Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at de er ekte og at vi aldri dør. Jeg har hørt mange og skal samle noen i denne tråden. Akkurat nå hører jeg på denne mens jeg vasker opp: 

Anonymkode: 8d5ee...03b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden mange forteller omtrent det samme om nær døden opplevelser lurer jeg på om det bare er slik hjernen opplever og husker det fysiske som skjer når hjernen nesten slås av og på igjen. 

Så blir dette bearbeidet i etterkant og så setter vi ord på det. 

Jeg opplever ikke dette som noe bevis for at det er noe etter døden. Selv om jeg tror at det er det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så nettopp denne videoen her, gud om det må ha vært en grusom opplevelse! 

Anonymkode: 2c3b9...8fe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser boken til denne damen nå, Tricia Barker - Angels in the OR, utrolig bra bok. Det er liksom en memoir med en nær-døden-opplevelse i, det handler om hvordan det endret henne og hva som skjedde før og etterpå. Kanalen hennes er full av intervjuer med andre NDO-opplevere og hun er så kul og positiv. Digger henne. 

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, stan said:

Siden mange forteller omtrent det samme om nær døden opplevelser lurer jeg på om det bare er slik hjernen opplever og husker det fysiske som skjer når hjernen nesten slås av og på igjen. 

Så blir dette bearbeidet i etterkant og så setter vi ord på det. 

Jeg opplever ikke dette som noe bevis for at det er noe etter døden. Selv om jeg tror at det er det. 

Det var vel noe lignende nevrokirurgen Eben Alexander trodde før han opplevde det selv. En ting som også gjerne går igjen, er verifiserbare detaljer. F.ex. hun som jeg linket til over så morens nye samboer kjøpe en Snickers i automaten på gangen utenfor rommet der hun lå, og dette overrasket henne for hun trodde at han var en helsefrik slik som moren. Og dette hadde faktisk skjedd, det kunne både han de som var på rommet bekrefte, for han kom inn igjen på rommet med Snickersen.
Eben Alexander traff en jente på andre siden, som han senere så igjen på bilde hos sine biologiske foreldre som han ikke hadde møtt før. De hadde også hatt en biologisk datter som døde som han aldri hadde møtt, og det var henne som var på bildet. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Når vi dør, så går sjelen vår ut av kroppen, og fortsetter som energi. Noen kan nok sikkert bli født på ny.

Endret av TrekStar
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en og fortalte legene flere detaljer som kunne verifiseres etterpå. De virket ikke veldig sjokkerte, så jeg tror det skjer oftere enn folk er klar over.

Anonymkode: f3113...db5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har hatt en og fortalte legene flere detaljer som kunne verifiseres etterpå. De virket ikke veldig sjokkerte, så jeg tror det skjer oftere enn folk er klar over.

Dette lurer jeg på hvordan forklares av dem som mener at det er hjernen som prosesserer sanseinntrykk.

Anonymkode: 500ac...089

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vet neimen ikke hva jeg tror om akkurat dette temaet. Det er litt for mange som kan gjenfortelle detaljer og ting etter at de liksom har dødd, som foregikk rundt dem og i rommet, som de umulig kunne visst (ingen har fortalt det eller noe). Man skulle da tro det faktisk var noe som eksisterte, dette livet etter døden...

Vanligvis er jeg ganske hard på dette, og tror ikke på alternativ medisin og sånt tull, healere er bare juks og den stilen der. MEN akkurat det med at vi kanskje fortsetter å eksistere som sjel etter den kroppslige døden... det er jo litt trøstende tanke også, så man blir ikke fullt så redd når man ligger der en dag og skal dø? 

Har ikke hatt noen utenfor-kroppen-opplevelse selv.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det gjør det faktisk, jeg mener det var Eben Alexander som sa at han som nevrokirurg hadde opplevd at pasientene hans fortalte om dette, men at han hadde bare avfeid det som at hjernen skaper sånn og sånn bla bla. Men da han selv opplevde en spektakulær NDO mens den aktuelle delen av hjernen som ville vært involvert var skadet av hjernehinnebetennelse fikk han et annet syn.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror flesteparten av dem ønsker oppmerksomhet, og kanskje selge bok til og med. Tror dette har tatt av litt vel mye de siste årene. Mulig noen faktisk mener de har hatt en opplevelse, og vil dele den. Jeg tror absolutt på et liv etter døden, da jeg tror at bibelen er sann, men jeg er kritisk til påstandene til fremmede mennesker. Et par ting jeg har lagt merke til i bibelen, gjør det veldig vanskelig for meg å tro på ting folk hevder å ha opplevd.

1. Da Peter spurte Jesus noe om hvordan det ville gå med Johannes (tror jeg det), og Jesus svarte ham, noe i den retning , hva hadde han med det å gjøre?

2. Da den rike mannen ba Abraham om å sende tilbake Lasarus tilbake til brødrene for å advare dem, sa Abraham noe om at de hadde Moses og profetene, og om de ikke ville tro dem, ville de heller ikke tro en som kom tilbake fra de døde.

Jeg tenker da. Hvorfor skulle noen ville tro en som kom tilbake fra de døde nå, om ingen ville tro det den gangen? Og de som hevder å ha sett navngitte personer i helvete. Hvorfor skulle Gud vise oss det, når Jesus fortalte Peter at han ikke hadde noe med hvordan det skulle gå med andre? Disse to spørsmålene har jeg faktisk tenkt noe over i det siste. Ser at bibelkunnskapen min burde vært bedre. Kunne sikkert trengt litt hjelp i enkelte tekster av og til.

Anonymkode: 7282b...864

AnonymBruker
Skrevet

(Tror jeg det var), skulle det stå.

Anonymkode: 7282b...864

AnonymBruker
Skrevet

Himmel og helvete er ekte. Ta valget mens dere ennå er i livet. 

Anonymkode: fcdda...592

AnonymBruker
Skrevet

Her er en helt fantastisk historie: 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører på alt jeg finner av Howard Storm, hans opplevelse er spesielt interessant. Han hadde en "mørk" opplevelse i begynnelsen, og så endret det seg til en helt utrolig opplevelse det også. Han tror at hans sinnstilstand trakk han mot disse mørke vesenene som han opplevde i begynnelsen. Han var ateist og brydde seg ikke om andre, han sier han ble bedre og bedre til å manipulere folk etter hvert som han ble eldre, og at han bare brukte andre for å oppnå ting selv. Det han møtte på andre siden speilet dette i begynnelsen. Det finnes altså ikke noe ufrivillig "helvete", vi skaper det selv, og man trenger heller ikke være religiøs for å ha en fantastisk opplevelse, da en veldig stor del av de som har slike opplevelser ikke er det.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er så interessant, jeg er helt besatt av dette! Han her døde under isklatring, kom på andre siden og overtalte "Gud" til å sende ham tilbake, noe han gjorde. Han mener etterpå at han gjorde en feil og skulle blitt på andre siden. Noe som er spesielt interessant med NDE'ere er at de har så mange fellestrekk: De lengter alltid tilbake etterpå, de finner ikke den kjærligheten som de opplevde på andre siden her på jorden. De endrer livet sitt, skifter gjerne karriere, forhold går i oppløsning osv. De strever med å sette ord på det de opplevde og venter som regel mange år med å dele historien sin i bøker eller intervjuer. De påvirker elektronikk, får glimt av fremtiden, føler andres følelser, får mediumgaver osv. osv. I tillegg er selve opplevelsene også like og samtidig veldig forskjellige, det er som om alle opplever forskjellige deler av den samme "kaken".

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • 5 uker senere...
Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...