AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #1 Del Skrevet 15. juli 2019 Merker jeg har glemt en del ting fra forrige gang. Men babyen er 3 dager gammel, og det jeg antar er brystspreng er i gang. Betongpupper, knudrete og vonde som fy. Mini spiser fint, men det føles ikke som han klarer å tømme brystet. What to do? Er redd for å få betennelse, da jeg var mye plaget med det sist. Samtidig er jeg også redd for å pumpe, da det førte til overproduksjon forrige gang. Kan jeg få betennelse av brystspreng? At det blir så hardt og tett der inne liksom. Babyen spiser ca hver tredje time, og jeg vil nødig vekke en sovende baby. Anonymkode: 6603a...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #2 Del Skrevet 15. juli 2019 Ta deg en varm dusj og masser brystene for å unngå klumper. Jeg husker jeg hadde det sånn i begynnelsen, og ved hver øke-periode. Allerede imorgen bør det føles litt bedre. (Hvis ikke ville jeg pumpet ut litt, for å lette trykket) Anonymkode: 5131b...47d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #3 Del Skrevet 15. juli 2019 Det er det som er så ubehagelig med brystspreng. Det føles som om de er sprengt med melk, men så kommer det ikke ut. Var du plaget med betennelse så tidlig som dette sist? Hvis ikke, så synes jeg du burde ta det med ro og gi brystsprengen noen dager til å gi seg av seg selv. Gratulerer, forresten. Anonymkode: abfee...ce0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #4 Del Skrevet 15. juli 2019 Ville ikke pumpet, da det øker produksjonen som du veit. Det er bedre om en dag eller to uansett. i mellomtida kan du evt håndmelke ved behov, og bruke cotterman-grepet før amming så babyen får lettere tak. Det er fine artikler på ammehjelpen sine nettsider om brystspreng. Gode tips der Anonymkode: e4eb0...338 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 16. juli 2019 #5 Del Skrevet 16. juli 2019 Ved brystspreng etter fødsel er det vevet i brystet som er hovent, så det vil føles sprengt selv om du "tømmer" brystet. Du må bare la det gå seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 16. juli 2019 #6 Del Skrevet 16. juli 2019 (endret) Jeg pumpet og så masserte jeg dem i varm dusj og tømte verste sprengen. Er uansett bra å la baby spise fra «tomme» og mye pupper da det er større sjans for magevondt med sprengte pupper da melken kommer veldig fort. Funket her iallefall😊 Endret 16. juli 2019 av WhisperingWind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #7 Del Skrevet 16. juli 2019 Takk for tips! Da avventer jeg pumping og prøver å ha is i magen🙈. Er livredd for overproduksjon igjen, det tok så lang tid å bli kvitt det sist, og var nok delvis årsak til hyppige betennelser. Anonymkode: 6603a...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #8 Del Skrevet 16. juli 2019 Høres bra ut, brystsprengen blir nok snart bedre, men det er vondt når det står på ja!! Det er for øvrig en veldig god artikkel om hva man kan gjøre med overproduksjon også, på ammehjelpen sine nettsider. Lykke til Anonymkode: e4eb0...338 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #9 Del Skrevet 17. juli 2019 Jeg hadde også veldig spreng på dag 3-4, men det ga seg fort. Jeg syntes det hjalp mye å massere og håndmelke litt i dusjen. Anonymkode: da5a8...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå