SoWhat? Skrevet 16. juli 2019 #1 Skrevet 16. juli 2019 Jeg fikk hit en hund på søndag som har en del problemer. Den er redd så utrolig mye, og skvetter fort vet brå bevegelser osv. Det tok nesten et døgn før den la seg over beina mine og ville ha ordentlig nærkontakt! Så det blir utfordringer på tur. Det eneste den ikke er redd er andre hunder som er av små raser. Har møtt KUN forståelselsfulle hundeeiere på lengre turer både i går og i dag! De stopper opp når hunden jeg har med bråstopper og viser redsel. Står der til vi har fått passert. Andre stopper og sier at vi får slå av et par ord så hunden skjønner at det er god stemning og at de er ufarlige. En gikk foran meg over ei bro hunden jeg har var livredd for å gå over. Eieren hadde et nydelig knøtt av en hund som den jeg har da fulgte bak etter en liten stund. Vi kom oss derfor over broen takket være en så snill eier! Blir så utrolig takknemlig og glad for at så mange bryr seg om jeg! De hadde virkelig ikke trengt det i det hele tatt. Og de skal vite at hunden jeg har nå blir så mye mer trygg bare av dette. På to døgn ser jeg at den slapper mye mer av, og den ligger nå helt utmattet men fornøyd ved siden av meg. Jeg var så skeptisk til om den ville bli helt ok, men nå har jeg en stor tro på det. Så er du en av de som tar deg tid og har forståelse for at noen hunder er skadet og trenger litt ekstra, takk! 4
Gjest LaptopPute Skrevet 16. juli 2019 #2 Skrevet 16. juli 2019 Hvor bor du i landet og kan jeg flytte inn i nabolaget ditt?
SoWhat? Skrevet 16. juli 2019 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2019 1 minutt siden, LaptopPute skrev: Hvor bor du i landet og kan jeg flytte inn i nabolaget ditt? Hehe Jeg bor i Oslo. På østkanten 🙂 det er virkelig bra hunde-eiere her! Blir så utrolig glad vet du, når du skal ta vare på en hund en stund, og så samarbeider helt ukjente mennesker. Syns de som er så snille og flinke fortjener ros! Det er virkelig ikke for gitt at de er såå greie. Og det hjelper jo så utrolig mye på den hunden jeg har her! Rørende å se hvor mye tryggere den blir. 1
Gjest LaptopPute Skrevet 16. juli 2019 #4 Skrevet 16. juli 2019 Just now, SoWhat? said: Hehe Jeg bor i Oslo. På østkanten 🙂 det er virkelig bra hunde-eiere her! Blir så utrolig glad vet du, når du skal ta vare på en hund en stund, og så samarbeider helt ukjente mennesker. Syns de som er så snille og flinke fortjener ros! Det er virkelig ikke for gitt at de er såå greie. Og det hjelper jo så utrolig mye på den hunden jeg har her! Rørende å se hvor mye tryggere den blir. Hunden min er reaktiv og skulle gjerne bodd er altså. Det er mange som ikke skjønner greia med en hund som trenger litt mer enn en rolig hund.
SoWhat? Skrevet 17. juli 2019 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2019 18 timer siden, LaptopPute skrev: Hunden min er reaktiv og skulle gjerne bodd er altså. Det er mange som ikke skjønner greia med en hund som trenger litt mer enn en rolig hund. Leser mye negativt om hundeeiere, og tror jeg er veldig veldig heldig med de som eier hund her. Men det kan nok også være eiere fra andre steder da det er fint turterreng her, utenfor bygårdene 🙂 må jo dit for fine turer. Var ute fra 06 til 09 i dag tidlig. Møtte på to andre morgenfugler med hund. Like hyggelige som de i går. Hunden her trenger sosialisering, men jeg skal ha den mest for å gjøre den trygg med fremtidige eiere, så blir mye innendørs da jeg ikke kan være ute i bakgården pga barn. Så turer har mye å si! At folk er så hyggelige gjør at dette blir jo sosial trening også. Jeg ser at mange klager på ulike ting når det gjelder hundeeiere, så er utrolig takknemlig for de jeg møter! Skulle vært sånn flere steder ja!
Gjest LaptopPute Skrevet 17. juli 2019 #6 Skrevet 17. juli 2019 1 hour ago, SoWhat? said: Leser mye negativt om hundeeiere, og tror jeg er veldig veldig heldig med de som eier hund her. Men det kan nok også være eiere fra andre steder da det er fint turterreng her, utenfor bygårdene 🙂 må jo dit for fine turer. Var ute fra 06 til 09 i dag tidlig. Møtte på to andre morgenfugler med hund. Like hyggelige som de i går. Hunden her trenger sosialisering, men jeg skal ha den mest for å gjøre den trygg med fremtidige eiere, så blir mye innendørs da jeg ikke kan være ute i bakgården pga barn. Så turer har mye å si! At folk er så hyggelige gjør at dette blir jo sosial trening også. Jeg ser at mange klager på ulike ting når det gjelder hundeeiere, så er utrolig takknemlig for de jeg møter! Skulle vært sånn flere steder ja! Så herlig å høre om altså. Og så fin og god du er for hunden!
SoWhat? Skrevet 17. juli 2019 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2019 7 minutter siden, LaptopPute skrev: Så herlig å høre om altså. Og så fin og god du er for hunden! Veldig godt å oppleve også 🙂 Jeg har hatt hunder med problemer før også, og er besøkshjem for en. Tror bare at barn og dyr generellt får fram det beste i meg altså. Rett og slett, men takk 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå