelse. Anonymkode: 65de6...7f1 Det er nok ingen dum idé, Det har du kanskje mulighet til å studere ved siden av jobben? Altså studere deltid? Kan du ha rett på omskolering, tro? Jeg ble veldig syk av å jobbe som jeg gjorde (jeg hadde 4 jobber på det meste), å hadde ikke sjans til å hente meg inn noen plass. Jeg var ikke utdannet, fikk ikke fast jobb noen plass, annet enn små prosenter. Tjente dårlig også, så jeg måtte ha alle de timene jeg fikk. Jeg brant meg helt, helt ut, og lang historie kort, nå skal jeg omskolere meg, så jeg kan komme ut i stabil jobb som ikke krever 70 timer i uka for å overleve.. Anonymkode: 954c5...c51
Million Skrevet 17. juli 2019 #16 Skrevet 17. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Står i hovedinnlegget at TS har spart 400 tusen i egenkapital. Anonymkode: 447bf...c5f Jeg så det og det er redigert vekk fra innlegget mitt allerede
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #17 Skrevet 17. juli 2019 2 minutter siden, Million said: Jeg så det og det er redigert vekk fra innlegget mitt allerede Men nå har tabben din vil alltid være forgjevet i Quoten min 😈 Anonymkode: 447bf...c5f 1
Gjest bienvilleparish Skrevet 17. juli 2019 #18 Skrevet 17. juli 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg forstår. Men det er ikke så veldig lett å finne en bedre betalt jobb i dag desverre, selv med mange år i arbeidslivet så må man ta seg til takke med det man får. Anonymkode: 65de6...7f1 Ja, vet det er kjempevanskelig. Lykke til, det ordner seg en dag. Jeg er alene og får heller ikke nok lån til å kjøpe noe ok selv om jeg har høyere lønn enn deg, null lån fra før av og nesten 500k i egenkapital
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #19 Skrevet 17. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke jobber har dere som har råd til å ta opp lån på 2-3 millioner kroner, etter så mange år i arbeidslivet så føler man seg litt demotivert ettersom man ikke klarer å bygge seg opp til en liten leilighet slik at man en dag kan stifte familie og sørge for en god trygg fremtid i de kommende årene uansett hvor hardt man jobber og sparer. Men det med utdannelse kan være interessant, noen forslag til en som meg? Anonymkode: 65de6...7f1 Hvorfor prøver du å legge opp til et sted for familie helt alene? Er jo bare til å bo etter økonomi inntil dette blir en realitet? Damer jobber jo de og.. Anonymkode: e8550...708 2
Million Skrevet 17. juli 2019 #20 Skrevet 17. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men nå har tabben din vil alltid være forgjevet i Quoten min 😈 Anonymkode: 447bf...c5f Din tabbe må vel være "forgjevet" da. Det er ikke noe norsk ord som heter det 😈 Ikke var gramatikken i setningen din riktig norsk heller. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå