Gjest Chrizzy Skrevet 13. mai 2005 #22 Skrevet 13. mai 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? FØRST TENKTE JEG DEN FØRSTE, MEN JO MER JEG TYGGER SÅ BLIR DET NOK DEN ANDRE. 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? EGENTLIG SÅ GIR DET MEG INGEN MENING, OM MAN SER STORT PÅ DET, TENKER PÅ ANDRE LAND OG MENNESKER I ANDRE SITUASJONER ENN OSS HER I NORGE SÅ KANSKJE, MEN KANSKJE IKKE TIL SYVENDE OG SIST. ER IKKE HELT LETT Å SVARE PÅ. OM HØYRE BØLGEN FÅR BESTEMME I NORGE SÅ KAN DET BLI SÅNN HER OGSÅ, MEN NÅ BÅDE TROR OG HÅPER JEG PÅ REGJEREINGS SKIFTE SNART :-) 03. Gir du penger til tiggere? JA, SOM OFTEST. 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? DET SPØRS PÅ HVILKE REGLER DE BRYTER, OM DE BRYTER REGLER OVENFOR MENNESKER, MILJØET OG RETTFERDIGHET SÅ ER DET IKKE BEDRE FOR OSS, MEN PIONERER OG BANEBRYTERE, DE SOM IKKE FINNER SEG I REGLER SOM IKKE GIR NOEN MENING, DE SOM VIL FINNE SVARET SELV, ELLER FOR EKSEMPEL EN 5-6 ÅRING SOM STARTER PÅ SKOLEN OG SOM HAR PROBLEMER MED Å INNORDNE SEG TIL EN VERDEN SOM FOR HAN/HENNE KAN VIRKE ABSURD, KAN IKKE DET VÆRE DE STERKESTE INDIVIDENE, DE SOM IKKE LAR SEG KNEKKE SÅ RASKT? JEG TROR VI HAR GODT AV DE 05. Intelligens - byrde eller begavelse? SPØRS PÅ GRUNNMUREN 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? SPØRS PÅ HVEM OG HVA SOM DEFINERER SUKSESS 07. X æ -- c X ? TENKER BARE PÅ KJÆKS OG SÆKS NÅR JEG SER DET DER (DIALEKTA MI) 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? DET GJØR GLEDE OGSÅ... MEN HVORFOR, KANSKJE FORDI VI GLEMMER EGO OG SER STØRRE PÅ TILVÆRELSEN.. 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? Å DEN ER JEG GLAD I :-) JEG TENKER SÅNN AT VI ER SOM VI TENKER, SANN "LYKKE" KOMMER INNENFRA, DET FÅR VI IKKE AV PENGER, NYE PUPPER, ELLER MATERIELLE ELLER FYSISKE TING, DET HANDLER OM LIVSVISDOM, OM Å VÆRE ET SANT, HELT OG TRYGT MENNESKE. DET BLIR LETT Å GI KJÆRLIGHET, OG OGSÅ Å MOTTA, DA KAN VI BÅDE GI OG FÅ, VI KAN BYGGE OPP EN FAMILIE, ET SAMFUNN, EN HEL KLODE MED "HELE" MENNESKER. OG VERDEN KAN BLI EN BRA PLASS FOR ALLE, SÅ BRA SOM DEN KAN BLI UNDER GITTE FORUTSETTELSER 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? HAR LYST Å SKRIVE JA, MEN TENKER PÅ GANDHI OG FÅR LYST Å SI NEEEEEEEEEEI!!!!!!! 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? JA DET TROR JEG FAKTISK, JEG HAR I ALLE FALL IKKE "FORTJENT" DET. 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? VET IKKE, OM DE ER RETT I HODET SÅ, SPØRS PÅ HVA ANDRE KAN, OM DET ER SLIK AT TEKNOLOGIEN GIR ANDRE MULIGHETEN SÅ KAN MAN IKKE SI NEI TIL NOEN AV "FEILE" GRUNNER. nÅ BEGYNNER IDOL, SVARER PÅ RESTEN SIDEN
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2005 #23 Skrevet 13. mai 2005 Er jeg dum hvis jeg ikke ble noe klokere av det? Nei nei nei!! :o Men jeg forklarer dårlig tenker jeg :-? Den så altså slik ut: X æ -- c X ? Sant Videre er oppg. 2 delt - altså løses ved å deles opp i 2. Løsningen ligger egentlig i den vannrette streken -- Da det er denne som viser til at det ikke bare dreier seg om bokstaver i form av æ og c. Hva som kan tolkes som bokstaven X er altså ikke det, men et kryss hvor en går i rettning / -- og den andre i rettning -- / og gjenntar seg selv i det uendelige Som igjen vil medføre at du får: X -- X -- X -- X -- osv osv osv a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z æ ø å 3 bokstav fra h = æ 3 bokstav fra v = c X æ -- c X Leses slik: X (--) æ © -- c (X) og da blir neste skritt: -- æ Svar: -- æ Og da kunne man fortsatt i det uendelige slik: X c -- X æ -- c X (og her er vi tilbake til utgangspunktet igjen :-) Skoj! )
Gjest Chrizzy Skrevet 13. mai 2005 #24 Skrevet 13. mai 2005 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? HJULET, FORDI VI KUNNE BEVEGE OSS OG SAKER, MEN DET ER LITT JUKS FOR JEG LESTE AT HJULET VAR KÅRET TIL VERDENS VIKTIGSTE OPPFINNELSE OG DERFOR KLARER JEG IKKE Å STREKKE TANKEN OVER DET. 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? JEG TROR AT DET FINNES EN STØRRE SAMMENHENG RUNDT OSS ENN VI KAN BEVISE, JEG TROR AT MENINGEN MED OSS IKKE BARE ER Å FORMERE OSS, JEG TROR DET ER EN ANNEN GRUNN TIL AT VI FILOSOFERER ENN AT DET HANDLER OM Å KONTROLLERE UTRYGGE OMGIVELSER, ELLER Å FINNE EN SUTTE KLUT. JEG TROR AT KJÆRLIGHETEN ER MAGISK, JEG TROR AT DE VI ER GLADE I SOM FORSVINNER ENDA ER HER, MEN IKKE SOM SPØKELSER ELLER NOE SLIKT, JEG TROR AT RAMMENE RUNDT TID OG ROM IKKE EKSISTERER, JEG TROR AT DET VI MENER ER UNIVERSELLE SANNHETER ER SMÅ SANDKORN AV FORSTÅELESE I FORHOLD TIL HVORDAN DET VIRKELIG ER, JEG TROR AT VI ALLE ER "GUDER", JEG TROR AT DET GÅR ANN Å OPPHEVE GRENSER FOR TID OG ROM (MEN DET ER BEVIST TEORETISK) IKKE PRAKTISK, JEG TROR AT JEG VIL LEVE VIDERE, SOM CELLE I ET TRE ER KANSKJE BEVIST DA. ER LITT SPENNENDE NÅR MAN GÅR TUR OG TENKER PÅ AT EN AV CELLENE I DET TREET KANSKJE TILHØRER STEINALDER SUFFLUS 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? DET ER STORT OG OM JEG PÅSTÅR DET, SÅ PÅSTÅR JEG AT JEG SELV ER EN PÅSTÅELIG IDIOT, FOR DET KAN JEG OVERHODE IKKE VITE. MEN FOR Å SLIPPE FRI, SÅ HÅPER JEG AT JEG HADDE KLART DET. 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? SPØRS PÅ HVEM DE ANDRE ER, LITE SANNSYNLIG MED TANKE PÅ FORRIGE SVAR. 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? JA 18. Enebarn eller har du søsken? SØSKEN 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? DE ER IKKE SKILT OG DET HAR KANSKJE GJORT LIKE GALT OG LIKE RETT. DET ER IKKE NOEN FORSKJELL PÅSTÅR JEG, SKILT ELLER GIFT, NÅR MAN TENKER PÅ SYN OM KJÆRLIGHET, DET SOM ER VIKTIG ER DEN KJÆRLIGHETEN FORELDRENE ER I STAND TIL Å GI, TIL BARN, X`ER, NYE PARTNERE OG SÅ VIDERE 20. Er det galt å 'sladdre' ? EGENTLIG, SPØRS PÅ HENSIKTEN BAK, OG HENSIKTEN BAK HAR MANGE FORKLEDNINGER, DA TENKER JEG PÅ MEG SELV 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? JEG SER FINGERN MIN VELDIG TYDELIG 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? DET FINNES MAGI, BÅDE INNI OSS OG UTENFRA. 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? UFF DET KALRER JEG IKKE Å SVARE PÅ 24. Hva er det viktigste du har lært? Å VÆRE TRO MOT MEG SELV, JEG ER IKKE UTLÆRD 25. Hva er 'skjønnhet' ? NOE SOM GIR DEG GODE FØLELSER, NOE SOM FÅR DEG TIL Å GLEMME TID, STED OG ROM 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? VÆRE IDEALISTISK 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? VET IKKE 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? VET IKKE, GRUNNEN TIL AT JEG IKKE VET ER AT JEG TROR DRØMMER KAN SI OSS MER ENN Å BEARBEIDE FØLELSER, JEG TROR DEN KAN INNEHOLDE MER ENN DET UBEVISSTE SOM "SPILLER FILM". FORDI, JEG TROR INTUISJONEN ER ÅPEN NÅR DU DRØMMER NOEN GANGER, OG HVA DET ER, DET VET JEG IKKE, EN FELLES KANAL SOM NOEN KLARER Å TUNE SEG INN PÅ? NEI, DETTE BLIR LITT SVEVENDE MEN JEG HAR IKKE DEFINERT NOEN TEORI ENNÅ 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? JEPP, FOR NOEN 30. Støtter du forskningen på designer barn? NEI
Gjest pace Skrevet 9. juni 2005 #25 Skrevet 9. juni 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? 1'eren. 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? At muligheter skaper mer muligheter? Matte? Bare noe som er gitt noen situasjoner? 03. Gir du penger til tiggere? Sjelden nå om dagen. Tror på noe mer organisert enn penger. 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? Et for stort dillemma. 05. Intelligens - byrde eller begavelse? Morro 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Nei, det er bare urelativt. 07. X æ -- c X ? Oja. 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Kanskje fordi vi opplever så lite av det i forhold til andre raser, sånn at vi blir litt mer realistiske? 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? At du selv er den største og letteste vei til frelse. 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? Ja. 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? Et for stort et spørsmål. 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? Nei. Burde alle barn få rett til å velge de voksne de får? Nei, fordi det er umulig, så derfor nei til spørsmålet. 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? Æsj, hva heter det på norsk: Contraceptives. Fordi jeg tror vi kan begynne å bruke den på andre raser også, og skape en balanse i naturen(inkl oss) vi aldri har sett lignende til. 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? Naturen.. Nei jeg vet ikke om dagen. 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? Håper det. Fordi jeg tror vi alle er bundet til de erfaringene vi har hatt, og det som er gitt oss, og jeg vet ikke hva andre har valgt av gode eller dårlige valg. Kanskje er jeg litt naiv. 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? Nei. Ikke alle tror på å tilgi heller. 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? Har hent at jeg har prøvd å gjøre andre mere gifteklare. Tror på familie, selv om selvfølgelig vi ikke alle er skapt for det. 18. Enebarn eller har du søsken? 2 søsken, og 2 halvbrødre. 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? De er skilt. Det var noe jeg reflekterte over mer når jeg ble eldre. Og ja det har sikkert endret mitt syn, men vanskelig å vite hvordan. 20. Er det galt å 'sladdre' ? Tja, ja? Spørs hvor ille det er. 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? En finger. 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? At tro kan flytte fjell. 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Nja.............. synet? 24. Hva er det viktigste du har lært? Fra muttern kanskje: At det er lettere å endre vanene dine når du er liten. 25. Hva er 'skjønnhet' ? Urk. Ja det var ikke det altsa. 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Å så vanskelige spørsmål du stiller. :D Gjør allerede noe med det 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? Oh, husker ikke. 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? Leste nettop i det i et psykologi magasin, og de sa det var fordi at hjernen ville distrahere seg selv, sånn at den kunne fokusere seg på å sove, Eller noe i den duren. Kanskje fordi vi også vil ha det morro også i søvne? 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? eh? 30. Støtter du forskningen på designer barn? eh?
Gjest Tristessa Skrevet 9. juni 2005 #26 Skrevet 9. juni 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? Den siste 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? Ehh... Frp's egentlige velferdspolitikk? 03. Gir du penger til tiggere? Av og til 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? Kommer an på hvilken rettsfiliosofisk retning man er tilhenger av det. Jeg er ikke enig med meg selv på denne. 05. Intelligens - byrde eller begavelse? Begavelse. Men byrde for dem som ikke får brukt den fullt ut. 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Man er kun mislykket dersom man synes det selv 07. X æ -- c X ? X, 3. siste bokstav i alfabetet og 3. første bokstav i alfabetet og X igjen 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Fordi sorgen tar oss på senga og gjør oss ute av stand til å drive skuespill 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? At Guds rike er i en selv, man trenger ikke å søke andre steder enn i seg selv for guddommelighet 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? Jepp. 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? Nja. Noen ting er tilfeldigheter, andre ting er jeg født inn i, og den siste biten har jeg jobbet hardt for å få selv. 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? NEI! 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? Urr... Aner ikke hvor jeg skal begynne. Dels en effektiv utnyttelse av elektrisitet, dels penicillin og dels prevensjonsmidler? 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? Jag tror på samvittigheten? 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? Nei. Enkelt og greit. 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? Nei, tror faktisk ikke det. 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? Ja, bare ikke akkurat nå. Sløvekveld med smågodt. 18. Enebarn eller har du søsken? Har lillebror 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? Mine foreldre er godt gift med hverandre, og jeg tror det har mye å si på mitt syn på kjærlighet. 20. Er det galt å 'sladdre' ? Egentlig. Men som alt som er galt, er det ganske deilig til tider også. 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? Et litt forundret Tristessa-ansikt. 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? At tro kan flytte fjell. 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Ville ikke vært noen av mine sanser foruten, men ville blitt kraftig hemmet dersom jeg mistet synet. 24. Hva er det viktigste du har lært? At voksne mennesker egentlig er barnslige, umodne og usikre på bunnen. 25. Hva er 'skjønnhet' ? Noe estetisk tiltalende og individuelt noe 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Min naturlige sjarm og legeme ikledd stramme jeans 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? En tomgangskjøring verbalt sett. Dårlig språkevne. Journalist-norsk! 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? Vi drømmer for å få utløp for galskapen som ellers ville preget oss! 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? Nei, det er en nødvendig handling! 30. Støtter du forskningen på designer barn? Nei!
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2005 #27 Skrevet 9. juni 2005 :o har dere funnet frem disse igjen? Jøsses
Edie Skrevet 10. august 2005 #28 Skrevet 10. august 2005 Godt å oppdagene disse spm nå - jeg trenger litt større perspektiv om dagen.. 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Bare husk at lykke er ingen endestasjon, men selve reisen. 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? Rike avler rike, fattige avler fattige.. 03. Gir du penger til tiggere? Nei, men det er faktisk ingen tiggere her jeg bor nå 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? Begge deler... De som bryter regler kan skape utvikling, men også tilbakegang... 05. Intelligens - byrde eller begavelse? Begavelse 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Hva er suksess? Den store drømmen, eller å ha det godt i livet? 07. X æ -- c X ? 3? 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Blir alle det? Det finnes folk som er redd for å ikke sørge "riktig"... Samfunnet har mange normer. Er de opprikitge med seg selv? 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? Tro finnes kun i deg selv. 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? Til en viss grad. Men å benekte krig, det funker ikke. 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? Litt tilfeldighet, mest egeninnsats 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? Det er ingen rett, det er et privilegium 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? Vanskelig... Uten den ene hadde vi ikke fått den andre osv... 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? Kjærligheten først og fremst (man kan vel egentlig ikke bevise følelser?)... Liv utenom på jorda.. 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? Hvis jeg ikke hadde blitt minnet på hva det er så... 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? Jeg kan ikke svare for andre enn meg selv 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? For øyeblikket er jeg litt lost.. Jeg har oppnådd de målene jeg har satt meg her i livet, og prøver å finne nye.. Og de nye skal ikke være like materalistiske som de har vært til nå.. 18. Enebarn eller har du søsken? Jeg har en eldre bror 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? Mine foreldre er fortsatt gift, akkurat feiret 33 års bryllupsdag, og det tror jeg har gjort noe med mitt syn på kjærligheten. 20. Er det galt å 'sladdre' ? Sladring finnes kun i grunnskolen... 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? Fingeren min.. 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? Jeg vet at tro kan flytte fjell! 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Synet 24. Hva er det viktigste du har lært? Det har jeg ikke lært enda.. 25. Hva er 'skjønnhet' ? Beauty is in the eye of the beholder.. Alt og ingenting kan være skjønnhet 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Sikkert mye mer enn det jeg gjør! 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? Forvirring.... 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? Underbevisstheten som vil ha ut alle tanker, håp og bekymringer 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? Ja 30. Støtter du forskningen på designer barn? Designerbarn? Altså genmanipulering for å få "bedre" barn? Absolutt ikke! Skal ikke kødde med naturen - survival of the fittest!
Kafka Skrevet 10. august 2005 #29 Skrevet 10. august 2005 Godt å oppdagene disse spm nå - jeg trenger litt større perspektiv om dagen.. ← Flott! Og, farmasøyt? Slett ikke værst :icon_smile: Trenger jeg noe legemiddel kommer jeg selvsagt først til deg :-D
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 7. september 2005 #30 Skrevet 7. september 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? Rikdom skaper behov, som ikke alle har, eller vil ha. 03. Gir du penger til tiggere? ja 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? De som bryter 05. Intelligens - byrde eller begavelse? Det er en begavelse 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? nei 07. X æ -- c X ? 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Gjör det virkelig det? 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? Åhh 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? ja 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? ja og nei 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? nei 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? telefon/internett for kommunikasjon. Sikkert mye annet også 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? hm, at jeg er litt synsk kanskje?.. 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? nei 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? nei 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? ja 18. Enebarn eller har du søsken? To brödre 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? Fortsatt gifte. Og DET har gjort mye med mitt syn på kjärligheten som absolutt ikke kun er posetivt 20. Er det galt å 'sladdre' ? Ja, i utganspunktet, men definitivt ikke alltid 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? To fingre 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? At det psykiske og fysiske er samme sak 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Synet 24. Hva er det viktigste du har lært? Hm. at livet er drömmen du lever i, og mister du den har du ingenting? 25. Hva er 'skjønnhet' ? Alt, og ingenting 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Elske som jeg selv vil bli elsket 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? realistisk tenkning? 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? Så kan vi få utlöp for intrykk og lyster vi holder skjult 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? jaa 30. Støtter du forskningen på designer barn? nei
nostalgia Skrevet 27. november 2005 #31 Skrevet 27. november 2005 (endret) 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? Jeg synes ikke det er rett å si det, det ville vært fryktelig trist om det var sant... Det er nok kanskje noe sannhet i at de som har mye får mer, men det er ikke alltid slik - ei heller er det regelen at de som har lite vil miste selv det... 03. Gir du penger til tiggere? Av og til... 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? Regler er som oftest av det gode for å få samfunnet til å fungere, men noen ganger kan de nok med fordel tøyes litt... Tror det er bedre for menneskeheten at de fleste holder seg til "reglene", ellers ville jo alt blitt kaos?? 05. Intelligens - byrde eller begavelse? Begavelse så lenge man ikke lar det gå til "hodet" på en? 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Nei, på ingen måte... 07. X æ -- c X ? Åhhhhh... nå blir jeg svimmel igjen!!!! 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Gjør sorg oss mer oppriktige? Det har jeg aldri tenkt på? Hvis det stemmer er det kanskje fordi vi ikke har krefter til å "holde masken", ikke bryr oss om hva som er "riktig" å si eller ikke... 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? At "Gud" er de gode handlingene vi velger å utføre? At "Gud" er den godhet som blir vist oss i livet? 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? Ja, det får jeg da inderlig håpe! 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? Det er tilfeldigheter som gjør at jeg er født i et godt og rikt land. Jeg er heldig som har en god familie og gode venner som bryr seg om meg. På det personlige plan tror jeg ikke det bare er tilfeldighetene som rår - jeg har hatt en god del motgang i livet, og jeg har jobbet hardt for å ha det ok. Jeg tar det på ingen måte som noen selvfølge at livet er enkelt. 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? I utgangspunktet, ja. Men, når det er sagt, så er det mange mennesker som ALDRI burde fått barn... 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? Tja, jeg vet jammen ikke... elektrisitet kanskje? fordi med elektrisitet får vi lys og varme og mye mer... Hvordan ville sykehusene vært i dag hvis vi ikke hadde hatt det f. eks? Og hvordan skulle vi kunne svare på disse spørsmålene?? 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? Jeg tror at det finnes liv på andre planeter... *spooooky* 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? Til nå i livet? Ja. Hvis hypotetiske ting skjer mot meg senere? Jeg vet ikke, jeg håper inderlig det? 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? Det håper jeg. 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? I grunnen ikke. Men, jeg prøver å gjøre så godt jeg kan i enhver situasjon. Jeg prøver å bli et bedre menneske og være noe for andre. Ofte lykkes jeg ikke med å forbedre meg selv. Det er hardt og krevende arbeid. Men jeg fortsetter å prøve... 18. Enebarn eller har du søsken? En bror 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? Nei, de er ikke skilt (og jeg tror DET har gjort mye med mitt syn på kjærlighet ) 20. Er det galt å 'sladdre' ? Galt og galt? Det er vel nødvendigvis ikke galt? Men jeg synes det er en uting og prøver å ikke sladre så mye selv.... 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? En finger? 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? At vi har mye styrke/ressurser i oss som vi ikke er klar over... 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Hørselen 24. Hva er det viktigste du har lært? Det viktigste jeg har lært er alt mine foreldre lærte meg gjennom å sette eksempler da jeg vokste opp; de lærte meg å respektere andre, hva det vil si å være glad i noen, å gi omsorg, tålmodighet, hjelpsomhet, å være ærlig mot seg selv og andre mm. Det viktigste jeg har lært som voksen er at ting som oftest ikke er så "gale" som man kan tro de er... 25. Hva er 'skjønnhet' ? Skjønnhet kan være både en ytre og indre egenskap. Det mennesket jeg synes er en skjønnhet kan være en helt "vanlig" og ordinær person for en annen. I det lange løp er det de indre egenskapene som forteller mest om den virkelige skjønnheten til et menneske... 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Prøve å være et godt menneske, både mot meg selv og andre. Prøve å bidra med noe positivt... 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? Que?? (Jeg aner ikke hva du snakker om, men jeg håper iallefall at det regner i morgen ) 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? Jeg tror vi drømmer fordi hjernen trenger å bearbeide alle inntrykkene vi får gjennom dagen/livet... Jeg LIKER å tro at man kan finne spennende og magiske svar på vanskelige ting i livet gjennom drømmer... 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? Ja, det kan det være... 30. Støtter du forskningen på designer barn? Nei, ikke i utgangspunktet... ← Endret 27. november 2005 av nostalgia
Gjest Raga Skrevet 2. desember 2005 #32 Skrevet 2. desember 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? Vet ikke, den første høres mest riktig ut, men jeg vil heller ha lykke enn suksess. 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? At mye vil ha mer. De som har mye vil ikke dele. 03. Gir du penger til tiggere? Nei. Gir heller til veldedighet. Tror det blir bedre forvaltet da. 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? De som ikke gjør det. Regler skal forandres, ikke brytes. 05. Intelligens - byrde eller begavelse? Begavelse 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Nei 07. X æ -- c X ? Jeg ha'kke tid, for jeg må finne skjegget... 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Uenig 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? H*n vet om hver spurv som faller til jorden, fordi h*n er hver spurv. 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? Ja, et godt forsvar kan virke preventivt. 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? Tror ikke på tilfeldigheter. 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? Ja, hvis de blir gravid uten kunstig befruktning. 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? Vanskelig spørsmål. Internett kanskje? 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? Kjærlighet! 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? Nei 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? Vet ikke. 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? Har hatt, men for øyeblikket er jeg lost. 18. Enebarn eller har du søsken? Søsken 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? Nei 20. Er det galt å 'sladdre' ? Nei 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? Hæ? 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? Noe jeg allerede visste. 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Synet 24. Hva er det viktigste du har lært? Det er taushetsbelagt. 25. Hva er 'skjønnhet' ? Kvinnekroppen 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Jeg kan bli et bedre menneske. 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? Aner ikke. 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? Terapi 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? Nei, mer tvang. 30. Støtter du forskningen på designer barn? Nei
Gjest gjesta Skrevet 2. desember 2005 #33 Skrevet 2. desember 2005 (endret) 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? Begge deler? :grine2: 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? de som har lite, har ingenting. 03. Gir du penger til tiggere? har gitt en tier her og der. 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? De som ikke gjør det 05. Intelligens - byrde eller begavelse? Begavelse 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Nei 07. X æ -- c X ? okei 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? For da ser man på livet med andre øyne 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? jeg er gud 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? ja 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? vet ikke 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? nei 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? dyne... for det er viktig med en god natts søvn. 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? gjenferd 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? kanskje 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? kanskje 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? nja... 18. Enebarn eller har du søsken? søsken 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? kanskje.. de er skilt, og jeg trenger mye bekreftelse fra sambo at han elsker meg 20. Er det galt å 'sladdre' ? noen ganger 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? pekefingeren min 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? ååå, hva betyr nå det igjen,,, 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? øynene 24. Hva er det viktigste du har lært? at man kan bare stole på seg selv 25. Hva er 'skjønnhet' ? enten noen som er omtenksomme og snille, eller er veldig vakre 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? forsette å være vegetarianer , og ikkje støtte pelsindustrien er også medlem av dyrebeskyttelsen 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? hm? 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? tilstand når vi sover. vi prøver å løse problemer i drømme, og /eller drømmer om noe vi tenker mye på, eller er redde for/glade for. 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? ja 30. Støtter du forskningen på designer barn? vet ikke Endret 2. desember 2005 av Epica
Bønna Skrevet 7. desember 2005 #34 Skrevet 7. desember 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? Den første 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? Gud er ond! 03. Gir du penger til tiggere? Nei 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? De som bryter regler. 05. Intelligens - byrde eller begavelse? Begavelse 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Ja 07. X æ -- c X ? Påskenøtt. 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Er det slik? 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? At de mener viljen er fri. 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? Ja 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? Ja 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? Nei 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? Mattematikken, fordi den kan gjøre menneskets eksistensgrunnlag uavhengig av hvor vidt vi jobber selv. 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? Ingenting. 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? Ja 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? Det vet jeg ikke. 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? Ja 18. Enebarn eller har du søsken? Søsken 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? Nei, de er ikke skilt, og dersom de var det, hadde ikke det gjort noe med meg og mitt syn på kjærlighet. 20. Er det galt å 'sladdre' ? Nei 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? En idiot. 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? At viljen ikke er fri. 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Synet 24. Hva er det viktigste du har lært? Mellom det å banke liberalister og det å være kritisk til det jeg lærer, setter jeg en knapp på liberalistbanking. 25. Hva er 'skjønnhet' ? Det man oppfatter som vakkert. 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Banke liberalister! 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? Smør på flesk. 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? Bearbeiding av sanseinntrykkene vi har gjort gjennom dagen. 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? Ja 30. Støtter du forskningen på designer barn? Ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå