Gå til innhold

Gifte seg hemmelig- forlovererklæring.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal gifte meg hemmelig uten at familien får vite det, men det står forlovererklæring må fylles ut, og forloverere må være noen som kjenner brudeparet. Vi skal ha vitner som jobber på rådhuset. Hvordan løse dette? Så de vitnene som skal være tilstede under vielsen og ikke kjenner oss kan ikke fylle ut denne? Må den fylles ut før seremonien??

Anonymkode: 74e84...a4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal gifte meg hemmelig uten at familien får vite det, men det står forlovererklæring må fylles ut, og forloverere må være noen som kjenner brudeparet. Vi skal ha vitner som jobber på rådhuset. Hvordan løse dette? Så de vitnene som skal være tilstede under vielsen og ikke kjenner oss kan ikke fylle ut denne? Må den fylles ut før seremonien??

Den må fylles ut og sendes inn sammen med egenerklæring, og dere må få prøvingsattest i retur før dere kan gifte dere. 

Jeg har ikke hørt om at forlovernes relasjon til dere faktisk har blitt etterprøvd, men jeg tviler sterkt på at dere kan gå hjelp til dette ved et offentlig kontor. 

Jeg ville funnet to personer som jeg stoler på at ikke vil fortelle det til familien. 

Anonymkode: f924f...9dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen gode kollegaer kanskje?

Anonymkode: f9991...b11

AnonymBruker
Skrevet

Vitner under vielsen og forlovere som sender erklæring er formelt sett to forskjellige ting, og kan være helt ulike personer. Vitnene trenger ikke kjenne dere i det hele tatt, forloverne må være noen som kjenner dere godt. Forloverne må fylle ut erklæring og sende inn før dere gifter dere, ellers får dere ikke prøvingsattesten dere trenger for å få lov til å gifte dere. 

Har dere ikke noen venner dere kan betro dere til som ikke sier fra til familien, som kan fylle ut forlovererklæringene? 

Anonymkode: 71e02...679

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar:) Da får vi finne et par vi stoler på.... Men hva består denne erklæringen av? Hva må de svare på?:) TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar:) Da får vi finne et par vi stoler på.... Men hva består denne erklæringen av? Hva må de svare på?:) TS

Det er bare et ark hvor forloveren skriver under på at du er den du er, ikke i slekt med brudgommen eller gift fra før, eller noe sånt, er noen år siden jeg skrev under på en sånn. 

Anonymkode: df654...01c

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk våre nærmeste venner til å skrive under, husker ikke helt hva vi sa men var litt «vi skal kaaaaanskje gifte oss snart, greit å ha denne i boks, kan jo bare ordne ny senere»-ish. Det var ikke helt planlagt med datoen eller gjennomføring fra vår side da 

Anonymkode: d0a1e...aca

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk den signert av hhv min mor og en kollega av mannen, hadde ikke et helt hemmelig bryllup, dvs vår nærmeste familie var klar over dette (foreldre og søsken).

Anonymkode: 6629b...3a8

Skrevet

Staten vet ikke om forloverne kjenner dere godt eller ikke, bare ta noen dere stoler på, kan like godt være naboer som dere kan få personalia på i tilfelle noe skulle skjedd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...