Sizz- Skrevet 16. juli 2019 #1 Skrevet 16. juli 2019 Skal lage bruschetta, eller jukseversjonen i brødrister;) Men har noen tips om god topping å ha oppå?:) Har spist en del med mozzarella, tomat, hvitløk og pesto, men trenger å avansere litt😁
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #3 Skrevet 16. juli 2019 Den perfekte bruschettaen er laget på lyst, langtidshevet brød, ristet og gnidd inn med god hvitløk og olivenolje, og toppet med biter av solmodne tomater, basilikum, litt salt og enda mer olivenolje. Nam. Anonymkode: 65ce0...aee 1
Brunhilde Skrevet 17. juli 2019 #4 Skrevet 17. juli 2019 19 hours ago, MarkRonsonsWife said: Kanskje oliventapenade? Finnes det tapenade uten oliven? 19 hours ago, AnonymBruker said: Den perfekte bruschettaen er laget på lyst, langtidshevet brød, ristet og gnidd inn med god hvitløk og olivenolje, og toppet med biter av solmodne tomater, basilikum, litt salt og enda mer olivenolje. Nam. Anonymkode: 65ce0...aee Jepp! Den aller beste (og etter min mening eneste) måten å spise bruschetta på. 1
Gjest MarkRonsonsWife Skrevet 17. juli 2019 #5 Skrevet 17. juli 2019 @Brunhilde Så vidt jeg vet så er det egentlig konsistensen som kalles tapenade, og jeg har sett andre varianter laget av f.eks. soltørka tomater også, selv om klassikern er laget av oliven. Bare fantasien setter grenser! 🙂
Meadow Skrevet 17. juli 2019 #6 Skrevet 17. juli 2019 Stekt sopp, løk og parmesan er også en god vri 😊
Brunhilde Skrevet 17. juli 2019 #7 Skrevet 17. juli 2019 24 minutter siden, MarkRonsonsWife said: @Brunhilde Så vidt jeg vet så er det egentlig konsistensen som kalles tapenade, og jeg har sett andre varianter laget av f.eks. soltørka tomater også, selv om klassikern er laget av oliven. Bare fantasien setter grenser! 🙂 Nei, tradisjonell tapenade er laget av oliven, kapers og krydder/urter og ofte ansjos. Fra Larousse: Quote Préparation à base d'olives broyées avec des câpres et des aromates. (Spécialité provençale.) 1
Gjest MarkRonsonsWife Skrevet 17. juli 2019 #8 Skrevet 17. juli 2019 1 minutt siden, Brunhilde said: Nei, tradisjonell tapenade er laget av oliven, kapers og krydder/urter og ofte ansjos. Fra Larousse: Det var det jeg mente, olivenbasert, selv om jeg ikke ramset opp alt innholdet. 🙂
Brunhilde Skrevet 17. juli 2019 #9 Skrevet 17. juli 2019 Just now, MarkRonsonsWife said: Det var det jeg mente, olivenbasert, selv om jeg ikke ramset opp alt innholdet. 🙂 Smør på flesk, altså, litt som varm sjokolade med sjokolade. Tapenade ER olivenpasta, å kalle det oliventapenade er smør på flesk. 1
moroklompen Skrevet 17. juli 2019 #11 Skrevet 17. juli 2019 (endret) Min favorittvariant er med ett tjukt lag fetakrem (en blokk fetaost blandet med litt rømme og hvitløk div krydder) toppet med en blanding av avocado, mini plommetomater, mozzarella, pinjekjerner og rødløk som jeg har marinert i olivenolje, hvitløkspulver, salt, pepper og helst hvit balsamico. Endret 17. juli 2019 av moroklompen
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #12 Skrevet 17. juli 2019 1 time siden, Brunhilde skrev: Smør på flesk, altså, litt som varm sjokolade med sjokolade. Tapenade ER olivenpasta, å kalle det oliventapenade er smør på flesk. Herregud... Nå som du kan så mye om mat, er det kanskje på tide å lære seg litt om manerer? Anonymkode: 5919a...575 2
Brunhilde Skrevet 17. juli 2019 #13 Skrevet 17. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud... Nå som du kan så mye om mat, er det kanskje på tide å lære seg litt om manerer? Anonymkode: 5919a...575 Og det var alt du kunne bidra med i tråden? Stakkar.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #14 Skrevet 17. juli 2019 6 minutter siden, Brunhilde skrev: Og det var alt du kunne bidra med i tråden? Stakkar. Nei, jeg kan godt komme med et forslag, jeg! Tomatketchup! Viktig at det er laget av tomat og ikke er en annen type ketchup! Anonymkode: 5919a...575
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #15 Skrevet 17. juli 2019 Her er noen forslag: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/collection/bruschetta Varianten med bondebønner (erter funker også), sukkererter og burrata ser bra ut - jeg har flere ganger laget en tilsvarende variant. Jeg liker også parmaskinke, semitørkede tomater, basilikum, olivenolje og litt balsamico. Evt med artisjokker i stedet for tomater. Anonymkode: cd1b1...0b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå