Gå til innhold

Norske butikker har halvparten av vareutvalget i Sverige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men når det kommer til frossenpizzaer så banker vi svenskene ned i støvlene - hurra!

Jeg husker da Lidl var i Norge, for en åpenbaring det var på utvalget. Synd at de ble mobbet ut av landet av Rema, Norgesgruppen og COOP.

Anonymkode: ba8ab...35d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja akkurat det der er veldig kjipt med å bo i Norge :( 

Anonymkode: b937c...ead

• Liker 1
Skrevet

Jeg savner Lidl! De hadde så mye morsomt i hyllene av mat man ikke fikk ellers. Og til en rimelig penge. Men jeg tror og det var at nordmenn er vanedyr og skeptiske til varene de hadde. Aldri voldsomt med folk der. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I Norge er vi ikke så mange, i tillegg bor vi svært spredt.  Butikker kan ikke etablere seg uten kundegrunnlag, og det samme gjelder for vareutvalg. Vi sier at vi vil ha et større utvalg, men handler det samme...  

Anonymkode: de07f...a11

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hater norske matbutikker. 

Anonymkode: a43df...892

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo beintragisk det med frossenpizza. På min lokale butikk er det tre frysedisker. En av dem er det bare pizza i. En hel, føkkings frysedisk!

Anonymkode: a43df...892

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lidl ble da ikke «mobbet ut», folk flest handlet ikke der! Jeg var der en del selv siden jeg likte så godt en vare jeg kun fikk der, og det var temmelig folketomt blant hyllene. De fleste som handlet der var utlandske, altså folk som ikke hadde den norske hangen til å kun kjøpe varer som er vanlige i norske butikker. 

Anonymkode: 58785...b45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lidl ble da ikke «mobbet ut», folk flest handlet ikke der! Jeg var der en del selv siden jeg likte så godt en vare jeg kun fikk der, og det var temmelig folketomt blant hyllene. De fleste som handlet der var utlandske, altså folk som ikke hadde den norske hangen til å kun kjøpe varer som er vanlige i norske butikker. 

Ikke? I perioden før de etablerte seg ga jo alt som luktet av negativ omtale for Lidl kriseoverskrifter. Vi ble jo bl.a. tutet ørene fulle om hvor "fæle" Lidl var mot sine ansatte i lang tid før de første butikkene åpnet, når sannheten var at de var underlagt akkurat de samme arbeidsmiljøbestemmelsene som de andre kjedene. De var også minst like flinke til å følge dem opp. 

Anonymkode: 926f1...41f

• Liker 1
Skrevet

Trenger vi virkelig så mye større utvalg? 

Trenger vi utvalget i alle butikkene?

Det ironiske er at asia-butikker har utvalget også av grønnsaker, uten at prisen er høyere. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De ble boikottet av norske merkevarer, noe som bidro til at de ikke fikk kunder. De andre store kjedene gikk faktisk inn for å fryse de ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler på Lidl så å si hver uke!! De har forresten noen veldig gode italienske frossenpizza der. Men å kjøpe med seg en pizza fra pizzarien koster jo heller ikke så mye i Sverige, så folk foretrekker nok heller en derfra istedet for frossenvarene.

Anonymkode: 1bb8e...3f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...