Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #1 Skrevet 6. mai 2005 Kjæresten min er på byen type nattklubb/disco minst en gang i uka (av og til to) uten meg. Oftest med en el flere single kamerater. Og da er snakk om byturer hvor de blir fulle, og går hjem halv fire. Jeg syns det er altfor ofte, for det å gå på byen handler da ganske mye om flørting/sjekking ..??? Han innrømmer at de som regel blir sittende og prate med jenter fordi kompisene han er på sjekkern ... Vi har snakket mye sammen om dette i det siste. Jeg syns det er helt ok at han er ute sånn en gang i blandt, det er jeg selv også. Vi er jo også ute sammen av og til og det er koselig og gøy. Men problemet er at det er byturer som er hans guttegjeng sin "sosiale omgangsform"... Mange i gjengen er eller har vært veldig mye single. Det gjelder også typen min. De er i 30-åra så det er et ganske inngrodd mønster jeg ev må prøve å bryte..... Så hva gjør jeg??? syns jo det er viktig at vi begge holder kontakten med vennene våre. Selv har jeg en litt mer variert sosial tilværelse m venner; cafe, kino, spillkvelder, grilling, vennemiddager, hytteturer osv. Er jeg kjip som reagerer?? Forslag til noe jeg kan si eller gjøre??
smidja Skrevet 6. mai 2005 #2 Skrevet 6. mai 2005 Synes ikke det er rart om du reagerer. Synes det var ofte. Skjønner at det kan være vanskelig for han å bryte mønsteret når det er så mange av kameratene hans som er single. Kunne du kanskje foreslå en koselig hjemmekveld hos dere med god mat og vin i stedenfor, for alle sammen? Da blir du jo inkludert, samt at mønsteret kanskje blir brutt...
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #3 Skrevet 6. mai 2005 Synes ikke det er rart om du reagerer. Synes det var ofte. Skjønner at det kan være vanskelig for han å bryte mønsteret når det er så mange av kameratene hans som er single. Kunne du kanskje foreslå en koselig hjemmekveld hos dere med god mat og vin i stedenfor, for alle sammen? Da blir du jo inkludert, samt at mønsteret kanskje blir brutt... Det tror jeg ikke fungerer, for det er ikke spennende nok for single kamerater. Han må nok få de med på andre ting i tillegg til byturene, men da gjerne på et sted hvor de single kameratene har en mulighet for å treffe søte jenter :-)
Gjest SumoBryter Skrevet 6. mai 2005 #4 Skrevet 6. mai 2005 Jeg ville rett og slett ikke ha akseptert dette fra kjæresten min.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #5 Skrevet 6. mai 2005 Forstår at dette klan være irriterende, men tror ikke du bør gjøre all verdens vesen av det. Du er ikke mora hans!
Gjest Daniella_ Skrevet 6. mai 2005 #6 Skrevet 6. mai 2005 Jeg ville rett og slett ikke ha akseptert dette fra kjæresten min. Ikke jeg heller. jeg hadde heller ikke orket eller villet vært sammen med en som gikk ut så mye. Det sier (for meg) mye om en persons modenhet. Kjæresten min går ut en gang i mnd (max), og noe mer enn det syns jeg han fint kan klare seg uten. Hadde han gått ut mer enn det så hadde jeg absolutt reagert ja. Så nei, jeg syns ikke det er rart at du reagerer Hva du kan si eller gjøre... Du kan jo som foreslått over her foreslå hjemmekvelder. Kos dere med litt vin eller noe?
Gjest Daniella_ Skrevet 6. mai 2005 #7 Skrevet 6. mai 2005 Forstår at dette klan være irriterende' date=' men tror ikke du bør gjøre all verdens vesen av det. Du er ikke mora hans![/quote'] Men herregud, fyren er jo rundt 30 år. Er vel på tide å legge av seg ut-på-byen-flyinga da vel? I hvertfall så lenge han ikke er singel.
Samantha Skrevet 6. mai 2005 #8 Skrevet 6. mai 2005 Eg skjønnar godt at han vil gå ut mykje, sidan det kun er den måten han er sosial med kompisane på. Men eg syns samtidig at han godt kan roe ned litt no når han har kjæreste og du ikkje trivs med at han går på byen så ofte. Men er problemet at du ikkje stolar på han eller at du syns du ser han for lite? Har ikkje andre råd anna enn å ta det opp med han. Ikkje vær kritisk eller nekt han å gå ut, berre sei at du skulle ønske han ikkje var på byen fullt så ofte.
Gjest Catwoman Skrevet 6. mai 2005 #9 Skrevet 6. mai 2005 for det å gå på byen handler da ganske mye om flørting/sjekking ..??? Ikke nødvendigvis. Mange som går på byen kun for å treffe venner og kjente.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #10 Skrevet 6. mai 2005 Ethvert mannfolk som er 30+ og i forhold og MÅ ut på byn med kompiser for å være "sosial" er ikke mye voksen i topplokket. kanskje noen går ut for å prate med folk, men en vennegjeng med flest single menn som drikker seg full er et flott skalkeskjul for den som er i et forhold. Gidder du virkelig dette? Det finnes menn der ute som vet å inkludere damen uten at det går ut over deres mannlige integritet og stolthet. Og noen av de samme mennene har faktisk også funnet ut at kjøttmarkedet ikke er stedet å være kl 0300 natt til søndag.....spesiellt ikke når damen ligger hjemme i sengen. Spørsmålet er ikke en gang om du stoler på han eller ikke. Det et bare for dumt å være i et forhold når man helst vil være singel....
Gjest Madam Felle Skrevet 6. mai 2005 #11 Skrevet 6. mai 2005 jeg ville ikke hatt det slik, og hadde stilt et ultimatum. Enten roer han seg ned, eller så kan han bli singel.
Ciara Skrevet 6. mai 2005 #12 Skrevet 6. mai 2005 Dette hadde jeg ikke orket. Selvfølgelig må man gå ut på byen hver for seg i blant, men ikke flere ganger i uka hver uke! Og at han alltid er med de single kameratene som er på sjekkern, det er jo verre enn verst. Hadde han enda vært på pub for å se fotball... Jeg synes du burde få ham til å forstå at det forplikter å ha kjæreste. Man kan ikke leve helt det samme livet som singel og som kjæreste. Hvordan ville han reagert om du gikk ut med de single venninne dine støtt og stadig på sjekkesteder?
nyibyen Skrevet 7. mai 2005 #13 Skrevet 7. mai 2005 I mitt forrige forhold var både samboeren og jeg ofte ute på byen. men stort sett sammen, slik at det ble noe sosialt , en felles interesse som holdt oss sammen. Men dette dreide seg om stampuber, og ikke noe heisa-disko. Kan du ikke ta med noen venninner (evt single, som lokkemat) og bli med gutta på en sivilisert bytur i ny og ne? Endel folk liker ikke å sitte hjemme. Hva med et slags kompromiss, dere kan ha spillkvelder på koselige puber - hver by med litt respekt for seg selv her i landet har jo pubquiz. Det er et flott arrangement, sosialt, de som vil kan ta seg en øl eller tre, og man er et lag som er ute SAMMEN.
Laban Skrevet 9. mai 2005 #14 Skrevet 9. mai 2005 Folk har forskjellige hobbyer, og det er vel tydelig hva som er hobbyen til kjæresten din? Skjønner godt at han vil treffe gutta, pog det ordner seg vel med tid og stunder når også gutta får seg samboere. Du sier han går ut en kveld i uken, altså har du han helt for deg selv enten fredag eller lørdag. Synes igrunnen ikke du har så stor grunn til å klage. Noe annet er det hvis han går ut for å sjekke...
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 9. mai 2005 #15 Skrevet 9. mai 2005 Jeg hadde personlig tenkt at han drakk for mye, og at det var der probelmet lå. Men mer enn du skriver vet jeg ikke. Jeg synes det er altfor dröyt å dra ut for å bli full 1-2 ganger pr uke når man er 30 :-?
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #16 Skrevet 9. mai 2005 Jeg synes det er altfor dröyt å dra ut for å bli full 1-2 ganger pr uke når man er 30 :-? Så man blir for gammel til å gå ut en gang i uken når man fyller 30, altså?
Morea Skrevet 9. mai 2005 #17 Skrevet 9. mai 2005 Min sambo på 31 er da ute på byen en gang i uka eller to. Noen ganger tre øl, noen ganger en skikkelig bytur. Jeg synes da at det er helt greit. Men stoler på ham, og også på kompisene (som er single) som jeg kjenner svært godt (de gjør jo forsåvidt som de vil da, men er veldig greie karer). Han er ikke den veldig flørtete typen, og vet å sette grenser selv om han ofte får oppmerksomhet. Her en helg møtte jeg to av hans kompiser da jeg var på vei hjem fra å ha møtt en venninne. De skulle til en annen kamerat der jeg visste at sambo også var, så jeg slengte meg med. Han syntes det var kjempekoselig at jeg kom! (og han er veldig lett å gjennomskue) Så dersom jeg var sjalu eller bekymret for at han skulle finne på noe dumt hadde jeg nok reagert annerledes. Men det gjør han aldri. Selv om jeg er et par år yngre, og likevel føler at jeg har rast fra meg litt, så er mitt problem at mange av mine venninner har fått barn, så det blir for lite byturer (for meg, de har nok mer enn nok å tenke på :oops: )... Og da tenker jeg mer på en gang i måneden enn en gang i uka..
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 9. mai 2005 #18 Skrevet 9. mai 2005 Så man blir for gammel til å gå ut en gang i uken når man fyller 30, altså? Okay okay skjönte den. Uff, 30 det var feil av meg :o Ett par ganger ute på fylla hver uke, er ikke bra! Hvem har du fått det i fra? Uannsett om du er 20, 30, 40, éller hva som helst. Du fixer det kanskje i tidlige ungdomsår.., men det er ikke ett sunnhetstegn kan man jo TRYGT si!
Gjest Daniella_ Skrevet 10. mai 2005 #19 Skrevet 10. mai 2005 Så man blir for gammel til å gå ut en gang i uken når man fyller 30, altså? Hvis man er singel er vel det greit. Man gjør jo som man vil. Men, jeg trodde de fleste 30åringer hadde vokst litt av seg det med å fly ut på byen hver helg jeg? Hvis ikke så er det for meg lite tiltrekkende i allefall
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #20 Skrevet 10. mai 2005 30-årene er visstnok de nye 20-årene, og det forundrer meg ikke. Jeg er selv rundt 30 og det er de fleste vennene mine også. Det er faktisk ganske vanlig å gå mye på byn, men ikke bare for ta en fest. Man har gjerne stort nettverk der man treffer mange bekjente på stamstedene. Selv er jeg på by ca annenhver helg, men i perioder hver helg. Men det holder som regel med en kveld da. Og det blir jo endel konserter og slikt, så det er ikke bare for å sjekke. Jeg er singel men har gått mye ut i forhold også. Det er jo utrolig morsomt å ta seg en fest med kjæresten! Har aldri forstått det der med å gå ut med kun jentegjengen eller kameratflokken. Jeg er vant til å stortrives med evt kjæresters venner og omvendt. Men jeg forstår at det er vanskelig å akseptere at kjæresten går ut hver eneste helg kun med kameratflokken uten å invitere deg med. Spesielt hvis han aldri foreslår romantiske kvelder med deg. Og hvis de går på typiske desperate sjekkesteder. Men hvorfor ikke ta med deg veninnene og ta en bytur sammen med dem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå