AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #1 Skrevet 16. juli 2019 Seriøst, hvorfor skaffet ikke min familie seg nettverk i byen? alle holder seg stort sett på hjemtraktene sine. De er så kronisk "hjemme" at det er ikke mulig. mamma mener hun er veldig oppegående osv, men jeg ser at hun klarer seg veldig dårlig når hun er i byen nå. Hva skal jeg gjøre når jeg får familie , hvis jeg får? Jeg vil ikke flytte tilbake til det kjedelige stedet. husker jeg hatet så mye ved det, men folka sa vi var så heldige som hadde naturen osv. Hater faktisk nesten slektningene mine. Kjedelige folk! "jeg vil bare holde meg i bygda mi for her er det så godt og trygt" . de er jo redde for alt som er utenfor! føler meg så stusselig pga jeg har slik familie Føler meg så jævla mindreverdig fordi jeg er derfra. Og jeg er livredd for at noe skal skje slik at jeg må flytte tilbake. Tejnk om det oppstår noe , slik at de fleste må flytte dit de har familiene sine? Hater mamma for at hun valgte hjembygda si! Jævla lavstatus menneske som bare tenker på trygghet, aldri er på en eneste ferie med os fordi "utlandet er skummelt". Og ikke engang gidder å skaffe seg nettverk i Oslo. kjedelig dame og jeg er så redd for arv! redd for å bli slik som henne Anonymkode: 4bd33...d38
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #3 Skrevet 16. juli 2019 12 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: bare et kjedelig bilde. Jeg er ikke en snobb. Jeg likner ikke folk fra vestkanten en gang - Er bare så lei av bygdefolk som liksom tror de er så jordnære, har gjort det mest riktige valget for ungene sine osv, med tanke på trygghet og natur. Men fy faen, så lite aktivteter det er. eneste man har er fjellet liksom, men dette skal man være såååå takknemmelig for. Og så er jeg lei at bygdefolk alltid skal svartmale så byen og slik , ja, se på de som snobbete. Anonymkode: 4bd33...d38
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 16. juli 2019 #4 Skrevet 16. juli 2019 Dette må gå under det vi kaller å lage problemer der det ikke er noen
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #5 Skrevet 16. juli 2019 Har levd mesteparten av livet i Oslo men bor nå på bygda. Ser ulemper og fordeler med begge deler. Fantastisk med tilgang på naturen her, men få jobbmuligheter og ikke mye annet som skjer. Folk er forskjellige ,noen setter trygghet og ro svært høyt, mens andre vil ha action og muligheter. Det ene er ikke bedre enn det andre, folk er rett og slett bare forskjellige typemessig, og heldigvis for det. Jeg tenker for din del at du burde flytte til byen og se hvordan du trives. Det er jo din egen jobb skaffe deg det nettverket du ønsker, gjennom arbeid og studier. Lykke til! Anonymkode: 0c79f...459 5
SoWhat? Skrevet 16. juli 2019 #6 Skrevet 16. juli 2019 Gi deg. Lavstatus-menneske? Folk på bygda er da ikke mer lavstatus enn andre? Hva skjer med deg? Ikke snakk sånn om moren din og familien. Jeg er født midt i byen ( ikke Norge), og ja, jeg liker bylivet best. Men jeg har bodd i ei bygd i Norge, og det ER jo vakker natur. Tror ikke jeg ville ha trivdes på bygda nå, jeg liker meg best i byen. Men det har da ikke med lavstatus å gjøre! Syns det er litt lavmål å snakke om status sånn for å være ærlig. Jeg bor i et område i byen som nok mange vil kalle lavstatus-område. Helt frivillig flyttet jeg hit selv om jeg kunne bodd hvor som helst! Jeg elsker å bo her, for det minner meg litt om stedet jeg vokste opp. Grå mursteinsbygninger, klesvask ute og masse blomster på balkonger og under vinduer 🙂 og en både ser og hører andre mennesker! Litt mer moderat her enn der jeg vokste opp, men liker meg her uansett. Men det er utrolig koselig å være på bygda iblant. Har akkurat for noen dager siden kommet fra en gård på bygda 🙂 koste meg maks! Du kan jo bo hvor du vil du. Men ikke se ned på de som velger annerledes. Hva er det for noe? 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #7 Skrevet 16. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Seriøst, hvorfor skaffet ikke min familie seg nettverk i byen? alle holder seg stort sett på hjemtraktene sine. De er så kronisk "hjemme" at det er ikke mulig. mamma mener hun er veldig oppegående osv, men jeg ser at hun klarer seg veldig dårlig når hun er i byen nå. Hva skal jeg gjøre når jeg får familie , hvis jeg får? Jeg vil ikke flytte tilbake til det kjedelige stedet. husker jeg hatet så mye ved det, men folka sa vi var så heldige som hadde naturen osv. Hater faktisk nesten slektningene mine. Kjedelige folk! "jeg vil bare holde meg i bygda mi for her er det så godt og trygt" . de er jo redde for alt som er utenfor! føler meg så stusselig pga jeg har slik familie Føler meg så jævla mindreverdig fordi jeg er derfra. Og jeg er livredd for at noe skal skje slik at jeg må flytte tilbake. Tejnk om det oppstår noe , slik at de fleste må flytte dit de har familiene sine? Hater mamma for at hun valgte hjembygda si! Jævla lavstatus menneske som bare tenker på trygghet, aldri er på en eneste ferie med os fordi "utlandet er skummelt". Og ikke engang gidder å skaffe seg nettverk i Oslo. kjedelig dame og jeg er så redd for arv! redd for å bli slik som henne Anonymkode: 4bd33...d38 Alle må velge det som passer best for dem. De valgte å bo på bygda, du står fritt til å velge noe annet. Det er fordeler og ulemper med begge deler, men det er sykt usjarmerende å se ned på andre (hate andre!) fordi de velger noe annet enn deg. Det kommer jo ikke til å skje noe så du MÅ flytte dit. Når man et voksen velger man selv. Se hva du selv skriver! Du «hater nesten» slektningene og du hater moren din fordi de kommer fra bygda og er kjedelige? Kaller moren din «jævla lavstatusmenneske»? Det er drøyt. Du burde kanskje ha mindreverdighetskompleks, men ikke for at du kommer fra en kjedelig bygd. Men heller for at du ser ned på andre, mangler respekt og legger andre for hat på bakgrunn av hvor de valgte å bosette seg. Anonymkode: ef7eb...8aa 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #9 Skrevet 16. juli 2019 Dette minner meg om utallige tråder som går i ring rundt Asperger, hemma hjerne, lavstatus og bygdenorge... Trengs snart et eget underforum. Anonymkode: 166fe...b1f 3
Aragorn ll Elessar Skrevet 16. juli 2019 #10 Skrevet 16. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: bare et kjedelig bilde. Jeg er ikke en snobb. Jeg likner ikke folk fra vestkanten en gang - Er bare så lei av bygdefolk som liksom tror de er så jordnære, har gjort det mest riktige valget for ungene sine osv, med tanke på trygghet og natur. Men fy faen, så lite aktivteter det er. eneste man har er fjellet liksom, men dette skal man være såååå takknemmelig for. Og så er jeg lei at bygdefolk alltid skal svartmale så byen og slik , ja, se på de som snobbete. Anonymkode: 4bd33...d38 Du er selve definisjonen på snobb Men snobber ser sjeldent selv at de er snobber. 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #11 Skrevet 16. juli 2019 Ser ikke på det som snobbete, (å frykte byen), men litt fordomsfullt. Jeg er selv fra et lite sted, og bor nå i Oslo på beste vestkant og stortrives. Gamle venner syns faktisk synd på barna mine som vokser opp i den farlige asfaltjungelen. De ser på det å ha naboer som negativt (naboer, som i et boligfelt). Bygård/blokk er ren slum, om den aldri så mye ligger på Frogner. Parken er farlig, folk er farlige. Jeg, derimot, syns litt synd på barna deres som vokser opp uten naboer, lekekamerater og med en riksvei med tungtransport som skolevei. Men jeg sier det ikke! Det gjør de. Jeg misunner dem utsikten, og ferierer gjerne på et sted likt de de bor. Flytt til byen, klar deg selv. Det gjør de aller, aller fleste. Jeg har aldri tenkt tanken at foreldrene mine burde ha et NETTVERK i Oslo, hva hadde det vært til glede for meg nå? Jeg har mitt eget nettverk. Anonymkode: 9fcea...1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå