Gå til innhold

Mer sex i ferien, en regel som gjelder alle unntatt oss?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler at alle andre har mer sex i ferien enn til vanlig. Venninner forteller om det, leser om det her og ja, naboer både hjemme og i feriehuset: jeg har ører 😟

Skjønner at det er mer overskudd og tid sammen i tillegg til sommerkåthet som gjør det, men hvorfor gjelder det ikke oss? Vi har aktive ferier, trener mye og går mye tur, så kanskje overskuddet ikke er så mye større enn til vanlig. Utover det vet jeg ikke. Skulle gjerne ha hatt de tre ukene i året der vi bare var som nyforelskede.. for ikke å si tre uker der vi hadde enda bedre, villere, mer langvarig sex enn til vanlig.

Fasiten hittil er sex to ganger på drøye to uker. Omtrent som det ville vært om vi jobbet tipper jeg. Vi er tidlig i 30-årene, har vært sammen i syv år og har to små barn.

Andre som ikke har mer sex i ferien enn til vanlig eller som har det og kan gi noen tips for oss som ikke får det til å skje av seg selv?

Anonymkode: c1800...68c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sex kan ofte føles som plikt eller rutine, og ferie handler i mange tilfeller om å nettopp gi slipp på både plikter og rutiner.

Anonymkode: 6ce2c...7e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med to små barn er hver dag rutine, ferie eller ikke. Så ja, er mange som dere. 

Anonymkode: e8650...b8b

• Liker 4
Skrevet

Er nok flere som har det som dere.

Litt avhengig av hva vi gjør i ferien da, hytteferie med familie og barn, litt mye folk rundt oss og muligheten til mer sex er ikke tilstede.

Har opplevet begge deler, ferier der vi har mer tid til hverandre og har hatt mye mer sex. Til ferien i år der vi egentlig burde hatt muligheten, men har mindre sex enn vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er veldig mye skryt når det kommer til sex. Skulle tro alle har seg konstant selv etter å ha vært sammen i årevis. Jeg tror ditt sexliv er helt normalt, dere har jo barn.

Men om du ønsker mer nå i ferien så er det DU som må ta initiativet. 

Anonymkode: 26eb3...b2b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For vår del blir det enda mindre sex da vi har to små barn som henger i hælene våre og behøver tilsyn 24/7, så vi har jo aldri et øyeblikk for oss selv. 

Anonymkode: b40ba...227

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sex må opprettholdes hvis man ønsker å ha lyst. Jeg merker at i perioder hvor jeg ikke treffer noen, så er jeg aldri kåt heller, med noen få unntak. Har jeg jevnlig sex, er jeg nesten konstant kåt og har alltid lyst. Onanerer mest når jeg har regelmessig sex.

Ingen sex, da kan jeg gå 2-3 måneder uten å onanere eller ha lyst.

Kvinne, 28

Anonymkode: 27b24...d62

AnonymBruker
Skrevet

Bjuda på. 

Anonymkode: 146b9...0fb

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt for et par i deres livssituasjon. Men dere kunne kanskje prøve å redusere litt på treningen i ferien, og heller ta et par glass vin ekstra?

Anonymkode: 28904...a50

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med to små barn er hver dag rutine, ferie eller ikke. Så ja, er mange som dere. 

Anonymkode: e8650...b8b

Klarer å lirke inn litt sex mellom der. 

Anonymkode: 146b9...0fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sex må opprettholdes hvis man ønsker å ha lyst. Jeg merker at i perioder hvor jeg ikke treffer noen, så er jeg aldri kåt heller, med noen få unntak. Har jeg jevnlig sex, er jeg nesten konstant kåt og har alltid lyst. Onanerer mest når jeg har regelmessig sex.

Ingen sex, da kan jeg gå 2-3 måneder uten å onanere eller ha lyst.

Kvinne, 28

Anonymkode: 27b24...d62

Vel, dette er en vanskelig balansegang. Snusfornuftig pliktsex kan være helt drepende både for forholdet og lysten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt for et par i deres livssituasjon. Men dere kunne kanskje prøve å redusere litt på treningen i ferien, og heller ta et par glass vin ekstra?

Ja...hadde det ikke vært deilig å bare slippe det og bruke overskuddet til noe annet. Men begge ser på ferie som en mulighet til å trene mer - skada etter å ha vært idrettsutøvere i ungdommen kanskje 😛 Tror det sitter veldig langt inne. Men godt tips.

TS.

Anonymkode: c1800...68c

Skrevet

Ofte blir det mindre sex i ferier enn ellers. Særlig når vi er på reise med barn og besøker familie. 

I tillegg er det ofte et litt tett program, så energien er ikke på topp. 

Vi prøver å planlegge inn stopp og overnattinger hvor forholdene ligger bedre til rette. 

I sommer ble det en Airbnb med stort deilig boblebad. Ungene på en etasje for seg selv, så far og mor kunne kose seg litt i badet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Par som har barn har vel mindre sex i feriene. Det er i hvert fall inntrykket jeg har når jeg treffer dem på flyet hjem. Mange pottesure ansikter og sure miner.

Anonymkode: 6e798...eb7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...