AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #1 Skrevet 17. juli 2019 Jenta mi på 6 har fått vannkopper. Gikk inn for å smitte henne men må si jeg angrer nå. Hun klør så intenst at hun har skreket non stop i 2 døgn. Hun er generelt veldig pysete av seg og kan gråte av et myggstikk også. Men hun er fullstendig hysterisk. Ringte legen for å høre om det var mulig å få resept uten å dra til legen, men hun sa jeg bare måtte gå på apoteket å kjøpe allerginedisin og si hvor gammel hun er. Trenger man ikke resept lengre? Og er det tabletter? Hun har aldri turt å spise en pille i hele sitt liv så det blir jo en kamp i seg selv. Hun er redd for alt, men dette greier jeg ikke i flere dager. Kjipt å dra henne med seg på apoteket også, men hvis noe kan funke så gjør jeg hva enn som skal til.. Kan ikke gå en uke uten søvn.. Anonymkode: bac36...d1b
Kitcat Skrevet 17. juli 2019 #2 Skrevet 17. juli 2019 Gi Zyrtec (reseptfri, finnes også som mikstur). Smør utslett med hvitvask liniment på myk bomullspads. Det får du også på apoteket. 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #3 Skrevet 17. juli 2019 7 minutter siden, Kitcat skrev: Gi Zyrtec (reseptfri, finnes også som mikstur). Smør utslett med hvitvask liniment på myk bomullspads. Det får du også på apoteket. Har hvitvask, hjelper ikkenoe. Hun bare hyler at hun ikke klare mer. Sitter jo her og gråter selv fordi jeg blir så frustrert. Men takk, da får jeg prøve dra henne med meg på apoteket og fikse zyrtec mixtur! Anonymkode: bac36...d1b
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #4 Skrevet 17. juli 2019 Har dere badekar så kan det hjelpe å bade i lunkent vann. Det er ikke lurt å ta med seg barnet til apoteket på grunn av smittefare. Anonymkode: df268...f73 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #5 Skrevet 17. juli 2019 Hvis du skal trolle, kan du ikke være så snill å prøve å gjøre det litt underholdende, og ikke bare teit? Anonymkode: 2d3e4...679 1
Kitcat Skrevet 17. juli 2019 #6 Skrevet 17. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hvitvask, hjelper ikkenoe. Hun bare hyler at hun ikke klare mer. Sitter jo her og gråter selv fordi jeg blir så frustrert. Men takk, da får jeg prøve dra henne med meg på apoteket og fikse zyrtec mixtur! Anonymkode: bac36...d1b Hvorfor må du dra henne med deg? Kan du få noen til å passe? Prøv å ikke vise at du er i ubalanse, da må hun bli enda mer opprørt. Hun klarer seg selvsagt gjennom dette. Ubehagelig er det jo, men jo mer man fokuserer på det jo verre blir det. Har hun feber kan du gi litt Paracet også, da vil hun føle seg bedre. Hva med å prøve å avlede med noe hun liker å gjøre? Ps hvis apoteket ikke har miksturen kan du også knuse tablett og blande i feks en skje yoghurt. Men tablettene er små, så en 6-åring burde kunne svelge den. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #7 Skrevet 17. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jenta mi på 6 har fått vannkopper. Gikk inn for å smitte henne men må si jeg angrer nå. Hun klør så intenst at hun har skreket non stop i 2 døgn. Hun er generelt veldig pysete av seg og kan gråte av et myggstikk også. Men hun er fullstendig hysterisk. Ringte legen for å høre om det var mulig å få resept uten å dra til legen, men hun sa jeg bare måtte gå på apoteket å kjøpe allerginedisin og si hvor gammel hun er. Trenger man ikke resept lengre? Og er det tabletter? Hun har aldri turt å spise en pille i hele sitt liv så det blir jo en kamp i seg selv. Hun er redd for alt, men dette greier jeg ikke i flere dager. Kjipt å dra henne med seg på apoteket også, men hvis noe kan funke så gjør jeg hva enn som skal til.. Kan ikke gå en uke uten søvn.. Anonymkode: bac36...d1b Makan til galskap. Å smitte et barn med vilje, hjelper litempå å få utryddet sykdommer som vannkopper og andre barnesykdommer. Si meg, hvor mange andre har barnet ditt smittet, både av friske og av imunsvekkede barn og voksne? De flrste opplyste mennesker vet, eller kan lese seg til, på både felleskatalogen.no, apotek1.no m.fl. at allergimedisiner til systemisk bruk er reseptfrie og har vært set de siste 20 årene, minst. Gå nå og skaff hjelp til barnet ditt, som du har påført lidelse og plager med vilje og vitende, fremfor å sitte på nett og opplyse om hvordan du har utsatt barnet ditt for sykdom og sterkt ubehag. Får barnet valget mellom medisin og å ha det ubehagelig, så er det din psykologiske evne til å fremlegge saken som avgjør om hun er mottakelig for å svelge medisin. Etter min mening burde foreldre som smitter barna sine med vilje og viten med barnesykdommer bli meldt for omsorgssvikt., med forbehold om at ts er ærlig om situasjonen. Anonymkode: 9e70d...d87 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #8 Skrevet 17. juli 2019 De selger PoxClin reseptfritt på apotek også, til vannkopper. Prøve det? Anonymkode: 3a524...d0a 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #9 Skrevet 17. juli 2019 Du burde vaksinert henne istedenfor å smitte med vilje, maken til uopplyst og egosentrisk forelder. Du vet det er liten sjanse at hun kan få en alvorlig bivirkning av vannnkoppene å må legges inn på sykehus for å behandles i flere uker? Få nedsatt immunforsvar så hun lettere får infeksjoner hele høsten? Hva var det du tenkte med egentlig? Anonymkode: 0a7b3...c50 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #10 Skrevet 17. juli 2019 Man gir da ikke vannkoppvaksine til ellers friske barn. Det er ikke vanlig, og den inngår ikke i barnevaksinasjonsprogrammet. Det er også fornuftig å la barna gjennomgå denne barnesykdommen som BARN, da voksne som ikke har hatt sykdommen gjerne får et alvorligere sykdomsbilde. Så la nå denne stakkars mora være litt i fred. Hun har absolutt ikke gjort noe galt, ved å ønske at datteren får gjennomgå barnesykdommen, og dermed bli ‘imun’. Kjøp zyrtec, bruk Paracet, hvitvask og kalde kluter, så er det bedre igjen om et par dager 👍🏼 Anonymkode: 4700d...3e6 12
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #11 Skrevet 17. juli 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man gir da ikke vannkoppvaksine til ellers friske barn. Det er ikke vanlig, og den inngår ikke i barnevaksinasjonsprogrammet. Det er også fornuftig å la barna gjennomgå denne barnesykdommen som BARN, da voksne som ikke har hatt sykdommen gjerne får et alvorligere sykdomsbilde. Så la nå denne stakkars mora være litt i fred. Hun har absolutt ikke gjort noe galt, ved å ønske at datteren får gjennomgå barnesykdommen, og dermed bli ‘imun’. Kjøp zyrtec, bruk Paracet, hvitvask og kalde kluter, så er det bedre igjen om et par dager 👍🏼 Anonymkode: 4700d...3e6 Vannkoppvaksine inngår i det nasjonale, gratis barnevaksinasjonsprogrammet i flere land. Jeg synes det er rett og slett latterlig at Norge, et av de rikeste land i verden som skal tilby det beste for barna sine "ikke har råd" til å vaksinere barna sine mot vannkopper. Anonymkode: df268...f73
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #12 Skrevet 17. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Makan til galskap. Å smitte et barn med vilje, hjelper litempå å få utryddet sykdommer som vannkopper og andre barnesykdommer. Si meg, hvor mange andre har barnet ditt smittet, både av friske og av imunsvekkede barn og voksne? De flrste opplyste mennesker vet, eller kan lese seg til, på både felleskatalogen.no, apotek1.no m.fl. at allergimedisiner til systemisk bruk er reseptfrie og har vært set de siste 20 årene, minst. Gå nå og skaff hjelp til barnet ditt, som du har påført lidelse og plager med vilje og vitende, fremfor å sitte på nett og opplyse om hvordan du har utsatt barnet ditt for sykdom og sterkt ubehag. Får barnet valget mellom medisin og å ha det ubehagelig, så er det din psykologiske evne til å fremlegge saken som avgjør om hun er mottakelig for å svelge medisin. Etter min mening burde foreldre som smitter barna sine med vilje og viten med barnesykdommer bli meldt for omsorgssvikt., med forbehold om at ts er ærlig om situasjonen. Anonymkode: 9e70d...d87 For et svar! De fleste jeg kjenner velger å la barn med vannkopper omgås nettopp for at de skal få det mens de fortsatt er små. Omsorgssvikt?! Alle barn får da vannkopper.. Anonymkode: bac36...d1b 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #13 Skrevet 17. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du burde vaksinert henne istedenfor å smitte med vilje, maken til uopplyst og egosentrisk forelder. Du vet det er liten sjanse at hun kan få en alvorlig bivirkning av vannnkoppene å må legges inn på sykehus for å behandles i flere uker? Få nedsatt immunforsvar så hun lettere får infeksjoner hele høsten? Hva var det du tenkte med egentlig? Anonymkode: 0a7b3...c50 Jeg tenkte som alle andre foreldre jeg kjenner.. Nevøen mine hadde vannkopper, jeg sa ja til å passe et par dager siden jeg hadde ferie.. Tenkte det passet greit å få vannkopper unnagjort nå i ferien fremfor at hun må være borte fra skolen en uke ved en senere anledning. Hva har skjedd med verden lurer jeg på nå? Vannkopper er da noe alle barn går gjennom, men nå er man plutselig en dårlig forelder fordi man lar barnet bli smittet? Anonymkode: bac36...d1b 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #14 Skrevet 17. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et svar! De fleste jeg kjenner velger å la barn med vannkopper omgås nettopp for at de skal få det mens de fortsatt er små. Omsorgssvikt?! Alle barn får da vannkopper.. Anonymkode: bac36...d1b Ikke de barna som blir vaksinert da. Hvorfor vaksineres ikke barna i Norge mot vannkopper? Anonymkode: df268...f73
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #15 Skrevet 17. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man gir da ikke vannkoppvaksine til ellers friske barn. Det er ikke vanlig, og den inngår ikke i barnevaksinasjonsprogrammet. Det er også fornuftig å la barna gjennomgå denne barnesykdommen som BARN, da voksne som ikke har hatt sykdommen gjerne får et alvorligere sykdomsbilde. Så la nå denne stakkars mora være litt i fred. Hun har absolutt ikke gjort noe galt, ved å ønske at datteren får gjennomgå barnesykdommen, og dermed bli ‘imun’. Kjøp zyrtec, bruk Paracet, hvitvask og kalde kluter, så er det bedre igjen om et par dager 👍🏼 Anonymkode: 4700d...3e6 Takk for et ordentlig svar. Ble helt satt ut av de svarene jeg fikk her nå.. Omsorgssvikt og forferdelig forelder fordi barnet mitt er smittet av vannkopper 🙄 jeg fikk kjøpt en pakke med noe som var lignende zyrtec, gav henne en halv tablett og det hjalp, hun har sovet et par timer nå heldigvis Anonymkode: bac36...d1b
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #16 Skrevet 17. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke de barna som blir vaksinert da. Hvorfor vaksineres ikke barna i Norge mot vannkopper? Anonymkode: df268...f73 Det vet ikke jeg.. Fordi det ikke er en livstruende sykdom? Men hadde ikke gjort noe å fått vekk den og. Anonymkode: bac36...d1b
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #17 Skrevet 17. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det vet ikke jeg.. Fordi det ikke er en livstruende sykdom? Men hadde ikke gjort noe å fått vekk den og. Anonymkode: bac36...d1b Men det er jo en livstruende sykdom for mange, og mange barn og voksne dør hvert år av vannkopper. Disse dødsfallene er helt unødvendige, og helt enkelt å unngå. Dessuten vaksinerer flere andre land barna mot vannkopper. Anonymkode: df268...f73
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #18 Skrevet 17. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Makan til galskap. Å smitte et barn med vilje, hjelper litempå å få utryddet sykdommer som vannkopper og andre barnesykdommer. Si meg, hvor mange andre har barnet ditt smittet, både av friske og av imunsvekkede barn og voksne? De flrste opplyste mennesker vet, eller kan lese seg til, på både felleskatalogen.no, apotek1.no m.fl. at allergimedisiner til systemisk bruk er reseptfrie og har vært set de siste 20 årene, minst. Gå nå og skaff hjelp til barnet ditt, som du har påført lidelse og plager med vilje og vitende, fremfor å sitte på nett og opplyse om hvordan du har utsatt barnet ditt for sykdom og sterkt ubehag. Får barnet valget mellom medisin og å ha det ubehagelig, så er det din psykologiske evne til å fremlegge saken som avgjør om hun er mottakelig for å svelge medisin. Etter min mening burde foreldre som smitter barna sine med vilje og viten med barnesykdommer bli meldt for omsorgssvikt., med forbehold om at ts er ærlig om situasjonen. Anonymkode: 9e70d...d87 Du slukte agn, snøre og hele pakka. Anonymkode: d78f1...e3f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #19 Skrevet 17. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo en livstruende sykdom for mange, og mange barn og voksne dør hvert år av vannkopper. Disse dødsfallene er helt unødvendige, og helt enkelt å unngå. Dessuten vaksinerer flere andre land barna mot vannkopper. Anonymkode: df268...f73 Er helt enig i at den burde bli utryddet. Anonymkode: bac36...d1b
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #20 Skrevet 17. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skal trolle, kan du ikke være så snill å prøve å gjøre det litt underholdende, og ikke bare teit? Anonymkode: 2d3e4...679 Hvorfor skulle jeg trolle? Hvis du Google "vannkopper forum" så får du opp en hel del tråder om barn som er smittet der foreldre er rådville etter hva som hjelper. Anonymkode: bac36...d1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå