Gå til innhold

Søsken og stemor som hater meg for å ta ut arv!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært min fars «hemmelige datter». Han har aldri villet vite av meg, og har aldri hatt noe med meg å gjøre. 

Han døde nå nylig og jeg vil i det minste ha min arv. Ny «stemor» eller hva jeg skal si e superoverrasket selv om jeg vet at hun vet om meg. Min mor gjorde det veldig klart. 

Stemor har tydeligvis ikke fortalt mine søsken at jeg finnes, for de var dypt sjokkerte og irriterte på at jeg OGSÅ skulle kreve arv! 

Hvordan forholde seg? 

Anonymkode: 378f9...da2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forhold deg til dem via advokat. 

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

Forhold deg saklig hele veien gjennom, uansett hvor utfordrende det blir dersom det er måten de håndterer det på. Du har like mye rett på arv som dem, men vær klar over at de muligens sniker unna det de kan før oppgjøret.

Anonymkode: e7e03...37c

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ha det du har rett på. De kan holde kjeft.

Anonymkode: 7f53f...eca

• Liker 4
Skrevet

Du har krav på farsarven din. Ikke la dem få deg til å tenke noe annet.

• Liker 8
Skrevet

Du skal ha din del ferdig snakket. 

• Liker 4
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Innvitér søsknene dine på lunsj eller middag, så blir dere litt kjent. Alt går nok lettere hvis dere bare snakker sammen. Håper dere klarer å få gode søskenbånd til tross for at dere først blir kjent i voksen alder. Klem

Anonymkode: 5545a...2ac

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes virkelig ikke pliktarv er en god idé, det er en utrolig stor overgripen mot den private eiendomsretten at man ikke selv får disponere over sine penger hvis man er for dum eller uheldig til å få fordelt de slik man ønsker før man dør. 

Tror du faren din ville ønsket at du skulle ha pengene? Om du vet at han ikke ville ønsket det burde du holde deg unna, spesielt om det at du krever pliktdelsarven din gjør at noe fast eiendom må selges.

Anonymkode: a72ef...d69

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forstår dem godt, du har ikke vært i livet hans, du fortjener ikke arv. Synes den nye arveloven er helt på trynet. Uavhengig av grunnen til at dere ikke har hatt kontakt. Står i samme smørja selv med et halvsøsken som bare går å venter på arven til pappa. Tanken på at halvbroren min og kone skal komme å ta en del av ikke bare mitt barndomshjem, men også hytta jeg vokste opp på. For å si det slik, jeg håper han dør før pappa, så slipper jeg å sitte å se på at den sniken kommer å tar det han ikke har rett på. Fader ta den nye pliktarven! 

Anonymkode: 3e65d...374

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Forstår dem godt, du har ikke vært i livet hans, du fortjener ikke arv. Synes den nye arveloven er helt på trynet. Uavhengig av grunnen til at dere ikke har hatt kontakt. Står i samme smørja selv med et halvsøsken som bare går å venter på arven til pappa. Tanken på at halvbroren min og kone skal komme å ta en del av ikke bare mitt barndomshjem, men også hytta jeg vokste opp på. For å si det slik, jeg håper han dør før pappa, så slipper jeg å sitte å se på at den sniken kommer å tar det han ikke har rett på. Fader ta den nye pliktarven! 

Det har vel alltid vært pliktarv? 

Anonymkode: 35bda...620

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange bitre svar. Det er en grunn til at arveloven er slik den er. Krev din arv med hevet hode. Han har gitt sitt bidrag for at du er kommet til verden og selv om han har forsømt sitt ansvar, skal ikke du miste arv. 

Anonymkode: 31505...850

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så arv skal man bare få om man har kontakt mener du?   Bullshit mener jeg? Jeg mottok nylig av fra min avføde far som jeg hat hatt null kontakt med fordi han seksuelt misbrukte meg og min søster. Og jeg mener de penge var fortjent. En erstatning for ødelagt liv og endelig litt økonomisk trygghet

Anonymkode: fa32d...b34

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vel alltid vært pliktarv? 

Anonymkode: 35bda...620

problemet er at den man nå har rett på enda mer enn før. Og det er ikke greit. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh jesus og maria.

Hva om du gjorde en innsats for å bli kjent med broren din da?

Du har ett ganske forvaklet syn på dette, syns jeg, og du burde gå i deg selv og tenke over hva du faktisk nå har sagt til internettet.

Ingen stjeler noen arv så lenge de er legitime arvinger. Den arven har aldri vært din til å begynne med, så å se på det som å bli frastjulet noe er bare trasig, og egoistisk.

Endret av CabinCruiser
  • Liker 18
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ny? Denne loven ble vedtatt i 1915...

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Når mannen ikke klarer å holde snoppen inne så blir det sånn. Barn har rett på arv. 

Anonymkode: 7499f...c80

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vel godt forstå dine halvsøskens sjokk og vantro. Det er jo ikke deres feil at deres far har holdt på slik, og dette kommer bardus på dem.

Anonymkode: 93436...00b

• Liker 5
Skrevet

Ryddet for persondebatt, brukerdebatt, avsporing og tilsvar. 

Ninab82, mod

AnonymBruker
Skrevet
På 16.7.2019 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid vært min fars «hemmelige datter». Han har aldri villet vite av meg, og har aldri hatt noe med meg å gjøre. 

Han døde nå nylig og jeg vil i det minste ha min arv. Ny «stemor» eller hva jeg skal si e superoverrasket selv om jeg vet at hun vet om meg. Min mor gjorde det veldig klart. 

Stemor har tydeligvis ikke fortalt mine søsken at jeg finnes, for de var dypt sjokkerte og irriterte på at jeg OGSÅ skulle kreve arv! 

Hvordan forholde seg? 

Anonymkode: 378f9...da2

Jeg håper kjerringa må selge huset for at du skal få arven din. Virker som du hadde flaks som slapp å vokse opp der🙈 de ungene retter jo irritasjonen i helt feil retning. 

Anonymkode: 45e2a...5b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vel godt forstå dine halvsøskens sjokk og vantro. Det er jo ikke deres feil at deres far har holdt på slik, og dette kommer bardus på dem.

Anonymkode: 93436...00b

Dette! Jeg kan forstå de er sjokkert,men sinne burde de virkelig rette mot de som som har holdt dette hemmelig for dem

Anonymkode: fa32d...b34

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...