Gå til innhold

Spør om noen i familien vil ha besteforldre rolle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet begge foreldre, og bor i by en time unna der jeg kommer fra. Jeg flyttet til andre delen av familien, men skulle gjerne ønske mer tilknytting til min hjemby for både barna mine og oss som familie. 

Vi besøker familien min der ca annenhver mnd, det er slekt lenger ut, men jeg er oppvokst tett med de og er nærmere i relasjon enn i slekt.

Jeg er inne på tanken å finne bonus besteforldre i hjembyen. Ville dere spurt noen av de ? Jeg vil jo ikke miste forholdet vi allerede har til dem. Kanskje vi må finne noen utenfor familien?

Anonymkode: 703c5...fb0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen svar 

Anonymkode: 703c5...fb0

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å spørre, men vær også oppmerksom på at det kan være en vanskelig ting å si nei til - hvis man føler at man egentlig ikke har lyst eller tid. Selv ekte besteforeldre varierer det jo veldig hvor mye de stiller opp. 

«Faren» er jo at de sier ja, også ender du opp med å bli skuffet fordi de ikke stiller opp så mye som du håper eller vil. Så om jeg var deg ville jeg spurt, men også tatt en runde med meg selv og lagt forventningene ganske lavt. Hvis de sier ja og blir supre besteforeldre er det toppers - men ha i bakhodet at det like gjerne kan skje at de sier ja og de blir sånn «helt passe» eller «lite engasjerte» besteforeldre. Tåler du det uten at forholdet deres blir ødelagt? Det ville jeg tenkt over først. 

Husker at det har vært noen tråder av den typen her inne nemlig. Der folk har prøvd å finne «reservebesteforeldre» men blir skuffet fordi reservebesteforeldrene ikke har tid til å møtes så ofte osv. 

Anonymkode: f5994...d3f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...