Gå til innhold

Hvordan melder man anonym melding til barnevernet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lager man falsk mail med falskt navn, sender brev? Eller holder det å si man vil være anonym og må stole på at det er trygt?

Anonymkode: 15f49...458

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du å lage kvalme for noen? Da håper jeg ihvertfall at karma biter deg bak.

Anonymkode: 5e406...c68

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei du bere ringer å seier du er anonym. Enn mail fra falsk adresse er mest sannsynlig ikkje bra nok, selv ved anonym melding må den ha litt troverdighet

Anonymkode: ef317...02b

AnonymBruker
Skrevet

Det er aldri trygt å ringe inn. Isåfall bør du skjule nummeret. Så lenge de vet hvem du er så kan de bryte ønsket ditt. Utfordringen med å være såpass anonym er at du som varsler kan bli sett på som mindre seriøs, men det er bedre enn ingenting, hvis du ikke ønsker å stå frem. 

Anonymkode: 3de5d...c62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan sende brev uten å signer med navnet ditt,ringe de og fortelle om din bekymring eller oppgi navnet ditt,men be om å få være anonym.

Anonymkode: 39080...136

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker du å lage kvalme for noen? Da håper jeg ihvertfall at karma biter deg bak.

Anonymkode: 5e406...c68

Herregud, skjerp deg. Skal melde inn om alvorlig bruk og salg av narkotika, der barnet ikke har det bra. Men jeg ønsker ikke å si hvem jeg er da det er et miljø man ikke tuller med. 

Til dere andre som er saklig; tusen takk for svar. 

Ts

• Liker 11
Skrevet

Det spiller nesten ingen rolle hvor anonym du er: de opplysningene du gir til myndighetene er du trolig en av ganske få som besitter. De det gjelder vil i 9 av 10 tilfeller forstå hvem som har meldt inn saken. 

• Liker 2
Skrevet

Og en ting til, siden det kom mer informasjon mens jeg skrev mitt innlegg: jeg håper du melder dette til politiet, også. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Flott at du tar ansvar og melder i fra Ts! 

Anonymkode: be83f...0f1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, skjerp deg. Skal melde inn om alvorlig bruk og salg av narkotika, der barnet ikke har det bra. Men jeg ønsker ikke å si hvem jeg er da det er et miljø man ikke tuller med. 

Til dere andre som er saklig; tusen takk for svar. 

Ts

Støtter deg. Spurte selv om det samme en tid tilbake da jeg virkelig var bekymret og virkelig redd for å involvere meg fordi av erfaring så er ikke disse menneskene noen jeg tørr å "ha på nakken". Mange som svarte at det var useriøst og at jeg ikke var bekymret nok, at jeg ikke brydde meg nok om barna med å melde anonymt osv. Masse kvalme svar. Og jeg er skråsikker at hadde de vært i min posisjon hadde dem ikke vært så tøffe. Og det hjalp å melde anonymt fordi jeg var ikke den eneste som hadde kommet med samme info. Vi er i familie så har fått høre en del i ettertid ang. Saken demmes og de har nå tett oppfølging fra barnevernet og mannen hennes måtte flytte ut for at hun skulle få ha barna boende hjemme. Så alt er bedre enn ingenting, men at folk ønsker å beskytte seg selv bør være forståelig, når en ønsker å hjelpe. 

Anonymkode: 3de5d...c62

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller ringt politiet anonymt og informert om det, og samtidig sagt at de har et barn som ser ut til å ikke ha det så bra i det miljøet det vokser opp i. Politiet melder til bv. Onkelen min fyllekjørte (uten barn i bilen), og ble meldt til bv på bakgrunn av det. 

Anonymkode: 44846...c99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville heller ringt politiet anonymt og informert om det, og samtidig sagt at de har et barn som ser ut til å ikke ha det så bra i det miljøet det vokser opp i. Politiet melder til bv. Onkelen min fyllekjørte (uten barn i bilen), og ble meldt til bv på bakgrunn av det. 

Anonymkode: 44846...c99

Nei. Politiet gjør ikke en dritt i BV-saker.

Anonymkode: 1455d...1f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...