Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ferdig med masteren min våren 2018. Jeg jobbet frilans etter det, og fikk barn som jeg har vært hjemme med. Jeg har sendt en jobbsøknad her og der på interessante stillinger som jeg har kommet over. Jeg har ikke vært en aktiv søker, jeg er klar over det. Men jeg har ikke blitt innkalt til ett eneste intervju. Jeg kjenner det har gått løs på selvfølelsen min og jeg har gitt litt opp. Nå er det jo over ett år siden jeg ble uteksaminert, og selv om jeg ikke har noe direkte hull i CVen, føler jeg at jeg allerede har ødelagt mye karrieremessig ved å velge familie fremfor karriere (selv om jeg jo selvfølgelig ikke angrer på det valget). Jeg har nå søkt meg inn på et årsstudium, mest for å øke sjansen på å få jobb til neste vår. Men jeg får ikke mer stipend fra Lånekassen, så jeg har egentlig ikke råd til det. Men klarer det sikkert om vi er litt ekstra sparsomme. Nå tok jeg for moro skyld et søk på Finn.no, og der ligger en perfekt jobb. Jeg kjenner at jeg har skikkelig lyst på den, men etter å ha søkt og søkt uten så mye som ett positivt svar, kjenner jeg at lufta går ut av meg bare ved å se på utlysningen. Jeg er så utslitt og orker ikke engang tenke på å prøve å formulere en søknad. Jeg kjenner jeg rett og slett trenger noen oppmuntrende ord.

Anonymkode: 3539d...bbb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du master i og hvilke stillinger søker du på? 

Anonymkode: 5cc18...bd8

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke søke et par jobber «her og der» og forvente å få jobb. Hvis du har vært hjemme med barn nå siden du ble ferdig med master har du heller ikke hull. Ha årsstudiet i bakhånd, men ville prioritert å søke mye jobber. De fleste må nok søke 100 relevante stillinger før de får jobb, selv med master.

Anonymkode: 402de...1ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva om du bestemmer deg nå for at du skal gå all inn med denne søknaden, og går det ikke så skal du studere. Det er bare én søknad igjen, så får du fri fra jobbsøking og kan gjøre noe konkret for å øke kompetansen din. Gi deg selv rom til å "feile" en gang til, uten å tenke at det er noe galt med deg. Hører du ingenting, så er det IKKE din feil. Bestem deg for det på forhånd.

For hver person som blir kalt inn til intervju er det kanskje 10 som ikke blir det. For hver person som får en jobb er det kanskje 50 som ikke får jobben. Det handler ikke om at du er for dårlig, det handler om at de har mer erfaring/har en annen utdanning/er flink til å selge seg inn/kjenner de riktige menneskene/allerede jobber i bedriften etc.

Bare gi alt du har på denne ene søknaden, vis hvor flott du virkelig er, vis hvor mye du ønsker dette. Går det ikke kan du klappe deg selv på skuldra for en skikkelig bra innsats, og glede deg til nytt studie. 

Anonymkode: adc48...df4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...