Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trengte sårt ny jobb, lang historie , fikk ingen av de jeg egentlig ønsket og gikk ned på kravene og endte opp med et helt ok tilbud. Dette er ingen jobb jeg spesielt gleder meg til å starte i eller ser for meg utviklingsmuligheter , i tillegg et vikariat. 

Jeg har ikke signert kontrakt, enda.. Men har alt skriftelig på mail, og har takket ja. Etter jeg takket ja får jeg innkallelse til drømmejobben , en fast stilling , høyere lønn og ikke minst en helt annen hverdag når det gjelder arb oppgaver og muligheter . 

Kan jeg gå på dette intervjuet ? Dersom jeg skulle få et tilbud , hva gjør jeg mot jobben jeg har takket ja til ? 

Jeg vil tro signering kommer før drømmejobben tar sin beslutning også. Jeg er redd det skal komme ut at jeg går på intervju når jeg har takket ja til en annen jobb..Det er samme bransje og ikke så store forhold. Det som svir mest er vel at den jobben jeg har takka ja til, har gitt meg lov til p starte senere som jeg ønsket og jeg har fått et par betingelser godkjent som jeg ønsket ... Føler meg ond som eventuelt går bak ryggen deres , men jeg søkte på drømmejobben før jeg fikk denne jobben.. Hva gjør jeg ?Tenker på meg selv og går for intervjuet , håper å få den og sier det som det er, lager masse styr og problemer der jeg har takket ja, hvor de da må lyse ut stillingen og de står uten personalet siden jeg trekker meg..?

Eller er lojal og takker nei til intervju, og jobber en stund før jeg søker meg videre eller ut vikariatet mitt.. I tillegg kanskje jeg aldri får en slik sjanse igjen... 

Anonymkode: 2a8c2...d75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du er invitert til intervju er ikke ensbetydende med at du har fått jobben.

Dra på intervju og ta det derfra.  Et vikariat er et vikariat. Oppsigelsestid i prøvetiden er muligens bare en måned?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei , det er store sjanser får at jeg ikke får den.. Hva om den jobben jeg skal starte i får nyss i dette ? 

Jeg har ingen arb kontrakt enda , så jeg vet ikke hva oppsigelsestiden er. Vet du hvordan det funker om man sier opp før man har startet ? Om du skjønner 😜

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du skulle få tilbud om en annen jobb som frister mer, så gå for den! Mange arbeidsgivere dropper de 14 eller 30 dagene med opplæring når de vet at du ikke blir lenger enn oppsigelsestid.

Anonymkode: 0edae...fce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei , det er store sjanser får at jeg ikke får den.. Hva om den jobben jeg skal starte i får nyss i dette ? 

Jeg har ingen arb kontrakt enda , så jeg vet ikke hva oppsigelsestiden er. Vet du hvordan det funker om man sier opp før man har startet ? Om du skjønner 😜

Jeg sa opp en gang før jeg startet. Ingenting skjedde, de sa ok. Kleint, men sånn er det noen ganger.

Anonymkode: 0edae...fce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å møte opp på intervju. Den andre stillingen er fast så ingen kommer til å tenke noe over dersom du heller takker ja til den stillingen. Selv om du har skrevet under arbeidsavtale for vikariatet så kan du si opp før du tiltrer. De fleste arbeidsgivere vil da la deg trekke deg fra hele jobben, siden det er liten vits i å lære opp noen som skal jobbe noen uker før de slutter.

Anonymkode: 7f1ad...64b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De fleste arbeidsgivere forstår at du heller ønsker å ta en mer attraktiv jobb om du får tilbud om det. De ønsker seg heller ikke en lite motivert ansatt, så du bør gå til intervju og evt takke ja om du får tilbud om drømmejobben.

Anonymkode: c7e27...376

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du argumentere med at du ikke kunne la være å se på muligheten for en fast jobb slik det var i den andre stillingen. Fast stilling trumfer alltid vikariat, spesielt når det gjelder drømmejobben. 

Anonymkode: 5bce4...8a0

• Liker 3
Skrevet

Dra på intervju, får du jobben skal du selvsagt satse på den - du må sørge for deg og det er helt greit å være egoistisk i en slik setting.

• Liker 6
Skrevet

Gå for intervju til den faste drømmejobben. Hvis du får inntrykk av at du er aktuell til denne, kan du prøve å hinte om den andre stillingen. Hvis de virkelig er interesserte i å ansette deg, er det godt mulig at de setter fart i ansettelsesprosessen slik at du kan begynne der i stedet for i den andre stillingen.

Og en ting til, jeg skjønner at det kjennes ubehagelig når du føler at du har lovet deg bort til den andre, men vær målrettet og tenk på deg selv og din egen framtid her. Det er absolutt ingen som kommer til å takke deg hvis du velger bort drømmejobben og begynner i dette vikariatet bare for å være grei. Det er dessverre ikke slik verden fungerer. Jeg tror du kommer til å angre på en slik beslutning.

AnonymBruker
Skrevet

Får du en midlertidig stilling må du uansett fortsette å søke andre jobber, slik at du ikke risikerer å være arbeidsledig når vikariatet går ut. Alle arbeidsgivere er klar over dette.

Anonymkode: 7f1ad...64b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Wow, dette ville jeg ikke tenkt på at var en problemstilling engang. Selvfølgelig går du på intervjuet!

Du må ikke være så selvoppofrende overfor arbeidskjøper, TS! :)

Anonymkode: a8a1a...66b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trengte sårt ny jobb, lang historie , fikk ingen av de jeg egentlig ønsket og gikk ned på kravene og endte opp med et helt ok tilbud. Dette er ingen jobb jeg spesielt gleder meg til å starte i eller ser for meg utviklingsmuligheter , i tillegg et vikariat. 

Jeg har ikke signert kontrakt, enda.. Men har alt skriftelig på mail, og har takket ja. Etter jeg takket ja får jeg innkallelse til drømmejobben , en fast stilling , høyere lønn og ikke minst en helt annen hverdag når det gjelder arb oppgaver og muligheter . 

Kan jeg gå på dette intervjuet ? Dersom jeg skulle få et tilbud , hva gjør jeg mot jobben jeg har takket ja til ? 

Jeg vil tro signering kommer før drømmejobben tar sin beslutning også. Jeg er redd det skal komme ut at jeg går på intervju når jeg har takket ja til en annen jobb..Det er samme bransje og ikke så store forhold. Det som svir mest er vel at den jobben jeg har takka ja til, har gitt meg lov til p starte senere som jeg ønsket og jeg har fått et par betingelser godkjent som jeg ønsket ... Føler meg ond som eventuelt går bak ryggen deres , men jeg søkte på drømmejobben før jeg fikk denne jobben.. Hva gjør jeg ?Tenker på meg selv og går for intervjuet , håper å få den og sier det som det er, lager masse styr og problemer der jeg har takket ja, hvor de da må lyse ut stillingen og de står uten personalet siden jeg trekker meg..?

Eller er lojal og takker nei til intervju, og jobber en stund før jeg søker meg videre eller ut vikariatet mitt.. I tillegg kanskje jeg aldri får en slik sjanse igjen... 

Du skal definitivt gå på intervjuet og gi jernet.

Anonymkode: b9951...09c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...