Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #1 Skrevet 6. mai 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? 03. Gir du penger til tiggere? 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? 05. Intelligens - byrde eller begavelse? 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? 07. X æ -- c X ? 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? 18. Enebarn eller har du søsken? 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? 20. Er det galt å 'sladdre' ? 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? 24. Hva er det viktigste du har lært? 25. Hva er 'skjønnhet' ? 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? 30. Støtter du forskningen på designer barn?
Theo Skrevet 6. mai 2005 #2 Skrevet 6. mai 2005 Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? Den første. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? Det eneste jeg ser at det kan bety, er at det som man her har mer/mindre av, er noe positivt - det vil si ikke noe nøytralt, som f.eks. penger. Noe positivt kan være alt fra lykke til et positivt attribusjonsmønster. Gir du penger til tiggere? Gir svært sjelden penger til tiggere, men jeg tar dem med og spiser av og til. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? Kinkig, siden vi trenger begge deler ... Intelligens - byrde eller begavelse? Jeg kan ikke se hvordan intelligens kan være en byrde, med mindre du har tonnevis med IQ uten snev av sosial intelligens/EQ, kanskje. Eventuelt omvendt. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Det spørs hvordan du definerer "suksess". Den tradisjonelle definisjonen (suksess = å innfri til samfunnets forventninger og ønsker) er ikke viktig, men jeg definerer suksess som å oppnå de målene man setter seg selv. Om man ikke klarer å fokusere på dette, og heller går etter ytre mål, er man kanskje ikke mislykket, men litt skjevt ute. Etter min mening. X æ -- c X ? Kutt ut med disse meningsløse bokstavrekkene dine. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Jeg er ikke enig i påstanden. Det er ingen sannhet. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? At Gud er noe som er inni oss, rundt oss, og i alt. Jeg er ikke religiøs, så jeg tror ikke på den "personifiserte" Gud, men jeg tror på kraft og energier, som jeg godt kan kalle "Gud", for enkelthets skyld. Derfor er det dette jeg oppfatter utsagnet som; kreftene er i oss som mennesker. Uten noe hokuspokus, for all del. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? JA! Pasifismen er et fint ideal, men fullstendig urealistisk og naivt i praksis. Å tro at "alt blir bra" ved at ett land først begynner å legge ned våpnene, viser en total mangel på innsikt og historie. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? Litt tilfeldigheter, så klart. Det er ikke som om jeg har "klart" å bli født inn i en fin familie, i et rolig og rikt land. Når det gjelder mitt personlige humør, så er det mye pga målrettet arbeid. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? Nei, det er ingen menneskerett. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? Blenderen. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? Disse energiene og kreftene som jeg snakket om lenger opp her. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? Vet ikke. Sannsynligvis ikke. Har litt for mye temperament til det. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? Hva er det for slags spørsmål - det kommer selvsagt an på "hvor" de er. Jeg håper det for deres egen skyld, for min del har det ikke stort å si, jeg får det jeg skal ha uansett. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? Nei. Jeg har prinsipper, men ingen agenda. Enebarn eller har du søsken? Søsken. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? Nei, de er sammen. Er det galt å 'sladdre' ? Ja. Å si ifra er det derimot ikke. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? Jeg ser dobbelt. Hvordan fører man forresten en finger "rolig rundt mot deg selv"? Placebo fungerer. Hva forteller det deg? Forteller meg hvor mye kraft det finnes i tankene. Og at det bør brukes mer effektivt enn til å forkaste alternativ medisin. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Synet, tror jeg. Hva er det viktigste du har lært? Dette: Give me the serenity to change the things I can, to accept the things I cannot, and the courage to know the difference. Hva er 'skjønnhet' ? Glød. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Rettferdighet. Klisjè, så klart. Men det er det vi mangler mest av. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? Jeg vet ikke. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? Jeg tror det er tanker og bilder vi har i hodet fra før, som kombineres sammen i drømme, og utgjør en mengde rare kombinasjoner. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? Ja, det er det. Unntakene er selvfølgelig om man er så utmattet at man sovner av det - det har ingenting med tillit å gjøre. Men om man ikke er tvunget til å sove, så er det å sovne en tillitsful handling. Bare se på hestene - først når du har tillit hos dem, legger de seg ned for å sove i nærheten av deg. Hvis de ikke stoler på deg, står de og sover. Støtter du forskningen på designer barn? Nei.
Gjest Catwoman Skrevet 6. mai 2005 #3 Skrevet 6. mai 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? det klarer jeg ikke svare på 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? de rikere blir rikere, de fattige blir fattigere?! 03. Gir du penger til tiggere? det hender, men jeg prøver å la være 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? De som ikke gjør det. hvis alle skule bryte regler ville det vært et evig kaos her 05. Intelligens - byrde eller begavelse? Begavelse. Men blir det for mye av den, tenker på de som er over-intelligente, er det ikke så bra lenger. 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? hvordan definerer du å oppnå suksess da? ha en godt betalt jobb? gifte seg og få flotte barn? være godt likt og ha mange venner? være i harmoni med seg selv? etc etc. 07. X æ -- c X ? tull og tøys 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Stemmer ikke alltid det. Men sorgen kan kanskje få oss til å tenke?! 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? det betyr ingenting for meg, for jeg tror ikke på noen gud 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? ja, eller kanskje, vet ikke helt. Godt spørmsål i grunn. 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? noen tilfeldigheter, men langt ifra bare tilfeldigheter. Jeg har jobbe hardt for å være der jeg er i dag. 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? i en ideell verden skulle jo alle som ønsket seg barn være istand til å både lage og bære det frem selv, men slik er det ikke. Men det er vel kanskje en av naturens måter å hindre at det blir overbefolket her på?! 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? det der har jeg tenkt på før.... og ikke helt funnet ut av enda. 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? at det finnes mye mellom himmel og jord som vi ikke kan forklare. 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? en del, men sikkert ikke alt 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? det måtte i såfall "de andre" svare på. 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? å leve og være fri 18. Enebarn eller har du søsken? jeg har en søster 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? de er ikke skilt 20. Er det galt å 'sladdre' ? hvis du sladrer om noe du har lovet å holde tett om er det galt eller hvis du sladre med negative hensikter, men sånn ellers ser jeg ikke nødvendigvis noe galt i sladring, det er tidsfordriv for noen 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? gulvet 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? Hvor mye bare det å tro kan gjøre. Tro kan flytte fjell 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? hørselen tror jeg 24. Hva er det viktigste du har lært? det er ikke godt å si....å behandle alle skapninger med respekt kanskje? 25. Hva er 'skjønnhet' ? det er for mye til å definere her. 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? fortsette å respektere andre kanskje 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? været 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? Tror vi bearbeider mye følelser tanker og opplevelser i drømme, får ut av oss ting vi ikke får ut på dagtid. Og vi kan også ta avgjørelser i søvne, som vi ikke klarer å ta i våken tilstand, hvis vi lytter godt til drømmene våre kan vi finne mye der. 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? ja?! 30. Støtter du forskningen på designer barn? vet ikke noe om det
Gjest lillelou Skrevet 6. mai 2005 #4 Skrevet 6. mai 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? Lykke,tenker jeg :-) 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? 03. Gir du penger til tiggere? Det hender. 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? mennesker som bryter regler, absolutt (i betydningen "mennesker som får verden til å gå framover", selvfølgelig ikke kriminelle...) 05. Intelligens - byrde eller begavelse? Begavelse, så lenge du også er i besittelse av empati og samvittighet. 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Nei 07. X æ -- c X ? Her mistet du desverre meg... 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Sorg fjerner noen av våre mentale stengsler, mener jeg. Man er ikke lenger opptatt av å "gjøre en god figur". 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? Stort sett, samt et par kalkulerte valg 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? Jeg mener ikke det å føde barn er en rett, det er et privilegium. Desverre er det ikke alle som fortjener det privilegiet. 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? Jeg slites mellom trykkekunsten og penicillinet. 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? Jeg er egentlig ganske lite åndelig anlagt, men har møtt et spøkelse eller to. 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? Fryktelig vanskelig spørsmål, men jeg tror det. Hvis vedkommende angret oppriktig. 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? Jeg håper indelig det. 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? "Den gyldne regel" er vel det nærmeste jeg kommer en personlig agenda 18. Enebarn eller har du søsken? Tre søsken 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? De er fortsatt gift. Jeg tror min tiltro til kjærligheten har kommet mer til tross for en på grunn av dem. 20. Er det galt å 'sladdre' ? Det er galt å skrive "sladdre"med to d'er! . Unnskyld. Jeg forsøker ihvertfal å bare sladre om hyggelige ting. 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? Nesen min. 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? Noe om hjernes forunderlige evner. 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Hørselen. 24. Hva er det viktigste du har lært? At jeg selv er ansvarlig for egen lykke. 25. Hva er 'skjønnhet' ? Skjønnhet er for meg en kombinasjon av utstråling og personlighet. 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Jeg kan lage sjokoladekake til mange, mange, og så kan de komme på besøk til meg og kose seg og spise den og prate og ha det hyggelig . 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? Ja. 30. Støtter du forskningen på designer barn? Nei Jeg må visst fylle ut dette skjemaet over flere omganger...tenkearbeid pågår .
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #5 Skrevet 6. mai 2005 fantastisk flott! Dette var jo faktisk veldig gøy syntes jeg :-) Hvorfor ikke kaste ut et hav av spørsmål man går rundt og lurer på selv, for siden å få tanker rundt dette? Er det fler som har lyst til å lage et slikt sjema så håper jeg dere gjør det! :-) Og, lillelou - takk! Normalt tror jeg mine feilstavelser er grunnet hurtige fingre, men denne gang må jeg bare være ærlig og innrøme at jeg trodde det var 'd' x 2 Og ditt svar til nr. 13.. Vidunderlig!!!
Gjest lurven Skrevet 6. mai 2005 #6 Skrevet 6. mai 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? den siste 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? de som har mye vet hvordan de skal få mer, mens de som har lite vet ikke hvordan de skal holde på det 03. Gir du penger til tiggere? sjelden 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? de som bryter regler 05. Intelligens - byrde eller begavelse? intelligens 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? nei 07. X æ -- c X ? øøh 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? vet ikke 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? vi er alle en del av skaperverket kanskje? 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? nei 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? definitivt 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? nei 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? penicilin har reddet veldig mange liv 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? liv på andre planteter 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? kommer an på 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? kommer an på det og 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? nei ingen spesiell 18. Enebarn eller har du søsken? 3 søsken 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? nei de er fortsatt gift 20. Er det galt å 'sladdre' ? ikke alltid 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? en finger 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? at det er viktig å ha rett innstilling 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? synet 24. Hva er det viktigste du har lært? å gå 25. Hva er 'skjønnhet' ? skjønnhet kommer an på øyet som ser 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? tror ikke jeg har så mye å bidra med desverre 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? hæ 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? for å bearbeide intrykk 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? ja 30. Støtter du forskningen på designer barn? både ja og nei
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #7 Skrevet 6. mai 2005 nok en gang - fantastisk! Kjempe Lurven!! :-)
Anglofil Skrevet 6. mai 2005 #8 Skrevet 6. mai 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? Den første. Du kan ha mye suksess, men betyr ikke at man blir lykkeligere av den grunn. 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? De som har mer vet hvordan de skal få mer, og deres egoisme etter ha mer, mentalitetet "mye vil ha mer" fører til at de skviser de som har lite. 03. Gir du penger til tiggere? Det gjør jeg, man velger sjelden en slik livssituasjon selv. 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? De som bryter regler, i den grad de ikke er voldelige. Noen ganger må man bryte regler for å få dem akseptert, blant annet i sørstatene i usa, når svarte ikke fikk sitte på bestemte steder o.l. Da måtte man bryte regler for å bli akseptert. 05. Intelligens - byrde eller begavelse? Begavelse, i den grad at den kan være med å hjelpe samfunnet til å styre den i kanskje en bedre retning. PÅ den annen side så kan intelligens ikke si om man har "sunt bondevett", så for mye av det gode kan bli for mye. 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Nei, jeg mener ens egen lykkefølelse avhenger av det. Og hva er så suksess? I lykke eller materiellt sett? 07. X æ -- c X ? Huh? cX... 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Fordi sorg er en oppriktig følelse er en oppriktig følelse, som er ekte som ikke gjør seg til med fraser. Ved sorg ser man gjerne virkeligheten klarere. 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? At Gud er det du gjør Gud til selv, og ingen kan styre det. Det finnes ikke noe fasit, det må man selv avgjøre. 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? Ja, det kan føre til at partene har gjensidig følelse ovenfor hverandre og dermed gjensidig redsel, slik at man ikke tør å gjøre noe i frykt hva den andre kan gjøre. Dermed vil man alltid være forberedt og klar hele tiden, til en trekker seg eller faller. Eksempel på dette er den kalde krigen, mellom Sovjet og USA. 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? Både og, men mye har jeg nok styrt selv. 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? Nei, å få barn er ingen menneskerett, og mange barn ville hatt det bedre uten enkelte foreldre/omsorgspersoner, f. eks folk som vil barn vondt ved incest, etc. 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? Pencillin, fordi det har reddet veldig mange liv. 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? Gud og kjærligheten, har ikke funnet noen av de, men kanskje i fremtiden. 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? Til dags dato; ja. Jeg fant ut at de som gjorde urett mot meg faktisk hadde det verre enn meg. Hadde det vært verre ting er jeg ikke sikker. 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? Jeg tror ærligtalt jeg ikke har gjort mye urett, med tanke på at jeg ikke har vært i stand til det, fordi samvittigheten min ville ikke tillatt det. 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? Ja, bli ferdig med vgs, ta lærerhøgskolen, bli lærer, prøve å finne en å dele livet mitt med, få barn forhåpentligvis. Kanskje studere engelsk, enten i Norge eller Storbritannia. En tidsplan har jeg forsåvidt ikke. 18. Enebarn eller har du søsken? Enebarn 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? Nei 20. Er det galt å 'sladdre' ? Med mindre det er såpass alvorlig at den som forteller det ikke vet det beste for seg selv eller andre, at det kan være skadelig, osv. 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? Jeg er glad i språk(masse ordbøker i en bokhylle). 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? Ikke så mye egentlig, vet ikke nok dessverre. Bare hørt om det. 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Å føle. 24. Hva er det viktigste du har lært? At man må stole på seg selv og ikke ta ting forgitt. Ha tro på seg selv. 25. Hva er 'skjønnhet' ? Den kommer innenfra og er ikke noe som er konkret eller som kan måles. En som man ser på som en med fin personlighet og med fine personlige egemskaper som gjør deg til deg. 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Engasjere meg og kjempe for det jeg står for. Være med på jobbe for forbedringer. 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? Aner ikke, ta ting som det kommer? 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? Det er samling av tanker som er viktige for oss som gjør at man drømmer. 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? Ja, så lenge det ikke binder en til noe og gjøres fordi det føles trygt og riktig, og for å tilfredstille de behov som det å sove går ut på. 30. Støtter du forskningen på designer barn? Nei, det gjør jeg ikke. For meg er det å klundre med naturen. Det går kanskje greit med henhold til alvorlige sykdommer som slik at man kan forhindre lidelser(ikke ulikheter, dvs. jeg mener de som vil kunen oppleve stor smerte, ikke de som har Downs Syndrom, ol). Mvh Yvonne
LilleBille Skrevet 6. mai 2005 #9 Skrevet 6. mai 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? Den første .. tror jeg 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? Nok en bekreftelse på livets utrettferdighet 03. Gir du penger til tiggere? Veldig sjelden .. men det hender 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? Det kommer mye an på hvilke regler .. og hvorfor de brytes. Brytes de bare for egen vinning ser jeg ikke noe godt i det. 05. Intelligens - byrde eller begavelse? En begavelse - men en begavelse kan også være en byrde ... akkurat som det at det skal sterkere rygg til å bære medgang enn motgang 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Det spørs hva suksessen måles i - og hvem som måler den. Det som er suksess for deg er ikke nødvendigvis suksess for meg -og det du anser som mislykket - er kanskje suksess for meg. 07. X æ -- c X ? Hva det trønderske egoet har med sex i denne sammenheng kan vel kanskje diskuteres.. 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Gjør sorg det?? Tror ikke nødvendigvis dette er en bastant sannhet. 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? At noen har behov for å bekrefte at det de tror er riktig 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? Ja 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? Nei 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? Nei - det å få barn er ingen menneskrerett - men et privilegium 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? Hjulet 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? Jeg tror på menneskets muligheter - og det vi i kraft av oss selv og våre egne evner kan gjøre og bidra med. 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? Nei 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? Det kan ikke jeg svare på - men tror vel umiddelbart ikke at jeg har gjort noen så stor urett at det ikke skulle være tilgivelig 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? Vel .. agenda og agenda .. veien blir til en viss grad til underveis - selv om det vel finnes et mål 18. Enebarn eller har du søsken? En søster 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? Mine foreldre var gift helt til far min døde - og den kjørligheten de hadde overfor hverandre - og oss barna har opplagt gitt meg visse normer 20. Er det galt å 'sladdre' ? Ikke nødvendigvis 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? Fingeren min 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? At tro kan flytte fjell 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Synet 24. Hva er det viktigste du har lært? At jeg har muligheter - og at jeg kan bidra til å gjøre en forskjell 25. Hva er 'skjønnhet' ? Det kommer an på øyet som ser 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Det er vel ikke mye jeg alene kan gjlre - men med å være med å stå på og og kjempe for det jeg tror på kan jeg kanskje være med på å gjøre en liten forskjell 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? Tja si det .. jeg vil si det er relativt.. 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? Drømmer hjelper til å bearbeide tanker og inntrykk 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? Det kan det være - hvertfall om det forutsetter at du skal sove godt og trygt 30. Støtter du forskningen på designer barn? Nei
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2005 #10 Skrevet 7. mai 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? Jeg ville velge den første. 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? 'I et fullt hjerte er det plass til uendelig mye mer' Altså at det er forståelsen for hva man har og det å verdsette det som betyr noe. Ikke kvantiteten. Jeg tror på det å finne lykke i de små, nære tingene. At man ikke må glemme at sommerfugler er en fantastisk, magisk ting, og at man ikke må være redd for å være barnslig i betraktningen av de. I 'Sofies Verden' beskriver Jostein Gaarder dette på en flott måte. Husker desverre ikke hvordan, men let det opp! Walter Pater var inne på det samme med sine; 'It is only the dullness of the eye that makes any two things seem alike' Verden sett med barns øyne, sant 03. Gir du penger til tiggere? Ja - og dersom det skulle gå meg galt i livet selv, så håper jeg noen ville gi meg en tier dersom jeg trengte det også. 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? Tanken min når jeg skulle stille dette spørsmålet gikk til år 1955 og den sorte kvinnen Rosa Parks. For de som ikke kjenner historien; På denne tiden (Alabama-USA) ble det praktisert raseskille hvor de fremste setene i bussene var reservert til hvite og hvor sorte var forventet å skulle gi opp sitt sete dersom en hvit 'trengte' det. Den sorte kvinnen Rosa Parks skapte historie ved å nekte å gi opp plassen sin. Hun ble senere tatt i arrest for dette, men sort historie og verden i dag ville neppe være hva den er henne foruten. Dersom det er noen Bob Dylan fans der ute ville de kansje huske en av strofene hans i sangen 'Where Are You Tonight, Sweet Marie?' også; "To live outside the law you must be honest." Noen ganger trenger verden kritiske stemmer tror jeg. 05. Intelligens - byrde eller begavelse? For de som måtte ha interesse av det, http://barn.ystenes.com 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Selvsagt ikke, og det er uvesentlig hva man måtte definere suksess for å være. 07. X æ -- c X ? Jeg lar denne stå åpen litt til. Noen kan jo synes det er litt gøy ( denne med trøndersk sex var ikke dum!) 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Reddselen for å miste noe kansje? 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? Jeg tror det er viktig å være tro mot seg selv. Livet vi er gitt består av valg, og mange av de er svært vanskelige. 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? Nei. 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? Jeg synes det er et spørsmål av dimensjoner. Hvordan kan man rettferdigjøre min eksistens når milliarder av mennesker er født inn i en vond, vond hverdag? Det er mye jeg har svært vanskelig med å forstå. 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? 'Burde' - det er på en måte et lure spørsmål. Denne 'retten' er oss gitt fra naturens side. Alikevel spår jeg en fremtid hvor du og jeg ikke vil kunne bestemme dette alene. Jeg ville kunne forstå de som måtte grøsse ved tanken om hvem som skulle kunne få være med på å bestemme noe slikt. 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? Hvem skrev dette med tryllekunst? Et fantastisk forslag!! :-) Penicillin kan man selvsagt ikke se bort ifra. Problemet er alikevel at selv antibiotika kan bli brukt med onde, såvell som gode hensikter. Husker ikke hvor jeg hørte det, men jeg vet noen har foreslått enhver for radering - fra viskelær til 'delete-knappen'. Tenker man over det er det et svært godt forslag synes jeg. Selv er jeg fristet til å velge musikk. Med tanke på rammen i gitt antall år (2000) måtte man muligens supplere med 'klassisk'. Få ting har vel gitt mennesker så mye glede som nettopp musikk. Musikk kan liksom benyttes til så mangt. Husker noen scenen fra Titanic, hvor 'bandet' fortsatte å spille mens båten sank? Musikk får meg til å le, gråte, elske, danse, sove, våkne... Musikk er deg og meg - noe inne i oss. Bethoven skrev og dirigerte mange av sine egne og andres verker selv som døv. Det forteller mye synes jeg. 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? At 'alt dette' har en mening. 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? Jeg tror 'vi' burde forstå at 'vi' burde det. 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? Jeg tror 'vi' burde forstå at 'vi' burde det. 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? Jeg har bestemt meg for å prøve å følge hva jeg i meg tror er riktig, og være åpen for at det ikke trenger å være slik og dermed være 'stor nok' til å endre på det. 18. Enebarn eller har du søsken? Søster 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? Vet jeg har lest noen interessante portrett-intervjuer angående dette, men husker ikke hvor. Derfor tenkte jeg man kunne spørre selv. Kansje noe slikt i tidlig alder kan sette dype spor? Mine foreldre er sammen. 20. Er det galt å 'sladre' ? I de fleste tilfeller man skulle kunne bruke et ord som 'sladre' så tror jeg det ville være på sin plass å si ifra Men her som så ofte ellers er det nok beroende. 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? Jeg har lest en del Gurdjieff, og denne er så vidt jeg kan huske - hentet derifra. Jeg ser meg selv, og det finner jeg utrolig fascinerende, og gjør meg mange tanker om hva det kan bety 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? At Emily Dickinson i sitt 'The Brain is wider than the Sky' hadde rett 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Følelse. 24. Hva er det viktigste du har lært? Å lære. 25. Hva er 'skjønnhet' ? Slik jeg ser det er dette et svært viktig spørsmål. Vi lever i en verden som kunne trenge noen minutter hvor vi pratet litt rundt det. Hvor enn søt historien måtte være, og hvor enn godt ment den var - er jeg ikke så sikker på at historier av typen den stygge andungen som ble til en vakker svane er de beste. Ordet 'ideal' er på mange måter skummelt og lett å feiltolke og ordet 'toleranse' er et ord det burde fokuseres mer på. 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Dette er ikke mitt spørsmål. Jeg 'stjal' det fra en av dere i del 1 Veldig godt synes jeg :-) 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? Tautologi. Tanken her var språket vårt, og hvor konsist det er. Tankene mine går også i rettning av QWERTY. 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? En nødvendighet for bearbeidelse av inntrykk. Men tror jeg denne teorien er korrekt? Nei 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? Var det Yvonne og/eller Penny Plane som svarte dette med hester og opparbeidet tillit? Svært interessant Yvonne/Penny Plane :-) Det var jeg ikke klar over. Hester er flotte dyr Min tanke gikk også i rettning av dette med å være tro mot seg selv og leve livet slik man i hjertet føler det er riktig. Det at Carpe Diem ikke bare er et teit sitat, men faktisk verd å leve etter. Og det er ikke alltid det er beste å 'sove på det'. Noen ganger er det best å ta tak i det der og da, for i morgen kan det være for sent. Man skal ikke utsette det å si unskyld til noen dersom man skulle trenge det. Og skulle noen trenge å høre at man er glad i de, så skal man ikke utsette det til 'i morgen' heller. Det å ha tiltro til morningen etter kan komme til å koste en dyrt. 30. Støtter du forskningen på designer barn? Ja. Årsaken er at mye av denne forsknigen omhandler svært gode ting som vil gangne oss enormt. Jeg tror forskningen på stam-celler blandt annet, kan vise seg å være revelusjonere for legevitenskapen og oss mennesker.
Gjest SumoBryter Skrevet 7. mai 2005 #11 Skrevet 7. mai 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? nummer 2 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? Er ikke det hva kapitalismen bygger på?Det er enkelt for de rike å bli rikere, og vanligvis på de fattiges bekostning. 03. Gir du penger til tiggere? Nei 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? De som ikke gjør det. 05. Intelligens - byrde eller begavelse? begavelse 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Nei 07. X æ -- c X ? øåab, jeg skjønner ikke... 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Fordi vi oppdager hvor sårbare vi er selv? 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? At det er litt Gud i alle, den magien som skinner gjennom oss alle det som er godt, jeg tror alle gode ideer kommer fra Gud. Kunst, vitenskap alt som er godt og spesielt. 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? Kanskje ikke.. 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? Ja 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? Ja 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? Det må være den sprøyten jeg fikk etter to fødsler som reddet meg og har reddet mange andre kvinner fra å blø i hjel. 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? Gud, og alt mulig overnaurlig. 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? Nei 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? Det er opp til dem selv. 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? Nei 18. Enebarn eller har du søsken? Søsken 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? De er og Nei. 20. Er det galt å 'sladdre' ? Det spørs om man har onde hensikter eller ikke. 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? Min feil 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? At jeg skulle ønske jeg visste hva placebo er... 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Synet 24. Hva er det viktigste du har lært? At alle mennesker er likeverdige. 25. Hva er 'skjønnhet' ? En gave naturen har gitt enkelte slik at de kan lokke til seg en best mulig partner(genetisk) 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Oppdra barna til gode verdensborgere , være så miljøvennelig som jeg klarer. 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? ? 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? Vi ville visst blitt gale uten drømmer, jeg tror dette har mye for seg, vi behøver å flykte. 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? Ja 30. Støtter du forskningen på designer barn? Nei
Ciara Skrevet 7. mai 2005 #12 Skrevet 7. mai 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? Jeg velger "Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får". 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? Hm. At de som har mye blir mer knyttet til ting, enn de som ikke har så mye. Har man mye, blir man mer og mer materialistisk, mens de som har lite kanskje får en friere tanke? 03. Gir du penger til tiggere? I blant, når jeg har penger i lomma. 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? Begge. Å ha en rigid holdning til begge er farlig. 05. Intelligens - byrde eller begavelse? Begge. Men aller mest begavelse 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Nei, heldigvis! Det finnes nøytral grunn mellom de to! 07. X æ -- c X ? I7 cv 3#? 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Ja, det tror jeg. 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? At alt du søker etter finnes i deg selv. 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? Hvis man med å forberede seg mener å planlegge mottiltak, så er det umulig. 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? Ja, absolutt! 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? Nei! 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? Boken 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? Mennesket. 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? Nei, men jeg har absolutt planer om å gjøre mitt beste. 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? Jeg tror ikke jeg har gjort andre så mye urett (har ikke blitt gjort så mye urett mot meg, heller), men tilgivelse er vanskelig, så det blir umulig for meg å svare på. 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? Kardemommeloven samt en stor dose selvutvikling. 18. Enebarn eller har du søsken? Enebarn. 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? Foreldrene mine er fortsatt sammen, og det har nok gjort noe med mitt syn på kjærlighet 20. Er det galt å 'sladdre' ? Nja. Man skal ikke spre dritt om andre. Men det er ganske vanskelig å unngå å snakke om andre også, så det kommer vel an på hvordan man definerer "sladder". 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? Et kjært minne. 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? At psyken har mer å si enn vi tror 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Synet. Å ikke kunne se naturen, lese bøker selv.... 24. Hva er det viktigste du har lært? At jeg kan utrette mye. For meg selv, for andre og for verden. 25. Hva er 'skjønnhet' ? Skjønnhet er kjærlighet. 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Masse! Men jeg kan jo starte med å prøve å være et vennlig og interessert medmenneske! 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? Det vet jeg ikke. 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? Hjernen som bearbeider sanseinntrykk/opplevelser. Men ikke nødvendigvis på en logisk og meningsfull måte - dvs jeg tror ikke nødvendigvis drømmetydning fører en så langt. 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? Ja, jeg synes det er veldig tillitsfullt og intimt! 30. Støtter du forskningen på designer barn? Hva er det?
Gjest StoreSky Skrevet 7. mai 2005 #13 Skrevet 7. mai 2005 Som du kan spørre mann! Men jeg kjeder meg så... Here we go! 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? - Siste, slik jeg tenker om fremtiden akkurat nå. 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? - Har ikke hørt dette før... Rike blir rikere, fattige blir fattigere?? 03. Gir du penger til tiggere? -Ja til noen, men bare damer. 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? -Bryte regler må av og til gjøres. Jmf. menneske rettighets aktivister. 05. Intelligens - byrde eller begavelse? - Litt intelligens skader ikke, men ville ikke vært super-smart i en dum verden.. 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? - Nei. Man kan leve et lykkelig og fullverdig liv uten suksess. 07. X æ -- c X ? - Nei si det du... sex?? 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? - Jeg synes ikke det. Man er så forskjellig i sorgen. 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? - Lykke og styrke finnes inni alle mennesker, man bare må søke den og styrke den selv. (indre styrke -ergo trenger man ikke gud...) 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? - Javisst. I et par-forhold gjør man det stadig.. 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? - Jeg har det ikke såå bra nå så det kan jeg ikke svare på. Men mye er selvforskyldt, noe er hinsides min kraft. 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? - Nei! Færre burde få LOV!! 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? - Antibiotika. Redder mange liv. 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? - Tror ikke på noe spesielt. Er litt pessimistisk nå. 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? - Nei. Kunne ikke tilgitt om noen skadet min datter. Men av det som HAR skjedd, kan jeg tilgi. 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? - Kanskje. Det er ikke opp til meg å vurdere -eller dømme. 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? - Jeg prøver å oppdra mitt barn til å bli ett rettferdig og moralsk med-menneske, med selvtillit og styrke til å takle verden. 18. Enebarn eller har du søsken? - Søster. 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? - Far er død, skilt fra "pappa". Har sikkert gjort noe. Vet ikke om jeg helt tror på evig kjærlighet. 20. Er det galt å 'sladdre' ? - Nei, mobbing og urettferdighet er ikke feil å videreformidle. 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? - Min finger?? 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? - Troens makt skal ikke undervurderes. Om det er "magi" eller psykisk spiller ingen rolle så lenge det funker! 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? - Hørsel. Musikk er svært viktig for meg. 24. Hva er det viktigste du har lært? - Masse. Med-menneskelighet, moral. 25. Hva er 'skjønnhet' ? -Skjønnhet kan ikke vurderes eller settes ord på. Det an være en indre styrke og utstråling. Det kan være noe billedlig. 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? - Oppdra våre barn til god og empatiske mennesker. Og selv være ett. 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? - Aner ikke. Skjebne? 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? - Bearbeide psyke. Gi rom for drømmer og håp. 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? -Ikke nødvendigvis. Det er noe kroppen trenger. 30. Støtter du forskningen på designer barn? -Nei. Mangfold er bra for arten.(se på hunder som er blitt avlet frem..) Lurer på hvor mange som leser dette...???
Hu i Svingen Skrevet 7. mai 2005 #14 Skrevet 7. mai 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? Lykke er å ville ha hva du får, mens suksess er å få hva du vil ha. 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? Det høres ut som en tåpelig overtro... 03. Gir du penger til tiggere? Sjelden 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? De som bryter dem så klart 05. Intelligens - byrde eller begavelse? Fordel 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Nei 07. X æ -- c X ? Skiftende vær i morgen. Eller øb? 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Gjør den det? 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? At det ikke finnes noen gud - alt du har er deg selv. 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? Nei 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? Nei 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? Nei 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? Mølla - mat til mange 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? Meg selv - og fraværet av en høyerestående gud 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? Ja 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? Ja 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? Ja 18. Enebarn eller har du søsken? Har en søster 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? De er fortsatt gift - og det har gjort noe med mitt syn på kjærligheten og menneskets evne til hensyn 20. Er det galt å 'sladdre' ? Nei - folk må kunne stå for det de gjør 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? Fingeren min 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? At mennesket har evne både til å ødelegge og å reparere seg selv 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Føleevnen 24. Hva er det viktigste du har lært? Å ikke bry meg om hva andre sier eller synes 25. Hva er 'skjønnhet' ? Det hjernen oppfatter som tiltalende 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Alltid å gjøre opp for meg, både med tanke på ord og penger 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? En rekke av omstendigheter 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? Vi lever ut både våre ønsker og våre verste mareritt - hjernens teststasjon 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? Nei, det er en nødvendighet 30. Støtter du forskningen på designer barn? Nei, jeg støtter naturmetoden
Hu i Svingen Skrevet 7. mai 2005 #15 Skrevet 7. mai 2005 .... 30. Støtter du forskningen på designer barn? Ja. Årsaken er at mye av denne forsknigen omhandler svært gode ting som vil gangne oss enormt. Jeg tror forskningen på stam-celler blandt annet, kan vise seg å være revelusjonere for legevitenskapen og oss mennesker. OT: Leste denne delen først nå. Designerbarn og stamcelleforskning er da to fullstendig ikke-relaterte ting? Stamcelleforskning er helt klart en god ting etter mitt syn, men "designerbarn" er vel i grunnen Kinas ønskedrøm levert til et for sent tidspunkt?
Arkana Skrevet 7. mai 2005 #16 Skrevet 7. mai 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? Den første. 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? Ingenting. 03. Gir du penger til tiggere? Nei. 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? De som ikke gjør det. 05. Intelligens - byrde eller begavelse? Begavelse. 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Hva er suksess? Ingen er mislykket, og hva som er suksess er subjektivt. 07. X æ -- c X ? ?? 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Gjør det det? 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? Det betyr ingenting for meg, det finnes nemlig ingen gud. 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? Ja. 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? Nei. 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? Nei, å få barn er ingen menneskerett. 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? Ingen anelse. 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? Jeg tror på meg selv og mine evner til å selv skape et godt liv. 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? Ja, man tilgir for seg selv, ikke for andre. 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? Det håper jeg. 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? Nei, ikke annet enn å skape det beste livet jeg kan. 18. Enebarn eller har du søsken? Søsken. 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? Nei, ikke skilt. 20. Er det galt å 'sladdre' ? Ja. 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? Pekefingeren min. 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? Mer enn jeg rekker å skrive her. 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Synet. 24. Hva er det viktigste du har lært? At man selv er herre over sitt eget liv. 25. Hva er 'skjønnhet' ? Det kommer an på hvem du spør. 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Alt fra å lytte til og hjelpe de rundt meg, til å støtte store organisasjoner. 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? Det gidder jeg ikke forklare. 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? Nei. 30. Støtter du forskningen på designer barn? Nei.
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2005 #17 Skrevet 8. mai 2005 OT: Leste denne delen først nå. Designerbarn og stamcelleforskning er da to fullstendig ikke-relaterte ting? Stamcelleforskning er helt klart en god ting etter mitt syn, men "designerbarn" er vel i grunnen Kinas ønskedrøm levert til et for sent tidspunkt? Joda, disse blandt mye annet er svært så relatert Noe av det kan du kort lese om her; http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn4965 Synes du slik forskning er litt interessant og gøy, så kan jeg anbefalle denne nettsiden; http://www.wisconsinmedicalsociety.org/
Gjest Kari N Skrevet 12. mai 2005 #18 Skrevet 12. mai 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? Hvilken jeg velger? (Unnskyld, men jeg måtte bare). :oops: Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? At rike blir rikere og fattigere blir fattigere. Var det det du var ute etter? 03. Gir du penger til tiggere? Spørs hvor jeg er. 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? Mennesker som bryter regler. Blir ingen utvikling uten. 05. Intelligens - byrde eller begavelse? Kan være begge deler. Det kommer an på om hvor mye visdom man har i tilleg til kunnskap. 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? Nei. 07. X æ -- c X ? Dette burde ligge under seksualitet. 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige? Tullball. Det gjør den ikke. 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? At lykke er en tilstand. 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? Nei. Men man kan kanskje klare å forhindre krig samtidig som man forbereder seg. 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? Både ja og nei. Heldig som er født i et rikt land, men ingen tilfeldighet at jeg har valgt hvem jeg lever saammen med. 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? Nei! 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? Vanskelig, men jeg tror jeg velger en eller annen ting innen medisin, fordi det har ført til økt livskvalitet og livslengde. 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? Gud. Engler. Spøkelser. Onde ånder. Synske. 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? Nei, men håper jeg vil kunne klare det en dag. 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? Ja, for den største uretten jeg har gjort mot andre har blitt tilgitt for lenge siden. 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? Egentlig ikke. Eller... Ta vare på meg selv og å være et godt medmenneske. 18. Enebarn eller har du søsken? Fire søsken. 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? De er ikke skilt. 20. Er det galt å 'sladdre' ? Ja, når sladderen er ondsinnet. Nei, når du prøver å hindre at du selv eller andre blir skadet. 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? Fingeravtrykket mitt. 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? At menneskers innbilningsevne er sterkere enn noen fatter. 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? Hadde jeg bare fem hadde jeg allerede mistet to, så da var det spørs hvilke to jeg allerede har mistet. Men om man tenker de fem som i hørsel, syn, lukt, smak, og følelse, så ville jeg ha sagt følelse. 24. Hva er det viktigste du har lært? At ingen kan reddes om man ikke vil reddes selv. 25. Hva er 'skjønnhet' ? Godhet i mennesker. Vakker natur. Fred. 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? Nestekjærlighet. Ta kontakt med andre mennesker. Oppdra godt. Protestere mot alt som er feil 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? Folk som tenker lite. 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? For å bearbeide det vi opplever og for å ha flukt fra verden og kanskje for å få beskjeder fra oven. 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? Ja. 30. Støtter du forskningen på designer barn? Nei.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #19 Skrevet 12. mai 2005 01. Suksess er å få hva du vil ha, mens lykke er å ville ha hva du får. Lykke er å få hva du vil ha, mens suksess er å ville ha hva du får. Hvem velger du? DET FØRSTE 02. Man skulle kunne si at; 'De som har mye, vil få mer og de som har lite vil miste selv det.' Hva legger du i det? KAN VEL TOLKES PÅ FLERE MÅTER, MEN DET ENKLESTE ER VEL Å SI AT DE RIKE HAR MIDLER TIL Å SKAFFE SEG MER, MENS DE FATTIGE KNAPT KLARER Å OVERLEVE 03. Gir du penger til tiggere? HAR IKKE SETT TIGGERE HER I MIN BY, MEN JA, JEG GJØR DET NÅR JEG GÅR FORBI TIGGERE I STØRRE BYER. 04. Hva er bedre for menneskeheten. Mennesker som bryter regler, eller de som ikke gjør det? BURDE VEL SAGT DET SISTE... 05. Intelligens - byrde eller begavelse? FORSKJELL FRA PERSON TIL PERSON, BÅDE HVORDAN DE OPPFATTER DET SELV, OG HVORDAN INTELLIGENSEN UTNYTTES. 06. Dersom man ikke oppnår suksess, er man da mislykket? NEI! 07. X æ -- c X ? 08. Hvorfor er det slik at sorg gjør oss oppriktige FORDI SORG ER EN EKTE OG NAKEN FØLELSE. 09. I Bibelens passage, Luke 17:20-21 kan man lese; "the kingdom of God is within you" Hva tror du det kan bety? GUDS RIKE ER IKKE NOE MAN KAN SE, MEN GUD RIKE ER IBLANT OSS OG I OSS... 10. Er det mulig å forebygge krig samtidig som man forbereder seg på den? JA, DET TROR JEG. 11. Er det tilfeldigheter som gjør at du har det så bra som du har det? NEI, LIVET ER STYRT AV VALG 12. Burde alle mennesker ha rett til å føde frem barn? NEI, SÅ ABSOLUTT IKKE. 13. Hvilken oppfinnelse gjennom de siste 2000 år er den viktigste, og hvorfor? ANTIBIOTIKA - REDDER LIV 14. Hva tror du på, selv om du ikke kan 'bevise' det? GUD, LIV I VERDENSROMMET 15. Ville du kunne tilgi all den urett som er gjort deg? NEI, DESSVERRE 16. Ville andre kunne tilgi all den urett du selv har gjort de? NEI, DESSVERRE TIL DET OGSÅ 17. Har du en agenda her i livet du prøver å følge? VÆRE TRO MOT MEG SELV 18. Enebarn eller har du søsken? TO SØSKEN 19. Er din mor og far skillt, og dersom de er det - tror du det har gjort noe med deg og ditt syn på kjærlighet? NEI, DE ER LYKKLIG GIFT ENDA 20. Er det galt å 'sladdre' ? SELVSAGT, MEN DET BETYR IKKE AT VI LAR VÆRE 21. Pek på et punkt ca. 2 meter ifra deg. Tenk på hva du ser. Før nå fingeren rolig rundt mot deg selv. Hva ser du? STYRKE, RO, GLEDE 22. Placebo fungerer. Hva forteller det deg? AT TROEN HAR HJELPT SÅ MANGE 23. Hvilke av våre 5 sanser ville du savne mest dersom du mistet en av de? FØLELSER 24. Hva er det viktigste du har lært? SELVSTENDIGHET 25. Hva er 'skjønnhet' ? NOE VI TRENGER MER ENN VI ER KLAR OVER I VÅR VERDEN. 26. Hva kan du bidra med for å gjøre verden til et bedre sted? VÆRE MOT ANDRE SLIK JEG VIL DE SKAL VÆRE MOT MEG 27. "Enten vil det regne i morgen, eller så vil det ikke regne i morgen" / "ny nyskaping" - Hva kalles dette? VET IKKE 28. Hva er din teori om hvorfor vi drømmer? JEG TROR VI DRØMMER FORDI VI TRENGER ET TILFLUKTSSTED, FORDI MANGE DRØMMER KAN TOLKES OG FORDI DRØMMER KAN VÆRE SANNE. 29. Er det å legge seg for å sove en tillitsfull handling? JA FOR ENKELTE 30. Støtter du forskningen på designer barn? TIL EN VISS GRAD
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2005 #20 Skrevet 13. mai 2005 Tjola! Jeg ble spurt om å legge frem løsning til oppgave 07. Her er den. X æ -- c X ? Oppg. er 2 delt. X -- X -- X -- X -- osv osv osv 'Hintet' om at X ikke er å betrakte som en bokstav, er -- a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z æ ø å 3 bokstav fra h = æ 3 bokstav fra v = c X æ -- c X Leses slik: X (--) æ © -- c (X) og da blir neste skritt: -- æ Svar: -- æ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå