AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #1 Skrevet 16. juli 2019 Jeg er 30 år og har ett barn på 9 år. Forholdet mellom meg og barnefar røk kort tid etter barnet vårt ble født og vi har hatt ett trøblete samarbeid. Jeg ønsker meg flere barn. Jeg har vært i ett nytt forhold i snart fem år, men han har også tre barn fra ett tidligere forhold, og jobber veldig mye. Vi har hatt én spontanabort, og én frivillig abort i fjor. Vi var enig i at det var dårlig timing for å få ett barn, og hans begrunnelse for å ikke beholde, er at han jobber sinnsykt mye og har knapt tid til å se sine andre tre barn. Han ønsker ikke å være en fraværende far. Jeg ønsket å beholde barnet, og tenkte at vi helt sikkert fikk det til. Men fordi det ble så mye diskusjoner rundt det og vi ikke ble enig, tok jeg abort. Jeg ønsker å ha ett svangerskap preget av glede, ikke bekymringer. Problemet mitt er at jeg bestemt ønsker meg 1-2 barn til, men jeg føler at tiden løper fra meg. Barnet mitt er allerede 9, og aldersforskjellen vil bli så stor, samtidig som jeg ikke ønsker å oppdra ett barn, også begynne på nytt når eldstemann er ungdom. Dere som har barn med stor aldersforskjell; hvordan har det gått? Hva er fordeler/ulemper? Jeg er så redd for at jeg bare ser ulempene.. Anonymkode: 838af...865
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #2 Skrevet 17. juli 2019 Det er 9 år mellom meg og lillebroren (samme foreldre begge) og det har gått fint med oss. Vi er gode venner den dagen i dag, og nå er jeg 40 og han er 30. Tror kanskje det var enklere foreldrene, da jeg kunne være barnevakt for min lillebror, også hente ham i bhg, og senere gå sammen med ham til og fra skolen. Men, problemet ditt er jo ikke alderforskjell men at mannen din ikke ønsker seg flere barn. Anonymkode: b0253...69b 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #3 Skrevet 17. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er 9 år mellom meg og lillebroren (samme foreldre begge) og det har gått fint med oss. Vi er gode venner den dagen i dag, og nå er jeg 40 og han er 30. Tror kanskje det var enklere foreldrene, da jeg kunne være barnevakt for min lillebror, også hente ham i bhg, og senere gå sammen med ham til og fra skolen. Men, problemet ditt er jo ikke alderforskjell men at mannen din ikke ønsker seg flere barn. Anonymkode: b0253...69b Dette! Anonymkode: 833db...4c5 1
Belima Skrevet 17. juli 2019 #4 Skrevet 17. juli 2019 Ett spørsmål fra meg og jeg mener ikke å være stygg mot deg TS. Hvor lenge har du visst at han ikke ønsker flere barn og hvor lenge har han hatt denne krevende jobben? Hvis du snur problemstillingen og du hadde hatt 3 barn og han ønsket seg flere, hvordan hadde du stilt deg til det? For meg er regnesstykket enkelt. Han vil nok ikke ta sjansen på å måtte ha flere barn å forholde seg til i og med hans liv allerede er så hektisk. Hvis forholdet ryker, så blir det mange barn å betale på for hans del. Jeg er inneforstått med at en mann med tre barn fra før er "ferdig" med barn, har du ikke tenkt den tanken tidligere? Kanskje du valgte feil da du inngikk et forhold med han.Som vi alle vet: Kjærlighet gjør blind. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #5 Skrevet 17. juli 2019 Han ønsker seg barn med meg, men han startet nylig eget firma, og det tar mye tid. Og jeg vet ikke når det blir roligere. Jeg kunne tatt ansvar for barnet alene, men han ønsker ikke barn akkurat nå, eller å måtte sitte med dårlig samvittighet over nok ett barn som ikke får nok tid. Dilemmaet mitt handler fortsatt ikke om å få barn eller ikke, men hvordan aldersforskjell vil påvirke barna. TS Anonymkode: 838af...865
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #6 Skrevet 17. juli 2019 Aldersforskjell er ikke et problem. Man får bare et litt anderledes søskenforhold. Men dette virker jo som en totalt urelatisk plan. Du har jeg ganske nettopp abortert en unge fordi han ikke ville ha den. Hva skal liksom ha endret seg nå?? Anonymkode: e856f...f46 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #7 Skrevet 17. juli 2019 Jeg har vokst opp med søsken en del yngre enn meg selv. Fordelene slik jeg husker det er at jeg var så stor at det var veldig stas å få en baby i hus, jeg klarte meg selv og kunne hjelpe til, og det var minimalt med sjalusi. Den største ulempen var jo at vi ikke lekte sammen, men vi er gode venner nå som voksne. Andre ulemper er at det er vanskelig å tilpasse aktiviteter og ferie til alle, og at foreldrene mine glemte litt at jeg også fortsatt var et barn. Jeg kunne føle meg litt tilsidesatt siden mine yngre søsken var to tette og mye ble lagt opp etter dem. Men jeg ville aldri vært uten dem uansett, jeg syntes det var bedre å ha søsken med stor aldersforskjell enn å ikke ha søsken. Anonymkode: 38f10...b49 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #8 Skrevet 17. juli 2019 Har tre barn hvor eldste er 14 og de to minste 2 og 4 mnd. Det er travelt men det funker. Viktig å ikke glemme eldstebarnet oppi dette. Derfor vi tilpasser ferier og aktiviteter som også passer for tenåringen. Anonymkode: 76096...6e8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå