Tough cookie Skrevet 16. juli 2019 #1 Del Skrevet 16. juli 2019 (endret) Var i dag på visning i en leilighet jeg vurderer å kjøpe. Skulle sjekke fallet i dusjen, og da Jeg skrudde på dusjen begynte med en gang å renne vann under dusj døren og utover gulvet. Da Jeg slo av vannet rant vannet tilbake til dusjen igjen Men jeg tenker at hvis jeg dusjer i 5-10 minutter så vil det jo være vått et godt stykke ut på gulvet fra dusjen. Det som er så rart er at badet som er fra 2007 har fått tilstandsgrad 1 av takstmann selv om fallet tilsynelatende er skikkelig dårlig,badet har ikke rør i rør og heller ikke hull i døren slik at damp kan slippe ut. Jeg solgte nettopp leiligheten min Der badet var fra 2006 Jeg fikk tilstandsgrad 2 på badet fordi jeg ikke hadde rør-i-rør og det ikke var hull i døren til å slippe ut damp. Fallet i min dusj var perfekt. Tror dere at det er dårlig fall,eller kan det være listen på dusjdøren som er slitt? Endret 16. juli 2019 av Anne 69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #2 Del Skrevet 16. juli 2019 Høres meget brannfarlig ut. Anonymkode: 7b35b...a0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #3 Del Skrevet 16. juli 2019 Det er umulig å si. Jeg har kjempebra fall i mitt gulv, men vannet renner likevel ut over gulvet under dusjveggene, for de går ikke helt ned til gulvet. Og siden dusjen er ved sida av døra der det er trelister, så blir listene våte og får vannskade. Men det betyr ikke at badet ikke får TG 1 (er nytt med rør-i-rør, membran og alt på stell). Jeg kommer antagelig til å få inn snekker til å bytte listene før jeg evt skal selge. Anonymkode: 8eee6...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #4 Del Skrevet 16. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres meget brannfarlig ut. Anonymkode: 7b35b...a0e Brannfarlig?? Kan være at det ikke er helt tett mellom gulvet og dusjdørene. Men dette kan lett løses med list som en bare limer på gulvet. Anonymkode: abcae...0db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 16. juli 2019 #5 Del Skrevet 16. juli 2019 Et 12 år gammelt bad skal uansett ikke få TG1, levetiden er langt over halvert. For TG1 kreves omfattende dokumentasjon, noe som svært sjelden finnes selv på splitter nye bad. Dersom vann flyter til sluk når vannet skrus av kan det tyde på svak avrenning (tett) i sluk, og at det holder med en grundig rens, men det må jo sjekkes mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 16. juli 2019 Forfatter #6 Del Skrevet 16. juli 2019 2 minutter siden, A-hunter skrev: Et 12 år gammelt bad skal uansett ikke få TG1, levetiden er langt over halvert. For TG1 kreves omfattende dokumentasjon, noe som svært sjelden finnes selv på splitter nye bad. Dersom vann flyter til sluk når vannet skrus av kan det tyde på svak avrenning (tett) i sluk, og at det holder med en grundig rens, men det må jo sjekkes mer. Ja jeg syns det var merkelig at det fikk Tg1.Jeg hadde ikke med meg "handyman" på visning som pleier å sjekke sånne ting for meg,så er veldig usikker hva som er grunnen til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #7 Del Skrevet 16. juli 2019 Det er mulig det bare er en slepelist/subbelist på døren som må byttes. Et bad fra 2007 burde hatt rør-i-rør. Er det eier selv som har pusset opp? Høres ut som om takstmannen har tatt feil angående TG 1. Gamle kobberrør har bare en viss levetid. Noen firmaer som ikke driver helt serisøst dropper å bytte til rør-i-rør fordi det er kostbart, de overbeviser eier om å pusse opp badet uten å bytte rør og vinner dermed anbudet. Badet er da bare «sminket», ikke totalrenovert og i realiteten et eldre bad. Vedder på at gulvsluket ikke er byttet heller, til et som er godkjent etter dagens standard. Anonymkode: 35176...6cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå