Gå til innhold

Svigerinne som alltid ringer på Facetime og blir sur når jeg inke svarer...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... enda jeg har sagt at jeg ikke kan fordra videochat. Jeg hater det, virkelig, og gjør det aldri. Jeg har bedt henne ringe på vanlig måte, men det vil hun ikke. Hun sier det er fordi ungene deres vil se tante, det gjør jo at jeg får dårlig samvittighet. Hun blir så snurt når jeg ikke tar den, og begynner å snakke om at jeg ikke liker ungene hennes osv. Noe som selvsagt ikke stemmer, men jeg hater virkelig facetime. Har spurt om ikke jeg kan snakke med ungene på vanlig telefon/høytaler, men det vil hun ikke. Dette resulterer i dårlig stemning 😖 Hva gjør jeg?

Anonymkode: b719d...046

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må hun bare bli sur, drittkjerring.

Si tydelig i fra hvordan DU skal ha det. Hun driver med hersketeknikker mot deg å trykker deg ned, våkn opp.

Anonymkode: 9f98e...5ef

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Herregud be henne om å ta seg sammen. Ikke lett, det veit jeg. Men hun herser med deg! 

Anonymkode: a9ad2...41b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når folk ringer slik tar jeg tlf og legger den til øret. Så kan de se på øret mitt.

Anonymkode: 14b69...9db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det småbarn, så ta den, snu kameraet vis dem et bilde/bamse/rommet/ut vinduet, sånt syns barn er gøy nok (under ti år). «Her er stua mi nå». De vil gjerne vise seg selv frem, og sine ting og bare tulle. En samtale kan vare noen minutter, det er da bare for å si hei. «Hei, dette er de nye skoene mine, hva gjør dere? Nå skal jeg spise, hadet!»er en meningsfull samtale for barn. Er de eldre enn ti, ring dem selv. Og ring svigerinna di selv på vanlig telefon skal du snakke med henne, ringer du henne opp igjen da når hun ringer? 

Bare la kameraet være svart til ungene kommer, og vis ungene hva som helst (dagens avis er grei). 

Anonymkode: dd7aa...9a1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg helt konsekvent sluttet å svare facetime. Hvis hun prøvde på et tidspu kt der det egentlig passet å snakke, hadde jeg ringt henne tilbake på telefonen. Hvis det ikke passet hadde jeg sendt en melding om at jeg er opptatt nå, men kan kontaktes per telefon etter kl... 

Anonymkode: 1f9d7...65b

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg helt konsekvent sluttet å svare facetime. Hvis hun prøvde på et tidspu kt der det egentlig passet å snakke, hadde jeg ringt henne tilbake på telefonen. Hvis det ikke passet hadde jeg sendt en melding om at jeg er opptatt nå, men kan kontaktes per telefon etter kl... 

Anonymkode: 1f9d7...65b

Støtter denne.

Slutt å svare når hun facetimer, ring heller opp igjen og si at "jeg ser du prøvde å facetime, jeg takler ikke det, så da ringer jeg deg i stedet, hva skjer ..." Gjør dette hver gang. Aldri svar på facetime, ring henne opp igjen enten med det samme eller når det passer deg. Og ikke gå med på å facetime. Hver gang du går med på det, lærer du henne at hvis hun bare maser lenge nok, får hun det som hun vil. Men hvis du slutter med å svare på facetime, lærer hun tilslutt at det ikke nytter, og skjønner at det er telefon som gjelder.

Hvis hun bruker argumenter som at du ikke liker ungene hennes, si rolig at det gjør du jo, og at du gjerne vil snakke med dem på telefon. Hvis det er hun som nekter, påpek at det er hun som ikke vil at du skal snakke med dem, ikke du som ikke vil snakke med dem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...