Gå til innhold

Leietaker som bryter kontrakten i oppsigelsestiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en ugrei situasjon med leietaker. Han har gang på gang brutt vilkår blant både ordensreglement og i leiekontrakta, og da vi tok opp dette med han fikk vi beskjed om at "hvis det var sånn det skulle være så ville han si opp", og et par dager etter kom oppsigelsen. 

Dessverre fortsetter han å bryte disse vilkårene nå i oppsigelsestiden, og vi holder på å bli sprø. 

Det gjelder parkeringsplasser. I kontrakta står der at han har en biloppstillingsplass og at vi skal ha fri ankomst til garasjen vår, men han bruker 6-7 biloppstillingsplasser sånn at vi ikke kan ha folk på besøk, og sperrer oss inne i garasjen. Han tar ikke telefonen hvis vi ringer, og sender stygge smser tilbake hvis vi ber han rydde opp. 

Må vi bare finne oss i det ut oppsigelsestiden? 

Anonymkode: 83cf2...153

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For en ugrei situasjon, dette skjønner jeg er veldig kjipt. 

Er det mulig å stenge av på noen måte, slik at han ikke kan parkere foran garasjen? Jeg ville nok lånt svigerfars store traktor med tilhenger og satt på tvers som protest. 

Anonymkode: f14c7...d21

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en ugrei situasjon, dette skjønner jeg er veldig kjipt. 

Er det mulig å stenge av på noen måte, slik at han ikke kan parkere foran garasjen? Jeg ville nok lånt svigerfars store traktor med tilhenger og satt på tvers som protest. 

Hadde vi kommet pågår det litt tidligere, hadde det kanskje vært mulig. Men nå som det står biler overalt og mange av disse må flyttes for at vi skal få brukt gårdsplassen vår, er det vanskelig å sperre uten å gjøre situasjonen enda vanskeligere for oss. 

Frister egentlig å skaffe en tauebil og få en del av bilene fjernet på leietakers depositum, men det er jo sikkert ikke lovlig... Dessuten har vi sett skader på boligen når vi har vært inne og hatt visninger, så depositumet går nok til å dekke det... Samtidig har vi små unger her, så vi ønsker ikke full krig heller. 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vi kommet pågår det litt tidligere, hadde det kanskje vært mulig. Men nå som det står biler overalt og mange av disse må flyttes for at vi skal få brukt gårdsplassen vår, er det vanskelig å sperre uten å gjøre situasjonen enda vanskeligere for oss. 

Frister egentlig å skaffe en tauebil og få en del av bilene fjernet på leietakers depositum, men det er jo sikkert ikke lovlig... Dessuten har vi sett skader på boligen når vi har vært inne og hatt visninger, så depositumet går nok til å dekke det... Samtidig har vi små unger her, så vi ønsker ikke full krig heller. 

Jeg forstår (misforsto litt og trodde det var mange besøkende av leieboeren+leieboeren som sperret). Da ble det jo litt verre. 

Jeg vil tro dere kan lovlig få tauet bort bilene. Gi han en frist på 24 timer (?) til å få fjernet de, eller så blir de tauet bort på hans regning. Undersøk det i hvert fall. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her må du gå hardt mot hardt. Gi leietaker en frist på 48 timer på å fjerne kjøretøy. Og si SPESIFIKT i fra at det kun er 1 bil som er tillatt parkert. Deretter kan du ringe Falck og få dem til å taue bort resterende biler. 

Anonymkode: 94497...22b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...