AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #1 Del Skrevet 16. juli 2019 Hva skjer da om jeg blir alvorlig syk? Har reiseforsikring da.... Anonymkode: 4a633...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #2 Del Skrevet 16. juli 2019 Det er ikke krise når du har reiseforsikring i orden. Anonymkode: 4c4cb...88b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #3 Del Skrevet 16. juli 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer da om jeg blir alvorlig syk? Har reiseforsikring da.... Anonymkode: 4a633...a99 Mente E 111 ..... Anonymkode: 4a633...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #4 Del Skrevet 17. juli 2019 Bare bestill det. Du kan hente det nokså fort på nettet. Trenger ikke selve kortet i hånda. Anonymkode: 3e985...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #5 Del Skrevet 17. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer da om jeg blir alvorlig syk? Har reiseforsikring da.... Anonymkode: 4a633...a99 Har du reiseforsikring så klarer du deg i nøden uten EU helsetrygdekortet. Men bestill kortet så du har det til neste reise. Anonymkode: ab1c5...731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #6 Del Skrevet 17. juli 2019 Hva er E111-kort? Anonymkode: e5454...ed5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #7 Del Skrevet 17. juli 2019 Har vært i syden hver sommer de siste 20 årene og aldri hørt om det? Har kun hatt reiseforsikring og aldri vært noe problem når vi har måttet kontakte lege Anonymkode: 5d2b6...f1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #8 Del Skrevet 18. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er E111-kort? Anonymkode: e5454...ed5 Syns det er ganske utrolig at dette er ukjent. Les mer her https://helsenorge.no/turist-i-utlandet/europeisk-helsetrygdkort I korte trekk; Europeisk helsetrygdkort dokumenterer at du har rett til dekning av nødvendig helsehjelp i et annet EØS-land på samme vilkår som oppholdslandets egne statsborgere. Kortet bør du ha med deg dersom du skal oppholde deg midlertidig i et annet EØS-land eller i Sveits. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært i syden hver sommer de siste 20 årene og aldri hørt om det? Har kun hatt reiseforsikring og aldri vært noe problem når vi har måttet kontakte lege Anonymkode: 5d2b6...f1e Nå vet ikke jeg hva du definerer som "syden", men det er ikke alle pakkereiseland som er med i EØS og da er heller ikke kortet relevant. Imidlertid kan forsikringen nekte å dekke utgifter som skulle vært dekket om du hadde med E111, så uansvarlig å ikke sette seg inn i det, det har tross alt eksistert i 15 år. Ts nå har du sikkert reist, men bestill kortet over nett likevel. Skulle det skje noe kan du få noen hjemme til å scanne kortet/ta bilde og sende behandlingsstendet. Det er et nummer på kortet som sykehuset trenger for å få refundert penger av staten. Anonymkode: 39e55...bba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #9 Del Skrevet 18. juli 2019 49 minutter siden, AnonymBruker said: Syns det er ganske utrolig at dette er ukjent. Les mer her https://helsenorge.no/turist-i-utlandet/europeisk-helsetrygdkort I korte trekk; Europeisk helsetrygdkort dokumenterer at du har rett til dekning av nødvendig helsehjelp i et annet EØS-land på samme vilkår som oppholdslandets egne statsborgere. Kortet bør du ha med deg dersom du skal oppholde deg midlertidig i et annet EØS-land eller i Sveits. Nå vet ikke jeg hva du definerer som "syden", men det er ikke alle pakkereiseland som er med i EØS og da er heller ikke kortet relevant. Imidlertid kan forsikringen nekte å dekke utgifter som skulle vært dekket om du hadde med E111, så uansvarlig å ikke sette seg inn i det, det har tross alt eksistert i 15 år. Ts nå har du sikkert reist, men bestill kortet over nett likevel. Skulle det skje noe kan du få noen hjemme til å scanne kortet/ta bilde og sende behandlingsstendet. Det er et nummer på kortet som sykehuset trenger for å få refundert penger av staten. Anonymkode: 39e55...bba Å ja, jeg har alltid med meg europeisk helsetrygdkort når jeg reiser. Visste bare ikke at det kalles E11. Anonymkode: e5454...ed5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 18. juli 2019 #10 Del Skrevet 18. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns det er ganske utrolig at dette er ukjent. Les mer her https://helsenorge.no/turist-i-utlandet/europeisk-helsetrygdkort I korte trekk; Europeisk helsetrygdkort dokumenterer at du har rett til dekning av nødvendig helsehjelp i et annet EØS-land på samme vilkår som oppholdslandets egne statsborgere. Kortet bør du ha med deg dersom du skal oppholde deg midlertidig i et annet EØS-land eller i Sveits. Nå vet ikke jeg hva du definerer som "syden", men det er ikke alle pakkereiseland som er med i EØS og da er heller ikke kortet relevant. Imidlertid kan forsikringen nekte å dekke utgifter som skulle vært dekket om du hadde med E111, så uansvarlig å ikke sette seg inn i det, det har tross alt eksistert i 15 år. Ts nå har du sikkert reist, men bestill kortet over nett likevel. Skulle det skje noe kan du få noen hjemme til å scanne kortet/ta bilde og sende behandlingsstendet. Det er et nummer på kortet som sykehuset trenger for å få refundert penger av staten. Anonymkode: 39e55...bba Det stemmer. Det er forskjell på f.eks. Spania og Tyrkia. Spania er i EU, Tyrkia ikke. Et kort som gjelder i EU/EØS er helt verdiløst i Tyrkia. Og i Marokko. Og i Thailand. Osv. Skulle ønske det j..... Syden-ordet forsvant fra norsk språk veldig fort. Jeg må innrømme at jeg ser litt ned på folk som sier de skal til "Syden". Hva er galt med å si at du skal til Spania, Hellas, Tyrkia eller andre land? Også alle de idiot-trådene: "Hvor mye lommepenger trenger jeg i Syden"? Hallo, våkn opp. Syden er ikke et land. Syden er ikke et sted. Syden er mange steder og mange land. Og prisene og forholdene ellers varierer fra land til land. Skriv hvor du skal, så kanskje du får mer relevante svar!! Skjønner meg ikke på dette "Syden-greiene". Er det flaut å si at man skal til Kreta? Eller til Tenerife? Eller Antalya? Eller andre "Syden-steder"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå