Gå til innhold

Ønsker ikke venninnen på besøk, men barna hennes er velkommen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun er så forbaska negativ. Besøket går på hennes premisser. Da vil hun dra på spa, drikke god vin og spise god mat ute. Gjerne uten barn og mann. Og alt på min regning. I tillegg er hun ufin mot servitører, fordi hun mener det er en del av servicen når man spiser på ett dyrt sted. Sist gang skapte hun rabalder mot servitøren at jeg sendte en blomster, vin, konfekt og kort. Dette var på stamstedet mitt, hvor jeg har vært spist i mange år. 

Besøket tar hele dagen og da får jeg høre hvor stygt huset mitt er, bilen, jeg har lagt på meg, blitt for tynn, for muskuløs, for slapp, klesstilen min er for sært, for prangende men å tømme garderoben min hver gang hun er på besøk. 

Vi møtes 3-4 ganger i året. Stortsett med barna hennes som jeg er så uendelig glad i. Så i år fortalte jeg venninne min at jeg ikke har tid til å ha henne på en slik jentedag hun ønsker. Kun det ene avtalen vi hadde om å treffe henne og barna slik at jeg får overlevert gavene de lenge har ønsket seg. Nå truer moren deres å sette en stopper for denne dagen. Jeg har kontakt med de to eldste barna på snap og venninnen min har fortalt dem at jeg ikke har tid til å treffe dem likevel. Jeg fikk ikke lov til å fortelle at de har kontaktet meg, for da blir moren deres sur.

Blir jeg nødt til å bite i det sure eplet og ha en jentedag med venninnen min likevel? 

Kom gjerne med forslag. Jeg orker virkelig ikke å ha henne en hel dag. Jeg har kun beholdt vennskapet pga barna. 

Anonymkode: 9f8e4...2d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det ikke an å ha en annen setting enn jentedagen? 

Noe med ungene i fokus? 

Skrevet

Den dama må det jo være noe galt med...? Hun hadde jeg aldri orket å være sammen med. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, stan skrev:

Går det ikke an å ha en annen setting enn jentedagen? 

Noe med ungene i fokus? 

TS.

Det var planen også, men hun ønsker i tillegg en egen jentedag. Uten barna. 

Skrevet

Hvorfor lar du henne holde på sånn og hvorfor legger du ut for henne?

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, wintergirl skrev:

TS.

Hun har alltid hatt dårlig økonomi, mens jeg har etterhvert opparbeidet meg en liten formue. Derfor har jeg vært (dum)snill og spandert på henne av og til. Det siste to årene har hun blitt verre. Om vi deler på regningen, holder hun igjen barna. Jeg er fadder for alle barna og for deres skyld, gir jeg etter. 

Skrevet

Planlegg barnetreffet først.  Avtal jentedagen et par uker etterpå, men da avlyser du fordi du er "syk".

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt skal du ikke tilbringe en «jentedag» sammen med et sånt menneske. Skjønner at du er glad i barna hennes, men du må sette en stopper for dette mennesket. Si nei, det passer ikke. Har du litt bein i nesa forklarer du at du er glad i henne og barna hennes, men du ønsker ikke å dra ut og spise etter det som skjedde sist. 

Hvis barna er så store at de har snap må de være tenåringer. Da kan du møte de og gi de gavene du har selv uten at mor er til stede. Ha det som en nødløsning dersom hun blir så sur at hun vil ødelegge for barna også. Etter disse gavene er overlevert, kan du se an forholdet mellom dere. Fortsett å ha kontakt med barna på snap, og la forholdet til denne damen fade ut av seg selv. 

Anonymkode: 150ad...76e

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS.

Det var planen også, men hun ønsker i tillegg en egen jentedag. Uten barna. 

OK, hun vil ha en gratis fest. 

6 minutter siden, wintergirl skrev:

Ta jentedagen på hennes bekostning. Glem igjen kortet. Mist det eller et eller annet. Vær kreativ, tast koden feil i minibanken så det blir slukt. 

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet

TS.

Hun har alltid hatt dårlig økonomi, mens jeg har etterhvert opparbeidet meg en liten formue. Derfor har jeg vært (dum)snill og spandert på henne av og til. Det siste to årene har hun blitt verre. Om vi deler på regningen, holder hun igjen barna. Jeg er fadder for alle barna og for deres skyld, gir jeg etter. 

Holder igjen barna? Det hørtes da merkelig ut.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt skal du ikke tilbringe en «jentedag» sammen med et sånt menneske. Skjønner at du er glad i barna hennes, men du må sette en stopper for dette mennesket. Si nei, det passer ikke. Har du litt bein i nesa forklarer du at du er glad i henne og barna hennes, men du ønsker ikke å dra ut og spise etter det som skjedde sist. 

Hvis barna er så store at de har snap må de være tenåringer. Da kan du møte de og gi de gavene du har selv uten at mor er til stede. Ha det som en nødløsning dersom hun blir så sur at hun vil ødelegge for barna også. Etter disse gavene er overlevert, kan du se an forholdet mellom dere. Fortsett å ha kontakt med barna på snap, og la forholdet til denne damen fade ut av seg selv. 

Anonymkode: 150ad...76e

TS.

Det er planen når minsten blir tenåring om 12år, med mindre hun får enda ett barn. 

De bor dessverre altfor langt unna til at de eldste bare kan stikke innom. Tidligere har jeg betalt for flybilletter for å få dem på besøk, men det ønsker ikke venninnen min lenger.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, tirben skrev:

Planlegg barnetreffet først.  Avtal jentedagen et par uker etterpå, men da avlyser du fordi du er "syk".

TS.

Dette var faktisk en veldig god idé. Tusen takk☺️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, stan skrev:

Ta jentedagen på hennes bekostning. Glem igjen kortet. Mist det eller et eller annet. Vær kreativ, tast koden feil i minibanken så det blir slukt. 

TS.

Det har jeg gjort før. Da hadde hun ikke med kortet sitt. Det endte med at mannen min kjørte ned til restauranten med kort. 

Det i seg selv er «småpenger» så det er ikke krise at jeg betaler. Det er alt det negative som hører med hennes besøk. Hun er rett og slett ufin. Hun tar seg nogenlunde sammen når barna er med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS.

Det har jeg gjort før. Da hadde hun ikke med kortet sitt. Det endte med at mannen min kjørte ned til restauranten med kort. 

Det i seg selv er «småpenger» så det er ikke krise at jeg betaler. Det er alt det negative som hører med hennes besøk. Hun er rett og slett ufin. Hun tar seg nogenlunde sammen når barna er med. 

Men kombinasjonen at du betaler og at hun kritiserer deg for alt mulig er jo helt horribel.

Anonymkode: 2b265...5cb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du blitt kjent med og venninne med dette mennesket? Hun behandler deg jo virkelig ikke bra.

Anonymkode: c2258...966

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men kombinasjonen at du betaler og at hun kritiserer deg for alt mulig er jo helt horribel.

Anonymkode: 2b265...5cb

TS.

Ja, det er derfor jeg ikke orker besøk av bare henne.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du blitt kjent med og venninne med dette mennesket? Hun behandler deg jo virkelig ikke bra.

Anonymkode: c2258...966

TS.

Siden barneskolen. Da jeg flyttet fra bygda, holdt vi kontakten. Hun fikk barn tidlig, og jeg ble fadder for dette barnet. Deretter nummer 2,3,4 og 5.

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS.

Hun høres fæl ut. Ikke mye venninne det der. Skjønner du er glad i barna hennes altså, men hun her er drøy. Hun får skjerpe seg og begynne å jobbe selv og spare opp.

46 minutter siden, stan skrev:

Ja, det var en god ide, men hun vrenger deg unna uansett den kjerringa der. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS.

Det er planen når minsten blir tenåring om 12år, med mindre hun får enda ett barn. 

De bor dessverre altfor langt unna til at de eldste bare kan stikke innom. Tidligere har jeg betalt for flybilletter for å få dem på besøk, men det ønsker ikke venninnen min lenger.

Da sier du nei til å være fadder.

AnonymBruker
Skrevet

Send gaver i posten, besøk dem der de bor. Si det rett ut til moren at oppførselen hennes gjør at du ikke ønsker en slik jentedag i år, det var ikke noe hyggelig sist. 

Anonymkode: b9586...df5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...