Gå til innhold

Noen som har erfaringer med forsterket helsestasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi har nettopp kontaktet helsestasjonen.Trenger råd og veiledning ift utagerende atferd hos barnet vårt.Hun skulle kontante noe hun kalte forsterket helsestasjon etter sommeren.Noen med erfaring?Er dette under ppt..?

Anonymkode: 0e36e...87e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at de har har noe som heter forsterker helsetjeneste når det kommer til rus osv der hvor barn er involvert. Usikker på om det går under ppt. 

AnonymBruker
Skrevet

Mulig det er samarbeid med barnevernet det er snakk om. Du skal ikke se bort ifra det.

Anonymkode: 73728...102

• Liker 1
Skrevet

Det er ofte en del av helsestasjonen og ikke ppt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det i snart 2 år pga barnefar har hatt et rusproblem og er under lar. 

Helt fantastisk oppfølging og så profesjonelle. De første mnd var jeg/vi på kontroll 1 gang i uken og timen var ofte på langt over 1 time. Får mye bedre oppfølging enn vanlig helsestasjon. Da sønnen vår ble 6 mnd ble det litt mindre, men hadde jeg fortsatt vært usikker kunne vi kommet hver uke. Fra 6 mnd til 1 år hadde vi time annen v er uke. Nå er vi 1-3 ganger i mnd, spørst hvilket behov man har. Han har hatt kraftig utbrudd av eksem så derfor har vi vært ofte nå. Det er veldig tett oppfølging og ønsker man fler timer får man det, og der jeg går er lege tilgjengelig, psykolog (jeg går til psykolog hver 14 dag pga slet med fødselsdepresjon) og det er barnevernkonsulent og noe annet jeg ikke helt husker hva het, sosionom eller noe. Dette er i Bergen.

Anonymkode: e18c2...69d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her kommer det ann på hva behovet er. Det kalles inn til en første kartleggingssamtale, og så lages plan med hvem som skal være med videre ut fra det. Ppt, barnevern, psykolog, sosionom, barnehage er de som oftest er med her. Fantastisk tilbud! 

Anonymkode: ad8c7...f09

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her kommer det ann på hva behovet er. Det kalles inn til en første kartleggingssamtale, og så lages plan med hvem som skal være med videre ut fra det. Ppt, barnevern, psykolog, sosionom, barnehage er de som oftest er med her. Fantastisk tilbud! 

Anonymkode: ad8c7...f09

Er det sånn at de kan henvise foreldre til nyfødte videre til foreldre- og barn senter? Har lest at veldig mange foreldre blir fratatt omsorgen etter opphold på nettopp foreldre- og barn sentere. 

Anonymkode: 78d76...672

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 16.7.2019 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Hei!

Vi har nettopp kontaktet helsestasjonen.Trenger råd og veiledning ift utagerende atferd hos barnet vårt.Hun skulle kontante noe hun kalte forsterket helsestasjon etter sommeren.Noen med erfaring?Er dette under ppt..?

Kan dette være det som i vår kommune heter familiesenter?

Der jobber et team med flinke familieveiledere😀

Det er en egen avdeling som hører til helsestasjonen.

Anonymkode: ea426...cf6

AnonymBruker
Skrevet
På 16.7.2019 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Hei!

I første omgang er det bare at alle helsesøsterne pluss tilhørende lege diskuterer hvordan de skal hjelpe dere. Så kommer det vel an på behov og situasjon etter det. 

Anonymkode: 5a818...324

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...