AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #1 Skrevet 16. juli 2019 Er det vanlig å ta en liten power nap på jobb? Blir ofte trøtt rett etter lunsj og kunne tenkt meg å ta en liten lur, tror jeg jobber bedre resten av dagen av det også. Jeg lurer på om jeg skal spørre sjefen om å gjøre det ene rommet om til hvilerom. Men hvor vanlig er dette? Vil en sånn forespørsel bli sett på som totalt «far out»? Anonymkode: 9c227...35a
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #2 Skrevet 16. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Vil en sånn forespørsel bli sett på som totalt «far out»? Ja. Anonymkode: 37506...420 32
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #3 Skrevet 16. juli 2019 Jeg støtter deg i hvert fall fullt og helt. Man blir langt mer effektiv etter 5-10 minutter med søvn. Anonymkode: f1f86...87d 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #4 Skrevet 16. juli 2019 Ta den power napen i lunsjen da vel. Det er helt vanlig å bli litt daff rett etter lunsj, du er intet unntak. Anonymkode: 262e8...696 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #5 Skrevet 16. juli 2019 Jeg jobber om natten, alene, uten at så mye skjer. Jeg blir ofte trøtt sånn i 2-4 tiden, eller etter 4 og de siste tre timene før jeg slutter. Det skulle tatt seg ut om jeg bestemte meg for å sove litt, bare sånn fordi jeg følte for det, liksom..... Anonymkode: 37506...420 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #6 Skrevet 16. juli 2019 Som sjef hadde jeg ikke godtatt det.. Anonymkode: 0ab4f...8f6 8
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #7 Skrevet 16. juli 2019 Om du er sikker på at dette vil gjøre deg mer effektiv, så er det vel innafor å spørre om dette så lenge du presiserer at power nap selvsagt går av din egen tid, og ikke lønnes. Anonymkode: 0128c...946 3
Mumeod Skrevet 16. juli 2019 #8 Skrevet 16. juli 2019 Er det slik innstilling man har til jobb får man heller gå på nav. Eller legge seg tidligere så man faktisk er uthvilt til jobb. Som sjef ville jeg ikke hatt ansatte som skal sove eller duppe av litt på jobb. Der går grensen. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #9 Skrevet 16. juli 2019 Altså... folk stikker jo ut stadig vekk og røyker noen minutter. Hvorfor i huleste skulle man ikke kunne ta seg noen minutter på øret når gevinsten i tillegg er såpass høy? Anonymkode: f1f86...87d 7
Million Skrevet 16. juli 2019 #10 Skrevet 16. juli 2019 Jeg har kun opplevd èn eneste person som har tatt seg en dupp på noen av de arbeidsplassene jeg har vært på gjennom livet. Det var da jeg i en periode jobbet på et sentralbord, og en av de ansatte der var gravid. På et visst stadie i graviditeten, er det ikke uvanlig at kvinner kan bli veldig døsige og trøtte og få stort søvnbehov. Siden vi hadde en times lunsjpause (ikke bare en halvtime som her i Norge), så spiste hun kjapt opp maten sin og gikk så og la seg og tok en powerdupp resten av lunsjen. Hun sa hun hadde aldri overlevd en arbeidsdag som gravid og uten den luren midt på dagen. Men i normale tilfeller ville jeg si det var helt på trynet å gå og legge seg for å sove i arbeidstiden. Det måtte i nødstilfelle da være i lunsj-halvtimen. Jeg ville likevel sett litt rart på vedkommende om jeg gikk forbi noen som lå og sov på jobb på et vanlig kontor e.l. 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #11 Skrevet 16. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Er det vanlig å ta en liten power nap på jobb? Blir ofte trøtt rett etter lunsj og kunne tenkt meg å ta en liten lur, tror jeg jobber bedre resten av dagen av det også. Jeg lurer på om jeg skal spørre sjefen om å gjøre det ene rommet om til hvilerom. Men hvor vanlig er dette? Vil en sånn forespørsel bli sett på som totalt «far out»? Anonymkode: 9c227...35a Som sjef er dette noe jeg ville blitt svært overrasket over, MEN.. Dersom du la det fram på en saklig måte og gjorde det klart fra starten av at du selvsagt arbeider de X antall minuttene på slutten av dagen i stedet, pluss at du selv påpeker en prøveperiode på f.eks 2 uker hvor du skal kunne vise til økt effektivitet/bedre resultater, så joda. Da kunne jeg muligens gått med på det. Anonymkode: 8c5e7...33b 11
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #12 Skrevet 16. juli 2019 Altså, er det snakk om å ta den power napen etter at du er ferdig med lunsjpausen? Eller iii pausen? Overrasket over hvor mange som ville godtatt det etter pausen var over... Og hvis det er snakk om en 10min power nap, så er det vel ikke noe problem å ta den når man allikevel har pause. Hva du gjør i pausen har ikke leder noe med og kan ikke si noe på det. Du kan jo for all del gå ut i bilen å snorke litt. Men som leder, hvis du hadde kommet til meg å spurt om du kunne gå å sove i 10min etter at du har stirret i veggen i 30, så hadde det vært uaktuelt. Tror faktisk jeg ville flira litt også. Anonymkode: 262e8...696 3
Whistler Skrevet 16. juli 2019 #13 Skrevet 16. juli 2019 (endret) 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det vanlig å ta en liten power nap på jobb? Blir ofte trøtt rett etter lunsj og kunne tenkt meg å ta en liten lur, tror jeg jobber bedre resten av dagen av det også. ............................... Anonymkode: 9c227...35a Om lunsjpausen din er av typen "ikke betalt", er den å regne som fritid. Den kan du bruke som du vil. Hvis du ikke er madrasstester er ikke soving i betalt arbeidstid innafor. Endret 16. juli 2019 av Whistler 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #14 Skrevet 16. juli 2019 Har du kontorjobb, er det ikke verre enn å bruke nøkleknippemetoden: Du setter deg og hviler, og når du sovner, faller nøkleknippet ned, og du våkner av lyden. Mer skal det faktisk ikke til. Dette forutsetter naturligvis (for de fleste) at du har en god stol med høy rygg. Anonymkode: c2360...be6 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #15 Skrevet 16. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Har du kontorjobb, er det ikke verre enn å bruke nøkleknippemetoden: Du setter deg og hviler, og når du sovner, faller nøkleknippet ned, og du våkner av lyden. Mer skal det faktisk ikke til. Dette forutsetter naturligvis (for de fleste) at du har en god stol med høy rygg. Anonymkode: c2360...be6 Du setter deg og hviler, med nøkleknippet i hånden,... Anonymkode: c2360...be6 1
282_NaughtySpark Skrevet 16. juli 2019 #16 Skrevet 16. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du setter deg og hviler, med nøkleknippet i hånden,... Anonymkode: c2360...be6 Ja? Det var dette som ble kalt "lensmannssøvn" før... 1
282_NaughtySpark Skrevet 16. juli 2019 #17 Skrevet 16. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Du setter deg og hviler, med nøkleknippet i hånden,... Anonymkode: c2360...be6 Det skulle, som beskrevet, sikre at du våknet i det du sovnet dypt nok til at du slappet av nok i fingrene til at du mistet nøkkelknippet, og lyden det lagde når det falt i gulvet skulle være nok til å vekke deg. Lensmannssøvn.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #18 Skrevet 16. juli 2019 4 minutter siden, 282_NaughtySpark said: Det skulle, som beskrevet, sikre at du våknet i det du sovnet dypt nok til at du slappet av nok i fingrene til at du mistet nøkkelknippet, og lyden det lagde når det falt i gulvet skulle være nok til å vekke deg. Lensmannssøvn. Og hva var hensikten med å gjenta dette..? Anonymkode: d0732...7c0 3
282_NaughtySpark Skrevet 16. juli 2019 #19 Skrevet 16. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Og hva var hensikten med å gjenta dette..? Anonymkode: d0732...7c0 For at du skulle få muligheten til å bitche om det, tydeligvis. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #20 Skrevet 16. juli 2019 Jeg er ikke særlig fan av den gammeldagse lederstilen hvor det ikke er rom for individuelle forskjeller. Det er ikke viktig for meg at alle jobber nøyaktig 7,5 timer hver dag. Noen trenger å sove lenger om morgenen, andre trenger å hvile på dagen. Noen elsker å møte opp tidlig, noen vil sitte med noen de kan prate med, andre vil sitte i stillhet, noen vil ut og røyke. Hva enn du trenger for å gjøre en best mulig jobb, kom med det så skal vi se om vi får til en løsning. Jeg gjør alt jeg kan for å tilrettelegge for "mine" ansatte. Er de daffe en dag er det helt greit, gå gjerne hjem. Har du bare tid til å dra til frisøren midt på dagen så gjør nå det. Jeg stoler på dem og vet at de leverer det de skal uansett. Den programmereren som jobber færrest timer hos oss er han som produserer mest også. Hadde jeg hatt fokus på oppmøtetid og timestempling er det neimen ikke sikkert at han hadde produsert like mye. Vi har faktisk et hvilerom, og det blir brukt. Som regel har folk for mye å gjøre til at de rekker å bruke det. Men vi har det for en grunn, så bruk det gjerne. Anonymkode: 754ab...4e1 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå