Gå til innhold

Tror ikke mamma liker meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er eldst i søskenflokken, og har en mor som jeg egentlig ikke tror liker meg. Hun ringer meg aldri, jeg må alltid ringe henne. Når hun ringer snakker hun om sine problemer (hun er psykisk syk), og kan ofte ta sinnet sitt utover meg. Dette har hun gjort siden jeg var 4 år, står til og med i legepapirene hennes da dette var grunnen til hun søkte hjelp. Hun er "normal" i uker, for så å bli syk. Jeg syns dette er veldig trist, og er glad i mammaen min. I tillegg er hun eneste familien jeg har. Hva kan jeg gjøre? Merker også at når jeg er hjemme på besøk blir hun irritert på alt jeg sier, om jeg har en mening skal hun alltid si imot meg osv. Hun hater faren sin (min bestefar) som er ensom og alene, og jeg er glad i han også. Hun nekter oss kontakt med han, og jeg føler at jeg ikke har noe familie igjen. Kan man klare seg uten familie? 

Anonymkode: 023cb...fae

Skrevet

Du kan da besøke bestefaren din uten å informere henne. Hun bestemmer ikke over noen av dere.

Snakk med fastlegen din, kanskje du kan få noen å snakke med om dette. Det trur jeg vil gjøre deg godt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klart man kan! Men ville snakke med en psykolog for å få de verktøyene du trenger. Det gjør så vondt I magen å se for meg en  mor oppføre seg sånn mot en liten 4 åring. Men moren din er syk. Men du trenger ikke lide for det lenger. Du fortjener så mye bedre enn å bli behandlet sånn her. Ville kuttet bånd og velger du å ha kontakt med bestefaren din er dette ditt valg! Ikke glem hvor verdifull du er! Lykke til ♥️

Anonymkode: 76c91...38b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, EvaLena skrev:

Du kan da besøke bestefaren din uten å informere henne. Hun bestemmer ikke over noen av dere.

Snakk med fastlegen din, kanskje du kan få noen å snakke med om dette. Det trur jeg vil gjøre deg godt.

Jeg har snakket med fastlege men er ventetid på psykolog på 1 år, selv om jeg noen dager er så lei meg at jeg ikke føler jeg klarer noe. Fikk sist beskjed om å ta meg sammen, men føler ting bare henge over meg. Spesielt dette med familie, og jeg blir bare sint og bitter på alt. Ja men om jeg besøker han er jeg redd hun skal bli "sint". Han er på besøk til familien deres av og til men hver gang han har vært her er det lang samtale om hvor teit han er eller om ting han har sagt som hun misliker. Vi har felles feriehus som bestefar eier og er ofte der. Dit nekter hun å dra fordi han er der. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 82ba1...107

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klart man kan! Men ville snakke med en psykolog for å få de verktøyene du trenger. Det gjør så vondt I magen å se for meg en  mor oppføre seg sånn mot en liten 4 åring. Men moren din er syk. Men du trenger ikke lide for det lenger. Du fortjener så mye bedre enn å bli behandlet sånn her. Ville kuttet bånd og velger du å ha kontakt med bestefaren din er dette ditt valg! Ikke glem hvor verdifull du er! Lykke til ♥️

Anonymkode: 76c91...38b

Tusen takk for fine og gode ord ❤️ Jeg har prøvd å kutte kontakt med hun før når oppførselen hennes har gått over stokk og stein, men så går det noen uker og hun ringer og beklager seg. Kanskje jeg skal purre på fastlegen om psykolog en til gang, vet ikke om man kan komme raskere i kø? Eventuelt kanskje privat psykolog selv om det er dyrt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 82ba1...107

24

Skrevet

Jeg trur du bare må bestemme deg for å gjøre som DU vil. Vil du besøke bestefar så gjør du det og sier moren din noe på det så be henne holde opp. 

Jeg vet det sikkert er vanskelig, men si klart ifra til moren din at enten skjerper hun deg ellers bryter du kontakten med henne.

Kan du snakke med bestefar om dette da? Det kan hende han har noen kloke ord å si

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når man ikke har det bra, tar man det ofte ut over sine nærmeste. De man stoler mest på og er tryggest på. At hun er veldig selvsentrert tror jeg rett og slett dreier seg om sykdommen hennes, og ikke deg. Hvordan er hun mot dine søsken da? Det kan være de opplever henne likt som deg. 

Anonymkode: b956d...01e

AnonymBruker
Skrevet

Sett deg på venteliste for psykolog, ett år går fort. Hvilket forhold har du til søsknene dine? Er moren din sånn mot dem også?

Anonymkode: f73ea...a05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...