AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #1 Skrevet 16. juli 2019 I fjor høst solgte jeg leiligheten min i borettslaget høsten 2018. Sa da opp avtalen med strømselskapet og nye egnere tegnet ny avtale. I vår fikk jeg en regning fra strømselskapet. Tok kontakt med dem og forklarte at jeg hadde gitt besked om at jeg hadde meldt flytting og ikke lenger eide boligen. De sa de skulle skrive det over på den nye eieren og jeg kunne se vekk fra regningen. Så for et par uker siden mottok jeg inkassovarsel på denne regningen. Har sendt e-post til strømselskapet og kreditor og forklart situasjonen igjen. Bør det ordne seg? Anonymkode: 0f601...728
stan Skrevet 16. juli 2019 #2 Skrevet 16. juli 2019 Ikke regn med at det ordner seg av seg selv. De har ved to anledninger ikke gjort det korrekt. Pass på at du tar vare på alt av dokumentasjon på at du har gitt beskjed og at det ikke er din feil. 1
Million Skrevet 16. juli 2019 #3 Skrevet 16. juli 2019 Sendte du den første oppsigelsen skriftlig, eller ringte du og sa i fra? Har du det skriftlig/bevis på epost, stiller du jo sterkt. De har gjort feil, men du må følge opp og få ordnet opp. Kjedelig med sånne saker, men det skjer. Du bør følge opp nå. Du skriver at det er hele to uker siden du mottok inkassovarsel fra strømselskapet. Hvor lenge siden er det du sendte dem epost og sa i fra om dette? Nå nylig eller med en gang? Og sendte du med en gang, betyr det at du ikke har fått svar fra dem på hele to uker? Her hadde jeg purret med en langt skarpere tone i eposten! 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #4 Skrevet 16. juli 2019 Jeg hadde dobbeltsikret meg når de presterer å sende feil to ganger! Jeg hadde sendt en e-post hvor jeg krever at de retter opp i feilen snarest, og at jeg ønsker bekreftelse skriftlig på at dette er gjort, og Så hadde jeg ringt, å sagt at jeg ønsket at de ser på saken umiddelbart. Du skal IKKE ha inkasso på deg fordi de gjør feil! Anonymkode: efe9d...b88 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #5 Skrevet 16. juli 2019 Jeg ville først ha sjekket regningen for å se hvilken periode den gjelder. Kan det være en sluttavregning som av en eller annen grunn har kommet veldig sent? Du kan også ringe netteierselskapet i området ditt og høre om du fremdeles står registrert på målernummeret (det skal stå på regningen fra strømselskapet ditt). Og nei, du burde ikke trenge å gjøre dette dersom du gav beskjed (og fikk bekreftelse) da du solgte boligen. Men strømselskapet eller ny eier kan ha gjort feil og da er det greit at du i hvert fall har sjekket alt ordentlig selv slik at du har ditt på det tørre. Dersom de ikke har klart å registrere den over på ny eier så vær forberedt på at du muligens vil få beskjed om at du og ny eier må gjøre opp dere imellom. Anonymkode: 45b85...f0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå