AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #1 Skrevet 15. juli 2019 Jeg er drittlei av å se at vi menn ikke får i nærheten av nok samvær med barna våre. Vi er visst ikke verdt mer enn lommeboken vår vi er tvunget til å bruke på bidrag. Bidragene går stort sett i lommen på mor som bruker det på seg selv: shopping, caffe latte, iphone, tesla osv. Vi kommer ikke til å gi oss før 50/50 blir normen. Anonymkode: fafd9...20f 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #2 Skrevet 15. juli 2019 Pass heller på hvem du lager barn med. God leveregel for både kvinner og menn. Barnebidraget går til tesla? 😂 Anonymkode: d3efb...807 49
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #3 Skrevet 15. juli 2019 oh plis. bidragsnivået er latterlig lavt. selv får jeg 2000kr. det går til barnehage. det er jeg som bruker utallige timer på å lese om barneoppdragelse, finner ut av alt med klær, sko og utstyr til ungen og legger skikkelig (tidkrevende) innsats for at ungen skal få mest hensiktsmessig oppvekst. pappaen er ikke så verst, men han er lite mindre enn en moro-fyr. gidder ikke sette grenser, ha litt rutiner - kort sagt være den voksne. dessuten, modne og andvarsfulle pappaer flest får samvær. det er lenge siden mødre kunne overse pappaen. Anonymkode: 23a23...b02 39
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #4 Skrevet 15. juli 2019 Hvor mye tror du barnebidrag er egentlig? Og hvor mye tror du det koster å ha barn? Ikke mye til overs til iPhone og tesla av barnebidrag for å si det sånn 😂 Anonymkode: d45bc...1eb 25
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #5 Skrevet 15. juli 2019 Ja, fantastisk at barn må flytte frem og tilbake, for en bra oppvekst. Heia Norge! Anonymkode: 19ee5...3d7 13
Gjest commeilfaut Skrevet 15. juli 2019 #6 Skrevet 15. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pass heller på hvem du lager barn med. God leveregel for både kvinner og menn. Barnebidraget går til tesla? Godt poeng, men ofte er den du lager barn med ikke den samme etter at barnet er ferdigprodusert. Det er da problemene ofte oppstår.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #7 Skrevet 15. juli 2019 8 minutter siden, commeilfaut skrev: Godt poeng, men ofte er den du lager barn med ikke den samme etter at barnet er ferdigprodusert. Det er da problemene ofte oppstår. Ofte er vel å ta hardt i. Få som totalforandrer seg, handler vel heller om at man har vært litt blind for ting selv. Anonymkode: d3efb...807 12
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #8 Skrevet 15. juli 2019 Jeg har inntrykk av at 50/50 er blitt mer normalen, for foreldre som samarbeider bra etter bruddet. Bidragssatsen i Norge er forøvrig latterlig lav. Jeg har barnet 100% og får herlige 150,- mnd av far. Blir ikke noe Tesla med det første, gitt🤣 Anonymkode: bb491...6e3 20
Gjest theTitanic Skrevet 15. juli 2019 #10 Skrevet 15. juli 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er drittlei av å se at vi menn ikke får i nærheten av nok samvær med barna våre. Vi er visst ikke verdt mer enn lommeboken vår vi er tvunget til å bruke på bidrag. Bidragene går stort sett i lommen på mor som bruker det på seg selv: shopping, caffe latte, iphone, tesla osv. Vi kommer ikke til å gi oss før 50/50 blir normen. Anonymkode: fafd9...20f Bruk kondom. Og ikke se deg blind på statistikker. Mange menn VIL ikke ha 50/50 fordi det ikke passer med jobben eller de vil ha tid til egne ting. Alle er ikke superbegeistret for den jobben det er med barn. Noen er også uegnet. Det burde være en statistikk over EGNEDE fedre som har LYST til å ha barna 50/50 sammenlignet med lik gruppe kvinner.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #11 Skrevet 15. juli 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye tror du barnebidrag er egentlig? Og hvor mye tror du det koster å ha barn? Ikke mye til overs til iPhone og tesla av barnebidrag for å si det sånn 😂 Anonymkode: d45bc...1eb Bare for å komme med et eksempel at ikke alle får lite barnebidrag: Mannen i huset her betaler 5500,- hver måned. Over en million fra barnet er født til den er 18 år. Det beregnes at et barn koster rundt en million fra født til 18 år. Ergo far betaler alt. Han har 550 000 i året, så ca gi. Snitt lønn i Norge. Mor er gjeldsfri pga arv og barnet får ikke engang nye klær av mor, ei heller fritidsaktiviteter, får ikke være med på turer til utlandet som mor drar på ofte etc. Mor jobber redusert da hun ikke trenger å jobbe fulltid. Luksus spør du meg. Anonymkode: d8bd8...10f 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #12 Skrevet 15. juli 2019 Det er ikke et problem* *for kvinner Derfor er det ingen som bryr seg. Anonymkode: 2e65b...9c0 2
Ginavn Skrevet 15. juli 2019 #13 Skrevet 15. juli 2019 Nå er det faktisk sånn, TS, at det nesten bare er menn som kjøper Tesla 16
Tøytigern Skrevet 15. juli 2019 #14 Skrevet 15. juli 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er drittlei av å se at vi menn ikke får i nærheten av nok samvær med barna våre. Vi er visst ikke verdt mer enn lommeboken vår vi er tvunget til å bruke på bidrag. Bidragene går stort sett i lommen på mor som bruker det på seg selv: shopping, caffe latte, iphone, tesla osv. Vi kommer ikke til å gi oss før 50/50 blir normen. Anonymkode: fafd9...20f Du har et barn og det har behov som koster penger. Ta deg sammen. 17
Gjest theTitanic Skrevet 15. juli 2019 #15 Skrevet 15. juli 2019 50/50 er heller ikke bra. Det er bra for mor og far som får masse egen tid og har tid med barnet. Men barnet har Det ikke bra av å omstille seg fra uke til uke. Konklusjon: 50/50 = super løsning for voksne som samarbeider bra. BARN trenger en fast base 60/40 eller 70/30. ALLER BEST = at foreldrene bor like ved siden av hverandre.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #16 Skrevet 15. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare for å komme med et eksempel at ikke alle får lite barnebidrag: Mannen i huset her betaler 5500,- hver måned. Over en million fra barnet er født til den er 18 år. Det beregnes at et barn koster rundt en million fra født til 18 år. Ergo far betaler alt. Han har 550 000 i året, så ca gi. Snitt lønn i Norge. Mor er gjeldsfri pga arv og barnet får ikke engang nye klær av mor, ei heller fritidsaktiviteter, får ikke være med på turer til utlandet som mor drar på ofte etc. Mor jobber redusert da hun ikke trenger å jobbe fulltid. Luksus spør du meg. Anonymkode: d8bd8...10f Og dette kommer såklart fra en stemor..det er hans barn og du har ingen rett til å legge deg i det! Anonymkode: 6048c...9cf 16
Tøytigern Skrevet 15. juli 2019 #17 Skrevet 15. juli 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: oh plis. bidragsnivået er latterlig lavt. selv får jeg 2000kr. det går til barnehage. det er jeg som bruker utallige timer på å lese om barneoppdragelse, finner ut av alt med klær, sko og utstyr til ungen og legger skikkelig (tidkrevende) innsats for at ungen skal få mest hensiktsmessig oppvekst. pappaen er ikke så verst, men han er lite mindre enn en moro-fyr. gidder ikke sette grenser, ha litt rutiner - kort sagt være den voksne. dessuten, modne og andvarsfulle pappaer flest får samvær. det er lenge siden mødre kunne overse pappaen. Anonymkode: 23a23...b02 Du får ikke. Barnet får. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #18 Skrevet 15. juli 2019 Enig i at fordeling ved skolealder bør økes. Annen hver helg og en gang i uken er lite om en bor på samme sted med barn som er over 6 år. Anonymkode: 624bf...fc4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #19 Skrevet 15. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare for å komme med et eksempel at ikke alle får lite barnebidrag: Mannen i huset her betaler 5500,- hver måned. Over en million fra barnet er født til den er 18 år. Det beregnes at et barn koster rundt en million fra født til 18 år. Ergo far betaler alt. Han har 550 000 i året, så ca gi. Snitt lønn i Norge. Mor er gjeldsfri pga arv og barnet får ikke engang nye klær av mor, ei heller fritidsaktiviteter, får ikke være med på turer til utlandet som mor drar på ofte etc. Mor jobber redusert da hun ikke trenger å jobbe fulltid. Luksus spør du meg. Anonymkode: d8bd8...10f Da bør far være jævlig stolt over bidraget sitt med en så shitty mor. Sa har han gjort alt rett. Anonymkode: 624bf...fc4 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #20 Skrevet 15. juli 2019 1 minutt siden, theTitanic skrev: 50/50 er heller ikke bra. Det er bra for mor og far som får masse egen tid og har tid med barnet. Men barnet har Det ikke bra av å omstille seg fra uke til uke. Konklusjon: 50/50 = super løsning for voksne som samarbeider bra. BARN trenger en fast base 60/40 eller 70/30. ALLER BEST = at foreldrene bor like ved siden av hverandre. 50/50 er helt vanlig for oppegående foreldre, og mange finner seg bolig nær hverandre for å se barna mest mulig. Da har barna skole og de samme vennene i nærheten. De kan også løpe fritt mellom hjemmene til alles beste. Anonymkode: 62943...5e6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå