Gjest Lala.. Skrevet 6. mai 2005 #1 Skrevet 6. mai 2005 Fått påkrav om betaling av årsavgift. Registrerte bilen forrige måned og betalte årsavgiften i den sammenheng. Da kunne de ikke sjekke at den var betalt, slik at jeg måtte betale den og heller få igjen dersom det viste seg at den allerede var betalt. Så dumper dette teite påkravet ned i postkassa mi i dag med varsel om avskiltning!!!!! Har de overhodet ikke noe system i papirene sine eller? Flaks at jeg har det. Tok meg 1 minutt å finne kvitteringen som også er stemplet av Statens Veivesen. Prøvde jo å ringe de da, men det gikk jo ikke. Automatisk telefonsvarer fortalte meg at de hadde for mye å gjøre til å svare!! Hva er det for noe tull?? Kundeservice har de tydeligvis ikke hørt om!!! Sendte de en mail, men har liten tro på at de svarer.. For noe tull. :evil: Noen andre som har noe på hjertet om offentlige etater?
Nella Skrevet 6. mai 2005 #2 Skrevet 6. mai 2005 Har også vært borti Statens vegvesen da... Hadde bil og overførte denne på meg fra pappa. Betalte regninga som kom, men fikk aldri noen papirer. Dro opp dit å spurte hva det var for noe. Jo, hele beløpet var ikke betalt inn for fra jeg fikk regninga til jeg betalte så var det noen nye avgifter og det mangla 16,- (!) som jeg skulle ha betalt. Greit nok. Kunne jeg betale til dama i skranken? Nei. Kunne jeg betale med nettbank/telegiro? Nei. Måtte jeg på posten å betale 26,- for å betale regninga mi på 16,-? Jepp. Dama MÅTTE ha stempe fra posten. Herregud.. Og året etterpå. Betalte veiavgift til tia. Alle fikk disse oblatene og ikke jeg. Ringte vegvesnet. Måtte ringe noe tollgreier i kommunen. Og det var jo ikke rart jeg ikke fikk oblater for jeg eide jo ingen bil! Prøvde å si at ja, men jeg har jo fått regning som jeg har betalt og bilen står uti gården her. Tvilsomt for det stod ikke i dem sine papirer. Men etter mye om og men så skulle de sjekke det opp da og se hva de fant. Fikk oblatene i posten tilslutt. Kjenner jeg blir litt irritert bare jeg skriver dette her nå...
Gjest Lala.. Skrevet 9. mai 2005 #3 Skrevet 9. mai 2005 Joda de svarte de. Og den var registrert betalt den. Men en bil ved et annet bilnummer var ikke det. En bil jeg bare "eide" i en uke pga noen misforståelser. Eide den heller ikke ved årsskiftet som jeg fikk en lang regle om. Det var jo heller ikke den bilen purrenotaen gjaldt. Ganske flinke de..
Cand alt Skrevet 9. mai 2005 #4 Skrevet 9. mai 2005 Ofte er det tungvindt med dette systemet, men en ting har jeg lært; aldri kaste bort energi på dette. Det ordener seg som regel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå