Gå til innhold

Kjøpe brun skinnsofa. Kommer vi til å angre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er fordeler og ulemper ved skinnsofa? 

Anonymkode: 716a4...650

Skrevet

Jeg har skinnsofa og jeg er veldig fornøyd siden jeg har hunder. Og hvis jeg søler ett eller annet så er det lett å tørke det opp. Kjøpte sofaen brukt og synes den er veldig god å ligge i.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Ewelina skrev:

Jeg har skinnsofa og jeg er veldig fornøyd siden jeg har hunder. Og hvis jeg søler ett eller annet så er det lett å tørke det opp. Kjøpte sofaen brukt og synes den er veldig god å ligge i.

Takk for svar 🙂

Hvordan er det å sitte i den med short og kortermet overdel i sommervarmen? Og om skinnet blir slitt, blir det det på en pen måte, sånn at man ikke føler at sofaen må skiftes ut fort? 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Ewelina skrev:

Da er den ikke 100% skinn, men har en slags trekk over. Ekte 100% skinn trekker til seg søl, det er ikke bare å «tørke av».

Anonymkode: c85b5...d7e

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 🙂

Hvordan er det å sitte i den med short og kortermet overdel i sommervarmen? Og om skinnet blir slitt, blir det det på en pen måte, sånn at man ikke føler at sofaen må skiftes ut fort? 

En ekte 100% skinnsofa er ikke klam, det er de med et trekk (gjerne i poliester) som er klamme. Ofte må man lete litt for å se at det ikke er 100% ekte skinn, da de selges som «skinnsofaer» eller «ecohud». Men man ser det alltid på prisen

Eks:

https://www.bohus.no/stue/sofa/3-seter/weston-3-seter-3#product-info

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Da er den ikke 100% skinn, men har en slags trekk over. Ekte 100% skinn trekker til seg søl, det er ikke bare å «tørke av».

Sofaen kan være 100% skinn selv om den har toppbehandlinger. Behandlingene er laget for å gjøre skinnet mer slitesterkt. Skinn kommer i mange ulike kvaliteter, jo finere kvalitet - jo mindre behandling trenger huden. Man får kjøpt mange sofaer i elte skinn som er av den grovere huden til dyret, denne huden trenger mer behandling. Den behandlingen er ikke polyester, som du skriver nedenfor her. Det du der refererer til er sofaer som er laget i kunstskinn, såkalt PVC. De blir klamme og ekle. Mange sofaer og lenestoler har PVC på armlenene og rygg for å få ned pris samtidig som det er ekte skinn i sete og rygg. Det lureste er å spørre i butikken. 

Jeg har solgt møbler i mange år og ville aldri hatt skinnsofa. Om man først får et lite hull så får man ikke fiksa det igjen.

Anonymkode: cf615...6e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Damer liker ikke skinnsofaer. Får du med deg ei dame hjem en kveld og hun ser sofaen, risikerer du at hun får kalde føtter. Noe å ta med i vurderingen.

Anonymkode: c9aa4...fa4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har brun skinnsofa, jeg synes den er veldig fin. Er veldig klassisk og tror ikke jeg vil gå "lei" av den med det første.

Anonymkode: 24a50...5b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mange fine skinnsofaer. Har hatt det noen år selv. Finn en fin modell som ikke er klumpete. 

Anonymkode: 18cbc...751

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt off topic, men er det noen som har sofa i eco skinn/eco hud av typen som er 70% skinn og 30% polyester og har husdyr? Forstår det slik at sofaen da er belagt med polyester slik at den er mer slitesterk og tåler litt røffere bruk, men også får den rustikke looken. 

Har nemlig lyst på en brun skinnsofa ala typen som er linket til lengre opp her, men har en hund som røyter MYE og er usikker på hvordan det litt ru stoffet reagerer med hundehår. Noen erfaringer? 

Anonymkode: 3afcf...0e9

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt off topic, men er det noen som har sofa i eco skinn/eco hud av typen som er 70% skinn og 30% polyester og har husdyr? Forstår det slik at sofaen da er belagt med polyester slik at den er mer slitesterk og tåler litt røffere bruk, men også får den rustikke looken. 

Har nemlig lyst på en brun skinnsofa ala typen som er linket til lengre opp her, men har en hund som røyter MYE og er usikker på hvordan det litt ru stoffet reagerer med hundehår. Noen erfaringer? 

Anonymkode: 3afcf...0e9

Jeg har. Det var lettere med skikkelig skinnsofa, men der er fremdeles mye lettere enn stoffsofa:)

Anonymkode: 5d5f0...e16

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brun skinnsofa, og 4 stk dyr. Det er ikke noe annet som fungerer dersom man har dyr i stua/sofaen.

Jeg har en dyr  skinnsofa i 100% glatt skinn ( kjøpt meeeget fint brukt fra en hytte)  Angrer ikke på den, kan vaskes og støvsuges. Angrer heller ikke på fargen som er klassisk, den kommer til å vare i mange år til tross for hard bruk.

Anbefaler lett brukt kvalitetsofa, fremfor billigere pvc hybrid :)

Anonymkode: 0db27...061

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en skinnsofa og hund, men var ikke fornøyd. Sømmene sprakk etter bare 2 år :( Og Bohus (tror jeg det var) nektet å reparere den! Så ble til at jeg hadde den til jeg fikk spart opp til en ny, da ble det sofa i ullstoff. Var veldig fornøyd med den. 

Anonymkode: 2023a...c6d

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brun skinnsofa, og 4 stk dyr. Det er ikke noe annet som fungerer dersom man har dyr i stua/sofaen.

Jeg har en dyr  skinnsofa i 100% glatt skinn ( kjøpt meeeget fint brukt fra en hytte)  Angrer ikke på den, kan vaskes og støvsuges. Angrer heller ikke på fargen som er klassisk, den kommer til å vare i mange år til tross for hard bruk.

Anbefaler lett brukt kvalitetsofa, fremfor billigere pvc hybrid :)

Anonymkode: 0db27...061

Jeg har hatt begge deler, og har de siste åtte årene hatt stoffsofa. Ull, bomull/polyesterblanding og lin. Skinn var det som fungerte desidert dårligst, riper i skinnet av ingenting. Stoffsofa og dyr fungerer utmerket!

Anonymkode: 66e81...32b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...