AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #1 Skrevet 16. juli 2019 Jeg har et 3 år gammel barn som ikke hører på. H*n vil ikke ha noe grense. Er utrolig sliten, når vi er ute, og jeg sier dette har du ikke lov til. Så skriker h*n og alle ser på, blir flau, flere har kommenter så utrolig vanskelig barn du har, den hører ikke på deg, den har null oppdragelse. Blir så lei meg når jeg får sånne kommentarer, jeg prøver så hardt å oppdra dette barnet riktig og samtidig være god mor, føler meg så mislykket i morsrollen! 😢 Har dere noen tips? Anonymkode: 95f65...a83 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #2 Skrevet 16. juli 2019 Si hva du vil at barnet skal gjøre i steder for ikke gjøre. En 3-åring tenker ikke nødvendigvis hva alternativer til aktiviteten er. Springer h*n, da sier du: ‘her skal du gå’ i stedet for ‘ikke løp’ . forklar før dere skal på noe hva du forventer at ungen skal gjøre og hva ungen selv kan forvente av opplevelser osv. Anonymkode: 84605...571 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #3 Skrevet 16. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si hva du vil at barnet skal gjøre i steder for ikke gjøre. En 3-åring tenker ikke nødvendigvis hva alternativer til aktiviteten er. Springer h*n, da sier du: ‘her skal du gå’ i stedet for ‘ikke løp’ . forklar før dere skal på noe hva du forventer at ungen skal gjøre og hva ungen selv kan forvente av opplevelser osv. Anonymkode: 84605...571 Tusen takk for svaret, dette skal jeg gjøre fra nå. ☺️ Anonymkode: 95f65...a83 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #4 Skrevet 16. juli 2019 Ja, det er flaut når barn ikke hører etter og de begynner å skrike og lage bråk. Men det du må gjøre er å ikke gi deg når du har sagt nei til noe. Nei er nei, ikke ombestem deg selv om du blir flau. Jeg har MANGE ganger bært mitt barn skrikende ut av en butikk/cafè fordi det ikke hører etter. Da drar vi hjem. Anonymkode: 0796d...321 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #5 Skrevet 16. juli 2019 Tell strengt og sakte til tre. Hvis du kommer helt til tre så FARER du opp og setter barnet bryskt i tenkekroken.( Lag en provisorisk tenkekrok om dere ikke er hjemme) Barnet skal sitte så mange minutter som det er år. Dette har fungert fantastisk på mine tre barn. Jeg har kun trengt å fare opp en eller to ganger. Det holdt ellers å si EEEEEEN... Så fortet de seg å adlyde. Anonymkode: 309fb...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #6 Skrevet 16. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er flaut når barn ikke hører etter og de begynner å skrike og lage bråk. Men det du må gjøre er å ikke gi deg når du har sagt nei til noe. Nei er nei, ikke ombestem deg selv om du blir flau. Jeg har MANGE ganger bært mitt barn skrikende ut av en butikk/cafè fordi det ikke hører etter. Da drar vi hjem. Anonymkode: 0796d...321 Veldig flaut, jeg har flere ganger gitt meg! Når flere har ristet på hode. Går bare tur på skogen eller andre steder der det ikke er folk. Anonymkode: 95f65...a83
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #7 Skrevet 16. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tell strengt og sakte til tre. Hvis du kommer helt til tre så FARER du opp og setter barnet bryskt i tenkekroken.( Lag en provisorisk tenkekrok om dere ikke er hjemme) Barnet skal sitte så mange minutter som det er år. Dette har fungert fantastisk på mine tre barn. Jeg har kun trengt å fare opp en eller to ganger. Det holdt ellers å si EEEEEEN... Så fortet de seg å adlyde. Anonymkode: 309fb...0f0 Har prøvd mange ganger og telt til tre hjalp ikke. Men skal prøve dette. Skal de sitte alene i et sted rolig i 12 min? En min til hver måned? Anonymkode: 95f65...a83
TrekStar Skrevet 16. juli 2019 #8 Skrevet 16. juli 2019 (endret) Du kan jo ha barnet i bånd. Har sett andre foreldre ha det. Har også sett barn bli teipet til lyktestolper, men jeg vet ikke om foreldrene gjorde det da. Kanskje var det mobbing. Endret 16. juli 2019 av TrekStar
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #9 Skrevet 16. juli 2019 Akkurat nå, TrekStar skrev: Du kan jo ha barnet i bånd. Har sett andre foreldre ha det. Her håper jeg virkelig du tuller, dette går ikke! Ts Anonymkode: 95f65...a83
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #10 Skrevet 16. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har prøvd mange ganger og telt til tre hjalp ikke. Men skal prøve dette. Skal de sitte alene i et sted rolig i 12 min? En min til hver måned? Anonymkode: 95f65...a83 Denne metoden er veldig omdiskutert og utdatert altså. Tviler ikke på at det funker for å få lydige barn, men finnes bedre måter. Søk hjelp på helsestasjonen, de har bla icdp kurs og cos kurs som er meget nyttige. Anonymkode: 40c20...f64 6
TrekStar Skrevet 16. juli 2019 #11 Skrevet 16. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Her håper jeg virkelig du tuller, dette går ikke! Ts Anonymkode: 95f65...a83 Det virker for noen foreldre, så hvorfor ikke. Er en desperat så. Ville ikke gjort det selv selvfølgelig, men.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #12 Skrevet 16. juli 2019 Tellemetoden ble brukt sammen med masse kjærlighet, varme og omsorg, må jeg legge til. 🙂 Vi snakket mye med dem om hvorfor de skulle oppføre seg fint, og konsekvenser av ting. Vi har fått veldig kjærlige barn som har mye respekt for oss. Og de sier de har verdens beste foreldre. Tre minutter skulle din sønn ha sittet totalt. Og hvis han fortsetter etterpå, er det nye tre minutter. De blir lei etterhvert. Anonymkode: 309fb...0f0
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #13 Skrevet 16. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig flaut, jeg har flere ganger gitt meg! Når flere har ristet på hode. Går bare tur på skogen eller andre steder der det ikke er folk. Anonymkode: 95f65...a83 Dette er forklaringen. Du gir deg = barnet ser at trass fungerer = barnet trasser. Enkel logikk. Barn gjør ikke ting de ikke får lov til å gjøre, bare sier det... Anonymkode: 559be...48a 7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #14 Skrevet 16. juli 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd mange ganger og telt til tre hjalp ikke. Men skal prøve dette. Skal de sitte alene i et sted rolig i 12 min? En min til hver måned? Anonymkode: 95f65...a83 Så mange minutter som det er år, skrev personen. Dvs, ungen din er 3 år, ikke 12 år. Anonymkode: 29377...5a9 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #16 Skrevet 16. juli 2019 Hvorfor i allverden er det flaut at en 3-åring får trassanfall i butikken?? Alle vet jo at 3-åringer kan oppføre seg som ville dyr , det er jo bare å bære ham ut av butikken når han er svært ulydig, ingen som leer på et øyelokk av en slik hendelse, det er jo helt normalt for alle med små barn. Anonymkode: 634b4...1c3 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #17 Skrevet 16. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i allverden er det flaut at en 3-åring får trassanfall i butikken?? Alle vet jo at 3-åringer kan oppføre seg som ville dyr , det er jo bare å bære ham ut av butikken når han er svært ulydig, ingen som leer på et øyelokk av en slik hendelse, det er jo helt normalt for alle med små barn. Anonymkode: 634b4...1c3 Da har du vært heldig, har mer enn en gang opplevd folk som glor og stirrer og surmuler. Man kan ikke bry seg om det, dog. De får bare glo. Jeg reagerer litt på de som sier bare bær ut av butikken, personlig gjør jeg ikke det om jeg står der med en full handlevogn eller midt i kassa. Da er det bare å puste, bli ferdig og gå rolig ut. Anonymkode: acaca...b7a
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #18 Skrevet 16. juli 2019 10 minutter siden, Emma89 skrev: Hvordan fungerer det hjemme? Mye bedre enn ute. Men veldig aktiv og roter over alt. Hjemmet ser ut som en bombe. Jeg får svette i ryggen av å rydde etter. Anonymkode: 95f65...a83
Emma89 Skrevet 16. juli 2019 #19 Skrevet 16. juli 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye bedre enn ute. Men veldig aktiv og roter over alt. Hjemmet ser ut som en bombe. Jeg får svette i ryggen av å rydde etter. Anonymkode: 95f65...a83 Viktig at når han leker med en leke at han rydder opp etter seg Har du egne kasser for leker hjemme? Aktiv er bare herlig! Å rote også veldig lov ❤️ Men, han er 3 år og nå skal han lære at når han leker, så må han også hjelpe til med å rydde når han vil bytte leker Evt rydde før han skal legge seg. Vi innfører dette nå på vår to-åring. Hun elsker å bidra. Vi gjør dette til en lek. "Ryddetiiid!! Ryddetiiid" Sier vi 😄 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #20 Skrevet 16. juli 2019 Her hjelper følgende; 1. Forberede godt på hva som skal skje. Ex; nå skalvi på butikken. Da vil mamma at vi gjør sånn og slik. Så får hn velge en frukt eller en skyr til slutt. 2. Få mulighet til å være med å bestemme hva hn skal kle på. Pysj A eller pysj B? Enkle valg. Vil du ha leverpostei eller ost? 3. Kommer nedsmeltingen, sitter jeg rolig til det har roet seg. Snakk om det etterpå, men vis at du skjønner og sett ord på følelsen. 4. Ikke mas. Ikke «hakk» på ungen. Velg det som er viktigst å korrigere. Så et barn på butikken senest i dag. Moren gikk etter ungen og jeg hørte bare «Ida, ikke...» «ikke gjør sånn Ida», Ida, ikke ikke ikke ikke ikke. Til slutt blokker jo ungen ut hele deg. Det blir som en valp som tror han heter nei eller fy tilslutt fordi eierne er hent kørka og ikke skjønner at først må man ha kontakt, så kan man gi beskjed til hunden. Barn er faktisk veldig like. Anonymkode: a0452...613 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå