Gå til innhold

Potensielt problem med mulig leietaker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi driver akkurat å er på utkikk etter ny leietaker til leiligheten vår. Den kandidaten vi fikk best inntrykk av var ei mor med ei datter på 8 år som skal begynne i 3. klasse. 

Så til det mulige problemet. Jeg jobber som lærer på skolen leiligheten tilhører, og er kontaktlærer for de som skal begynne i 3. Det er 3 paralleller, men klassen min har færrest elever og en ledig pult etter fraflytting før sommeren, så det ligger litt i kortene at nye elever skal dit. 

Burde vi finne en annen leietaker med tanke på at relasjonen da kan bli litt vel tett, eller burde ikke det bli noe problem?.

Anonymkode: 45a2e...84c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel mulig å snakke med rektor, eller den som planlegger dette på skolen. Så du ikke blir kontaktlærer for jenta. 

Hvor stor er kontakten mellom parallellene? Er det mulig at det blir litt for tett uansett? Jeg ville uansett tatt en prat med rektor. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig ville kanskje tenkt at det var litt tett ja. 

Anonymkode: f2394...549

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, stan skrev:

Det er vel mulig å snakke med rektor, eller den som planlegger dette på skolen. Så du ikke blir kontaktlærer for jenta. 

Hvor stor er kontakten mellom parallellene? Er det mulig at det blir litt for tett uansett? Jeg ville uansett tatt en prat med rektor. 

Vi er såpass tette som man får blitt med vårt elevantall. Ta en prat med rektor er jo ikke så dumt, sånn bortsett fra at det frister ikke så veldig å forstyrre midt i ferien. Hadde vært lettere i starten av august når de er tilbake på jobb, men leietaker vil nok ha svar før det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det kan gå helt fint, så lenge du er profesjonell og at du nevner det for leietaker i forveien.. sett opp en tidsbestemt avtale og går det ikke må de flytte når perioden er over. 

Anonymkode: 9e8ad...d97

AnonymBruker
Skrevet

Dessuten, om leiligheten ikke er i huset deres en gang så bør jo dette være uproblematisk.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten, om leiligheten ikke er i huset deres en gang så bør jo dette være uproblematisk.

Det er kårboligen på gården vår, så ganske tett på. Ingen andre hus i umiddelbar omkrets heller, så vil tro barnet vil leke en del ute på tomta (vi har en hageflekk rett bak huset vårt som er privat for oss og en hageflekk rett bak kårboligen som de skal få bruke, gårdsplassen og resten av hagen er felles.)

Om vi i det hele tatt skal vurdere de noe mer, må jeg selvfølgelig nevne situasjon for leietaker ja. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er såpass tette som man får blitt med vårt elevantall. Ta en prat med rektor er jo ikke så dumt, sånn bortsett fra at det frister ikke så veldig å forstyrre midt i ferien. Hadde vært lettere i starten av august når de er tilbake på jobb, men leietaker vil nok ha svar før det. 

Det sånn det er å være rektor. 

Slik du beskriver at dere bor blir det jo tett. Så ved å involvere rektor så gir du også noe av ansvaret for situasjonen fra deg. 

Som oftest går det jo bra, men det er godt å ha diskutert og tenkt i gjennom det i forkant. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nevnt det for leietager, men ikke gjort noe mer med det. På små plasser er det vanlig å ha flere type relasjon til folk. 

Anonymkode: f1e06...a8f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...