Gå til innhold

Polar pulsklokke - Vantage M vs Ignite

Roadrunner

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag en godt brukt M400 (uten pulsmåling på håndleddet), og er på utkikk etter en mer moderne med nyere og flere funksjoner. Sånn jeg ser det står det mellom Polar Vantage M og Polar Ignite. Noen som har tanker/anbefalinger? Hva er bra? Hva er mindre bra? Pulsbelte kommer til å bli brukt under trening, men synes det hadde vært interessant med en indikasjon via håndleddspuls ellers i døgnet også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk fra M400 til Vantage M for et par måneder siden, jeg er veldig fornøyd! Skrittelleren er noe sensitiv, teller blant annet skritt når jeg kjører bil. Pleier å ta den av i bilen 😛 Men sånn generelt en god klokke, du får mye for pengene. 

Har ingen erfaring med Ignite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, drue skrev:

Jeg gikk fra M400 til Vantage M for et par måneder siden, jeg er veldig fornøyd! Skrittelleren er noe sensitiv, teller blant annet skritt når jeg kjører bil. Pleier å ta den av i bilen 😛 Men sånn generelt en god klokke, du får mye for pengene. 

Har ingen erfaring med Ignite. 

Tusen takk for tilbakemelding!

Regner ikke med at så mange har erfaring med begge klokkene (får vel være grenser for hyppig bytte), men er interessant å høre fra dere som enten har Vantage M eller Ignite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har Ignite og er veldig fornøyd! Liker at den er ganske mye mindre enn Vantage M. En vesentlig forskjell mellom de to er vel at Ignite har berøringsskjerm mens Vantage M har knapper, hvis jeg ikke husker feil. 

Anonymkode: cbd61...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Ignite og er veldig fornøyd! Liker at den er ganske mye mindre enn Vantage M. En vesentlig forskjell mellom de to er vel at Ignite har berøringsskjerm mens Vantage M har knapper, hvis jeg ikke husker feil. 

Mener jeg også leste at Vantage M har nesten dobbel så mye batterikapasitet? Opplever du at du må lade veldig ofte? Hvordan er du fornøyd med touch-skjermen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Vantage M. Gikk også fra M400. Er fornøyd med den. Det rare er at den mener jeg forbrenner mer i løpet av en dag enn det den gamle klokken gjorde. Nesten 500 kcal i forskjell. Så blir jo litt betenkt på hvilken klokke som er mest rett. 

Nå bruker jeg alltid pulsbeltet når jeg trener, men har et par ganger ikke hatt det og brukt håndleddsmåleren. Det er en forbanna vits. Den viser konsekvent lavere puls enn jeg faktisk har og den er utrolig treg med å oppfatte at pulsen økes ved for eksempel bakker eller raskere løping. Det står ikke i forhold til produktomtale. 

Ut over det er jeg veldig fornøyd. Liker multisportsfunksjonen da jeg ofte sykler i 15 min til dit jeg skal jogge, jogger og sykler tilbake. Greit å få alt integrert i en og samme trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg til å gå inn på polar.com å søke opp der. Der kan du sammenligne klokkene. Jeg har også m400 vurderer å hå over til ignite. Det har litt mtp pris og litt hva jeg føler behov for. Ignite dekker nok mitt behov.

Endret av Ellendo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ellendo skrev:

Anbefaler deg til å gå inn på polar.com å søke opp der. Der kan du sammenligne klokkene. Jeg har også m400 vurderer å hå over til ignite. Det har litt mtp pris og litt hva jeg føler behov for. Ignite dekker nok mitt behov.

Har kjørt en sammenligning mellom Ignite og Vantage M, og ser de i utgangspunktet er veldig like. Endel funksjonalitet fra Ignite ser ut til å bli tilgjengelig på Vantage M via fremtidig oppdatering. 

Usikker på om det er en reell fordel med touchskjerm, er vant til knappene via min M400 og synes det fungerer bra. Og da gjenstår etter det jeg kan se småtteri på funksjonalitet, fysisk størrelse og batterikapasitet (Vantage M vesentlig bedre enn Ignite etter det jeg kan se). Men så er Ignite nyere... Er det noe annet sentralt jeg har oversett?

Pulsbelte blir uansett brukt på trening, da jeg blant annet er mye på spinning med intervalltimer. Der har jeg lite tro på håndleddsmålingen. Men til hverdagsaktiviteten, gåturer og slikt er det kjekt å få litt mer informasjon enn kun skritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 17.7.2019 den 19.36, Roadrunner skrev:

Mener jeg også leste at Vantage M har nesten dobbel så mye batterikapasitet? Opplever du at du må lade veldig ofte? Hvordan er du fornøyd med touch-skjermen?

Batterikapasiteten er ikke så mye å skryte av nei. Den var nesten fulladet i dag, og etter to timer på tur fikk jeg varsel om lavt batterinivå. Var 15 % igjen da. 

Jeg var veldig skeptisk til touchskjerm, men det har gått overraskende greit. Synes av og til den er litt treg å respondere, men ikke noe jeg irriterer meg over. Synes det er litt dumt at skjermen er av og kun lyser opp når du snur armen mot deg eller når du bruker den. Skulle ønske det var et valg å ha den påslått hele tiden, men det ville vel tappet batteriet enda raskere for strøm. (Man kan velge å ha lys i skjermen under trening, og det valgte jeg i dag, så det er mulig batteriet ville vart mye lengre hvis jeg hadde skrudd det av). 

Selv om jeg er veldig fornøyd med Ignite, så tror jeg kanskje jeg ville valgt Vantage M hvis størrelsen ikke betydde noe. Jeg synes Vantage M ble litt for stor på mine tynne håndledd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pris på ærlig tilbakemelding! Kraftige håndledd her, så gjør ingenting at Vantage M er noe større sånn sett. Litt betenkt på batteritiden på Ignite ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet på Vantage er kjempebra. Tror jeg gikk ti dager uten å lade. Trente nesten hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia Seeberg (PT og blogger) har testet den ene Polar Vantage og holder på å teste Ignite så den kommer forh. snart. 

Tror vel Vantage er litt mer treningsklokke og Ignite har mer fokus på funksjoner som nattesøvn o.l.  selv om vel Vantage også skulle få det i en oppdatering snart (mener jeg å ha lest) 

Var en test av Polar Ignite i en avis i dag - husker ikke i farta hvilken - og der fikk den ganske bra score. 

Jeg skal kjøpe ny og tror jeg skal ha Ignite. Skal bruke den til trening en er ikke så proff at jeg trenger en av de beste - liker det at Ignite sjekker nattesøvn og ellers gir tips om resititusjon (det gjør dog kanskje den andre også) 

For meg har utseende og ikke minst størrelse på klokken mye å si - og derfor liker jeg også Ignite best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, punkyB skrev:

Pia Seeberg (PT og blogger) har testet den ene Polar Vantage og holder på å teste Ignite så den kommer forh. snart. 

Tror vel Vantage er litt mer treningsklokke og Ignite har mer fokus på funksjoner som nattesøvn o.l.  selv om vel Vantage også skulle få det i en oppdatering snart (mener jeg å ha lest) 

Var en test av Polar Ignite i en avis i dag - husker ikke i farta hvilken - og der fikk den ganske bra score. 

Jeg skal kjøpe ny og tror jeg skal ha Ignite. Skal bruke den til trening en er ikke så proff at jeg trenger en av de beste - liker det at Ignite sjekker nattesøvn og ellers gir tips om resititusjon (det gjør dog kanskje den andre også) 

For meg har utseende og ikke minst størrelse på klokken mye å si - og derfor liker jeg også Ignite best. 

Vantage måler også nattesøvn. Jeg har funnet ut hvorfor jeg aldri er uthvilt. Våkner hele tiden i løpet av natten. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, _Pixiedust_ skrev:

Vantage måler også nattesøvn. Jeg har funnet ut hvorfor jeg aldri er uthvilt. Våkner hele tiden i løpet av natten. 😛

ok - takk for korrigering 🙂 

Synes det er en fin funksjon og litt moro å følge med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Annonse
På 17.7.2019 den 20.48, _Pixiedust_ skrev:

Ut over det er jeg veldig fornøyd. Liker multisportsfunksjonen da jeg ofte sykler i 15 min til dit jeg skal jogge, jogger og sykler tilbake. Greit å få alt integrert i en og samme trening. 

Hvordan får du til dette? :) jeg har samme klokka, men har ikke løst floken med multisport og har veldig lyst til å bruke denne funksjonen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...