Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kva heitte han som alltid satt oppi det treet og tenkte?

Trur han var forelska i ei jente med fletter og at det var Odd Børresen som var fortellar.

Utrulig kjedelig barneTV forøvrig, spør du meg... :Gjesp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Kalle.

Serien het Kalles Klatretre.

Og NEI, det var ikke kjedelig, men tvertimot bra barne-tv i nesten samme klasse som Lærer Flukt.

Hva slags barne-tv likte du..?

Skrevet

Kalles klatretre!! Åh, det var favorittprogrammet mitt når jeg var liten.. hadde masse episoder på video som jeg så om og om igjen:-)

Skrevet

Jeg digga den også... Husker moren hans var stoor med trkanta sort hår, også dro hun med seg Kalle i lufta.. :ler:

Skrevet

Jaaa! Det husker jeg! Jeg syntes det var så koselig da jeg var lita.... :D

Skrevet

Her er Kalle. Kalle bor mitt i byen. Kalle har et tre som han kaller sitt eget. Han ligger der oppe og drømmer om alt mulig, og om Emma. Emma fins bare i fantasien, men hun er fin, tenker Kalle. Under treet sitter morfar og leser i avisen...

Gjest Anerikke
Skrevet

Her er jeg på hjemmebane!!!! Kalle i klatretreet var en stor helt, og en undervurdert filosof! Men han som ble dratt etter mamman sin var JASON. Helt annet barnetv :)

Skrevet
Her er jeg på hjemmebane!!!! Kalle i klatretreet var en stor helt' date=' og en undervurdert filosof! Men han som ble dratt etter mamman sin var JASON. Helt annet barnetv :)[/quote']

Jepp! Må ikke forveksle Kalle og Jason, det blir som å blande Mekke Mikkel og Bjørnen i det blå huset!

Kalle var kul, men jeg ble litt stressa av muttern til Jason.... Og hun var ikke noe lekkert syn i bikini, for å si det sånn!

Gjest Betty Boop
Skrevet
Her er jeg på hjemmebane!!!! Kalle i klatretreet var en stor helt' date=' og en undervurdert filosof! Men han som ble dratt etter mamman sin var JASON. Helt annet barnetv :)[/quote']

Trodde han het Janos, jeg...

Gjest Embla s
Skrevet

Kalles klatretre var genial barnetv! Også "farbrorn som inta vil va stor"!!! Tror det var samme tegner. Genialt!! :)

Gjest Melk
Skrevet

Janos fortalte eventyr han. Gutten het jason. En av mine favorittbøker som liten.

Skrevet

Tulla dokke med meg?

Eg hata det!! Gørrkjedelig.

Dokke likte vel Daniel Duppsko og då kanskje?

Skrevet
Kalle.

Hva slags barne-tv likte du..?

Eg likte det meste av Astrid Lindgren (Pippi, Madikken, Emil++), Fraglane, Bjørneby (?), Bombibjørnane og masse anna.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det er jo bra ting det du likte og, da, så selv om du av en eller annen merkelig grunn ikke likte Kalle så er du i hvert fall ikke helt rar:)

(men det kan ha med alder akkurat når man ser serien også. Selv likte jeg ikke mummi-bøkene noe særlig før jeg ble nesten voksen, feks, nå elsker jeg dem..)

Skrevet

Hehe! Fint å høyre at eg ikkje er heilt rar :wink:

Kan godt hende det har med alderen å gjere ja...

Men eg syns rett og slett at stemma til Odd Børresen er veldig irriterande, og det var berre teit at han guten låg oppi treet heile tida.

Men skal ikkje klage: eg er veldig fornøgd med nesten alt barneTV NrK sendte då eg var lita.

:)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg likte ikke Jason, men jeg digget både Kalle og:

Daniel Duppsko fra Ingenmannsland,

liker å plaske med bena i vann

i vann, parafin og en kanne bensin

til skoen bli skinnende, blank og fin....... :digge:

Noen som husker Musa på Mars?

Eller Majka, jenta fra verdensrommet?

Gjest Melk
Skrevet

Eller Majka, jenta fra verdensrommet?

Oh yes!! Kjempegøy!

Gjest Catwoman
Skrevet

Husker ikke Kalles klatretre fra jeg var liten, men har sett på detter at jeg ble stor. Og synes det er en fantastisk bra serie. :-D

Gjest Gjesta
Skrevet

Oh yes!! Kjempegøy!

Husker du at hun hadde et sånt belte, med to dingser i, og når hun satte de to dingsene borti noe, så ble det flere og flere av den tingen... Husker hun gjorde det med en skål med is.......... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...