Gå til innhold

Jenta mi blir mobbet på skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ei datter på 8 år som skal starte i 3. klasse etter sommerferien. Helt siden oktober i fjor har hun blitt skikkelig plaget av to gutter i klassen. De har bl.a. banket henne, slått henne i ansiktet, sparket henne, lugget henne, spyttet på henne, kastet steiner mot henne, truet henne, kalt henne stygge ting og stukket henne i fingeren med saks slik at hun har begynt å blø. Jeg har kontaktet både lærer, rektor og foreldrene til guttene, ingenting har hjulpet! Hva i all verden skal jeg gjøre?! Dette gjør så vondt i mammahjertet mitt! Stakkars lille jenta mi, hun er så utrolig snill og hyggelig, hun fortjener slettes ikke å bli behandlet på denne måten! 😢 Jeg føler meg så forbanna rasende på de to fordømte drittungene som har mobbet dattera mi i snart ett år at jeg rett og slett har lyst til å dra til dem og fike til dem!!! 😡

Anonymkode: e68b3...128

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du ta det høyere opp i systemet. Klag inn til fylkesmannen dersom ikke skolen tar tak. Jeg hadde ikke sendt barnet til skolen om det er så ille som du beskriver det. 

Anonymkode: 75d77...76c

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff advokat med en gang og få skolen og kommunen til å ta i bruk lovverket om å flytte mobberne til andre skoler. Advokatutgiftene vil du få igjen når du går til sak mot skolen.

Du har ingen tid å miste og når det kommer til din datters ve og vel bør du ikke spare på kronene. 

Anonymkode: f250d...048

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen SKAL sette inn tiltak, og alt skal dokumenteres. Henvis til $9a i opplæringsloven. Gjøres ikke dette, kontakter du mobbeombudet og fylkesmannen i fylket ditt https://www.utdanningsforbundet.no/lonn-og-arbeidsvilkar/sporsmal-og-svar/artikler-lov-og-rett/lov-og-rett-artikler/20172/nye-bestemmelser-i-opplaringsloven-kapittel-9-a/

 

Anonymkode: 93f3d...426

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor moden er hun? 

Hvis du ber henne om å alltid bruke mobil på opptak rundt guttene, gjør hun det da?

Ta vare på bevis. Ta bilder av skader osv. Og gå til politiet. Gjør alt dere kan: gå til avisa med bilder ig fulle navn, ta kontakt med barnevern, fylkesmann og politi. Kontakt bup og ppt. Alt. Ikke sky noen midler. Dette kan ende ille for din datter. 

 

 

Anonymkode: a55bb...33a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er horribelt. Fysisk og psykisk vold. Politianmeld hele jævla skolen. Engasjer advokat. 

Anonymkode: 7fb54...3cc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rektor og de andre foreldre er dermed medskyldige, fy faen. Ønsker deg lykke til dette er ikke greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at du ikke skal sende datteren din til skolen før problemet er løst. Hadde du gått på jobb om du hadde kollegaer som slo deg, lugget deg, spyttet på deg, stakk deg med saks og kalte deg hore? Nei, tror ikke det. Så hvorfor skal datteren din tåle det?

Husk at mange skoler konflikthåndterer mobbesaker. Det skal de ikke gjøre. Mobbesaker er like lite konfliktsaker som drapene på Utøya. Det er ikke konfilkter, det er gjerningsperson og offer, hverken mer eller mindre. Så pass på det.

 

Anonymkode: 12007...170

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor moden er hun? 

Hvis du ber henne om å alltid bruke mobil på opptak rundt guttene, gjør hun det da?

Ta vare på bevis. Ta bilder av skader osv. Og gå til politiet. Gjør alt dere kan: gå til avisa med bilder ig fulle navn, ta kontakt med barnevern, fylkesmann og politi. Kontakt bup og ppt. Alt. Ikke sky noen midler. Dette kan ende ille for din datter. 

 

 

Anonymkode: a55bb...33a

Avisa? Du tror avisa trykker bilder og fullt navn på mindreårige? 

Riktig instans i første omgang er fylkesmannen. Og nei, man ber ikke en 8 åring gjøre opptak. Jeg hadde tatt barnet ut av skolen til noe ble gjort. 

Anonymkode: 75d77...76c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke igjen den nå, men klikk.no hadde en gang for noen år siden en artikkel om at, "noen er født til å bli mobbeofre". Jeg er sikker på at noen husker artikkelen og klarer å finne igjen den. Den kanskje kan være til hjelp?

Anonymkode: 77b98...6c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f....

Det er ille. Hvor er de andre foreldrene?? hva sier de om at deres barn stikker andre barn med saks?

Anonymkode: 743b4...d85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar. Skal kontakte både fylkesmann, barnevern og politi, så for vi håpe det ordner seg. Kommer i hvertfall til å holde jenta hjemme fra skolen en god stund etter sommerferien.

Ts

Anonymkode: e68b3...128

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for mange fine svar. Skal kontakte både fylkesmann, barnevern og politi, så for vi håpe det ordner seg. Kommer i hvertfall til å holde jenta hjemme fra skolen en god stund etter sommerferien.

Ts

Anonymkode: e68b3...128

Det er ikke fine svar. Det er alarmerende svar. Dette er krise og skulle vært tatt tak i med full styrke for 9 måneder siden.

Stakkars jente. Levd i helvete i 9 måneder.

Anonymkode: f250d...048

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det som har utløst at du nå, plutselig, midt i sommerferien skal ta tak i dette og bringe det videre i systemet? Hvorfor gjorde du ikke det tidligere i skoleåret? 

Rein nysgjerrighet fra min side altså... Vi er midt i sommerferien og her dukker det opp skoletråd på skoletråd. 

Anonymkode: ac520...d41

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kompis som ble skikkelig mobbet og plaget på barneskolen. Mange år senere gikk han selv til sak mot skolen da de hadde vitner, skolen hadde ikke dokumentert noe og så videre. Han fikk erstatning fra kommunen. Men alt det han gjorde var jo det foreldrene hans burde ha gjort når han gikk på skolen....

Anonymkode: 6aed6...86f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke fine svar. Det er alarmerende svar. Dette er krise og skulle vært tatt tak i med full styrke for 9 måneder siden.

Stakkars jente. Levd i helvete i 9 måneder.

Anonymkode: f250d...048

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er det som har utløst at du nå, plutselig, midt i sommerferien skal ta tak i dette og bringe det videre i systemet? Hvorfor gjorde du ikke det tidligere i skoleåret? 

Rein nysgjerrighet fra min side altså... Vi er midt i sommerferien og her dukker det opp skoletråd på skoletråd. 

Anonymkode: ac520...d41

Som sagt har jeg prøvd å snakke med både lærere, rektor og foreldrene til guttene flere ganger. Ingenting har hjulpet! Dette er bare så frustrerende!

Ts

Anonymkode: e68b3...128

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så vondt å lese om dette! Håper det ender med at de drittungene blir flyttet til andre skoler der de også blir behandla som dritt så de lærer!!!

Anonymkode: 6e2d7...ac0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det mobbingen skjer? 

Anonymkode: ac520...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/norge/fylkesmannen-har-bare-flyttet-en-mobber-etter-ny-_mobbelov_-1.14573930

Selv om svært få mobbere blir flyttet, må du ikke fortvile. Det er et uttalt politisk mål at flytting av mobbere skal brukes som verktøy. Det er klare politiske føringer på dette, og loven er også endret for å få det til. Det gjelder bare å få kommune og fylkeskommune til å følge opp. Dessverre er det liten kunnskap om dette blant saksbehandlerene så du bør ha dyktig advokat til å drive saken.

De guttene skal vekk

Anonymkode: f250d...048

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...