Gå til innhold

Har bestemt meg for å reise mindre.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at samboer kommer til å juble når jeg forteller dette 😅 Alltid nok å gjøre i hagen liksom. 

Neste sommer er vi et barn på halvannet, en snart 6åring og en 7åring. Ideelt sett var det nå vi skulle reist, men sånn blir det altså ikke. Jeg kommer til å slå et slag for naturen og lommeboka!

Ikke minst ønsker jeg meg at barna mine blir hakket mer takknemlige. Fyttifakerten så irriterende det er å bruke mange penger på utakknemlige klagende drittunger (som jeg elsker over alt på jord altså). Tror ikke de egentlig trenger å reise på tur (selv om det bare er til et feriecenter i dk), de trenger å slappe av i ferien sin. 

Anonymkode: 649d1...f38

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men da gjør du det. Personlig hadde jeg fått fnatt av å bare henge hjemme hele ferien, vi elsker å reise og oppleve litt. Hjemme er vi ellers. Slappe av får vi også gjort. Smak og behag. 

Anonymkode: 71cec...99b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor mye du har reist tidligere (mtp. at du skal kutte), men det går jo an å dra på telttur i skogen, ved sjøen og i fjellet (kanskje hengekøye til de to eldste?), reise med tog, sykkelferie (med sykkelvogn til minstemann neste sommer).

Vi har gjennom flere år kuttet ut fly, og har hatt ferie i nærmiljøet eller reist mer miljøvennlig. I fjor sykla vi Rallarvegen fra Haugastøl (Bergensbanen stopper der) med en 1,5-åring i sykkelvogn, og vi sov i telt undervegs. Stor suksess! Barn elsker å sove i telt, og det er masse spennende å oppdage.

Vi har også gått dagsturer i fjellet, og om noen år håper vi å kunne gå hytte-til-hytte (eller med telt), men da ble helst alle kunne gå selv for at ikke får skal få 40 kg på ryggen (fordi jeg må ta minsten i bæremeis). Bra for klimaet og bra for lommeboka. Jeg drømmer om tog- og sykkelferie nedover Europa om noen år, og håper vi kan dra på hengekøyetur etter hvert.

Vil legge til at vi ikke er en sporty idrettsfamilie. Dette er ferier som er fint overkommelige for alle, spesielt om man har med telt, for da står man friere til å tilpasse lengden på turen, og det er bare å ta litt kortere etapper om.man ønsker det eller dersom man kommer over en super teltplass.

Anonymkode: ad16a...2cf

AnonymBruker
Skrevet
På 15.7.2019 den 21.45, AnonymBruker skrev:

Ja, men da gjør du det. Personlig hadde jeg fått fnatt av å bare henge hjemme hele ferien, vi elsker å reise og oppleve litt. Hjemme er vi ellers. Slappe av får vi også gjort. Smak og behag. 

Anonymkode: 71cec...99b

Enig. Hater å være hjemme i ferien. Da føles det bortkastet med ferie for min del. Ingenting som gjorde meg mer lykkelig som liten når vi dro på ferie.

Anonymkode: b6ab8...a5c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...