AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #1 Skrevet 16. juli 2019 Er det sånn på din arbeidsplass. At man tar en drink på møter? Anonymkode: 13745...25d
Gjest Fjeud Skrevet 16. juli 2019 #2 Skrevet 16. juli 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det sånn på din arbeidsplass. At man tar en drink på møter? Anonymkode: 13745...25d Ja, jobber i helsevesenet. Liten styringspils før operasjoner så et par shots før man går visitt så pasientenes masing blir utholdelig.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #3 Skrevet 16. juli 2019 På 60-tallet var det nok langt mere vanlig enn i dag. Også røyking inne. Anonymkode: fc729...627
Million Skrevet 16. juli 2019 #4 Skrevet 16. juli 2019 Jeg har aldri jobbet et sted der man drakk alkohol på jobb eller møter. Nei, vent, det var et sted jeg jobbet for mange, mange år siden. Bodde i Sverige, fikk jobb på et konditori. Det ble eid av to eldre brødre. Den ene var alkoholiker. Noen ganger tok han spriten som var beregnet til diverse kakesorter, og gjemte seg på kjølelageret eller i kjelleren med flaska, mens han drakk den opp. Så kom han sjanglende tilbake i bakeriet og bakte kaker. De ansatte måtte en gang ringe politiet da han dro hjem etter arbeidstid en gang, fordi han satte seg kanonfull i bilen og kjørte avgårde.... Det er drikking på jobb, det. Men ingen sa noe for han var jo en av eierne... Ble forskånet for det verste fyllerøret jeg da, siden jeg jobbet ute i butikken, bak disken der, ikke inne i selve bakeriet.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #5 Skrevet 16. juli 2019 Jeg var på et klientmøte i Danmark en gang og da drakk alle øl til lunsj. Da kastet jeg meg på en øl, men herre Gud så trøtt jeg ble! Anonymkode: 4f031...857
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #6 Skrevet 16. juli 2019 Har ikke sett Mad Men, men i Danmark var det ikke uvanlig med pils i lunsjen inntil for noen få tiår siden, i alle fall. Det samme med vin i Frankrike. Stort sett bidrar jo ikke dette til effektiv virksomhet, akkurat. Men iblant kan kanskje stressavlastningen (den beroligende, angstdempende effekten) bidra til noe bra. Sunn kultur er det dog ikke. Anonymkode: eee50...d5f
feebee Skrevet 16. juli 2019 #7 Skrevet 16. juli 2019 Jeg bor i Storbritnnia. Helt vanlig her, å ta seg en øl i lunsjen.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #8 Skrevet 16. juli 2019 1 time siden, Fjeud skrev: Ja, jobber i helsevesenet. Liten styringspils før operasjoner så et par shots før man går visitt så pasientenes masing blir utholdelig. Kjenner meg igjen i dette. Samme praksis hos oss. Anonymkode: 77ade...423 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #9 Skrevet 16. juli 2019 For 10 år siden streket ansatte hos Carlsberg i Danbark for retten til 3 gratis øl i lunsjen. Da hadde arbeidsgiver nektet ansatte å drikke mer enn 1 øl i løpet av arbeidsdagen. Anonymkode: a74d6...c3e
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #10 Skrevet 16. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: For 10 år siden streket ansatte hos Carlsberg i Danbark for retten til 3 gratis øl i lunsjen. Da hadde arbeidsgiver nektet ansatte å drikke mer enn 1 øl i løpet av arbeidsdagen. Anonymkode: a74d6...c3e Dette må vel ha vært lenger siden? Hvis ikke må du lenke til noe troverdig. Anonymkode: eee50...d5f
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #11 Skrevet 16. juli 2019 Da jeg jobbet på Jafs for en ti tolv år siden hadde vi ofte vors på bakrommet fra lunsjtid og utover, på kveldsvakt, før vi skulle ut etter jobb. Good times. Anonymkode: b2135...c01
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #12 Skrevet 16. juli 2019 Jobber innenfor IT, vi har en tappekran på kontoret 😂 Anonymkode: eb274...19e
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #13 Skrevet 16. juli 2019 Ikke vanlig akkurat, men har vært en lunsj her og der hvor man tar en enhet kanskje, sånn typ sommeravslutning med avdelingen eller kanskje en kundelunsj hvor man feirer litt. Vi har også tappekran på kontoret, mer til fredagspilser og firmafester, da. Strengt tatt drikking på jobb det og da hehe. Anonymkode: 35568...7d9
skrue Skrevet 16. juli 2019 #14 Skrevet 16. juli 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Har ikke sett Mad Men, men i Danmark var det ikke uvanlig med pils i lunsjen inntil for noen få tiår siden, i alle fall. Det samme med vin i Frankrike. Stort sett bidrar jo ikke dette til effektiv virksomhet, akkurat. Men iblant kan kanskje stressavlastningen (den beroligende, angstdempende effekten) bidra til noe bra. Sunn kultur er det dog ikke. Anonymkode: eee50...d5f I Mad Men var det hakket mer enn pils det gikk i. Selv kan jeg ta meg en øl om jeg har lunch utenfor kontoret (IT, med Grünerløkka som nærmeste nabo). Skjer ikke ofte da jeg foretrekker lunch på kontoret. Merker et glass etterpå, men ikke spesielt lenge så man må forte seg å komme med de utradisjonelle ideene når man er tilbake i kontorstolen.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #15 Skrevet 16. juli 2019 Det er ikke vanlig i Norge. Det finnes noen eksempler, men det er unntaket og ikke regelen. Jeg har jobbet både i offentlige og private virksomheter uten å ha møtt på verken tappekraner eller alkohol i møter en eneste gang. I det offentlige var jeg i en tilsynsrolle som gjorde at jeg var på besøk i en lang lang rekke private virksomheter. I det private har jeg jobbet med rådgiving på konsernnivå og derfor besøkt en lang rekke varierte virksomheter eiet av konsernet. I tillegg har jeg jo et nettverk av andre i tilsvarende situasjon. Det er så sjeldent at man faktisk snakker om det når man har kontakt med bedrifter i Norge hvor det har vært innafor med vin til lunsj. På messer, i forbindelse med middager osv er det jo noe annet. Anonymkode: 59ed6...4b5
dyptvann Skrevet 16. juli 2019 #16 Skrevet 16. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette må vel ha vært lenger siden? Hvis ikke må du lenke til noe troverdig. Anonymkode: eee50...d5f Et kjapt Google søk og vipps: https://www.dagbladet.no/nyheter/carlsberg-ansatte-streiker-for-gratis-ol-i-arbeidstiden/65066139
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå