AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #1 Skrevet 15. juli 2019 Hvordan fungerer dette med å få stilling på en arbeidsplass som nav skal betale hele lønnen? Skal jeg liksom skrive på søknaden: Jeg søker stilling hos dere, nav betaler lønnen? Skjønner ikke dette. Men vet at mange jobber på arbeidsplasser der Nav betaler hele lønnen deres. Jeg er voksen og da føler jeg det er vanskelig å skrive at nav betaler lønnen hvis dere gir meg jobb... Anonymkode: 47b35...b5c
Wiskola Skrevet 15. juli 2019 #2 Skrevet 15. juli 2019 Har du spurt saksbehandleren din hos Nav om dette? Jeg har aldri fått dekket lønn av Nav, men har vært på arbeidstrening. Det var Nav som tok kontakt med stedet jeg jobbet på, ikke jeg. Alt det formelle tok de seg av. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #3 Skrevet 15. juli 2019 Det er vel Nav som finner slike jobber til deg? Du kan ikke søke på en vanlig jobb og be Nav betale lønna. Til vanlige jobber søker man som alle andre,, og det er bedriften som betaler normal lønn. Anonymkode: a66f8...540 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #4 Skrevet 15. juli 2019 Hvis Nav betaler lønna så er vel vedkommende på et eller annet tiltak og har midlertidig arbeidstrening i bedrift? Det er jo ikke sånn at man kan få en vanlig, fast jobb også skal Nav betale lønn. Der jeg jobber har vi ei som er utplassert via nav. Jeg vet ikke hvordan søknadsprosessen var, men hun har ikke søkt på en utlyst stilling. Enten hun selv eller nav har spurt om hun kan få være i arbeidspraksis hos oss. «Stillingen» eksisterer ikke, for å si det sånn. Hun går i tillegg til oss andre for å lære og komme tilbake til arbeidslivet. Kontrakten er tidsbestemt og etterpå må hun evt søke på ledige stillinger som alle andre. Hun er super og absolutt en ressurs for oss. Men det er jo også en «byttehandel». Vi får gratis arbeidskraft som Nav betaler, mens personen får opplæring, hjelp og mulighet til å komme tilbake i arbeidslivet på en mild måte - siden hun går i tillegg til oss faste ansatte er det rom for at hun kan kjenne selv på hvor mye hun orker jobbe eller hvor fort osv. Slike tiltak er nok utformet ganske ulikt etter hvem som skal ha dem. Men det er ikke som en «vanlig jobb» som man søker på. Anonymkode: ad019...d8d 2
Sillyline Skrevet 15. juli 2019 #5 Skrevet 15. juli 2019 Kommer an på hva slags tiltak du er i. Jeg har vært igjennom arbeidstrening, og bedriften valgte selv å ansette meg etterpå. Så nå får jeg vanlig lønn fra bedriften. Men jeg har en diagnose, og dersom jeg trenger lenger tid enn hva som anses som normalt, så kan NAV betale lønnstilskudd. Altså at de betaler en del av lønnen. Men nå har jeg jobbet der fast i et år, og det går bra så langt. Har ikke hørt noe annet enn at de er fornøyd med meg 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå