Vince Skrevet 15. juli 2019 #1 Skrevet 15. juli 2019 Hvorfor er det så mange mennesker som er i mot vegansk kost til barn? Er dere i mot på bakgrunn av egne meninger eller har dere faktisk vitenskapelige beviser for at det ikke er bra for barnet? 1
Wiskola Skrevet 15. juli 2019 #2 Skrevet 15. juli 2019 Jeg har inntrykk av at både tilhengere og motstandere av vegansk kost generelt i hovedsak uttaler seg på et meningsbasert grunnlag, svært sjelden vitenskapelige beviser. 5
Boblerone Skrevet 15. juli 2019 #3 Skrevet 15. juli 2019 Jeg er i mot det, fordi barn skal få velge dette selv. 3
Vince Skrevet 15. juli 2019 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2019 Så lenge et barn får i seg de nødvendige proteiner og næringsstoffer for å vokse å være frisk burde det ikke ha noe å si om man spiser vegansk, vegetarisk eller kjøtt. 8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #5 Skrevet 15. juli 2019 Akkurat nå, Boblerone skrev: Jeg er i mot det, fordi barn skal få velge dette selv. Hvis barn får velge selv lever de på sjokolade, burger og pizza Anonymkode: fa240...9ca 13
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #6 Skrevet 15. juli 2019 Jeg er skeptisk, fordi veldig mange veganere ikke kan nok om kosthold, ikke følger opp nok og ser ut som radmagre krigsfanger. MEN jeg vet også at det fint går an å oppdra et barn på vegansk kosthold på en god måte. Men for mange trengs det langt mer kunnskap til enn de har. Anonymkode: 804af...203 11
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #7 Skrevet 15. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis barn får velge selv lever de på sjokolade, burger og pizza Anonymkode: fa240...9ca Mine velger grønnsaksuppe og pannekaker hvis de får velge middag en dag Og vi er ikke vegetarianere. Anonymkode: 804af...203 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #8 Skrevet 15. juli 2019 Jeg er i mot vegansk kost for barn fordi det krever stor bevissthet og god kunnskap av foreldrene når det kommer til ernæring. Noe veldig mange foreldre ikke har. I tillegg tiltrekker vegansime seg ektremistiske loonies som ikke burde fått barn samme hvilken diett de hadde men som gjør det, noe som ikke hjelper på forsvarligheten rundt å oppfostre barn på kost som i utgangpunktet er for restriktiv for både voksne og barn. Skaden med feilernæring er til en viss grad mulig å rette opp hos voksne individer, mens barn kan få alvorlige varige skader (i verste fall kan de dø). Anonymkode: d176b...583 9
Gjest Geirfuglen Skrevet 15. juli 2019 #9 Skrevet 15. juli 2019 1 time siden, Boblerone skrev: Jeg er i mot det, fordi barn skal få velge dette selv. Får de barna som får kjøtt velge dette selv? Jeg fikk nemlig ikke vite noe om kjøttindustrien og hvordan dyr ble drept da jeg var barn.
Gjest Geirfuglen Skrevet 15. juli 2019 #10 Skrevet 15. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er skeptisk, fordi veldig mange veganere ikke kan nok om kosthold, ikke følger opp nok og ser ut som radmagre krigsfanger. MEN jeg vet også at det fint går an å oppdra et barn på vegansk kosthold på en god måte. Men for mange trengs det langt mer kunnskap til enn de har. Anonymkode: 804af...203 Du kan si noe helt tilsvarende om dem som spiser kjøtt. «Jeg er skeptisk fordi mange kjøttetere ikke kan nok om kosthold, ikke følger opp, og er overvektige.»
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #11 Skrevet 15. juli 2019 Om man ønsker å støtte industrien burde man få velge selv. Et barn kan ikke forstå hvordan verden faktisk er. Spiser både kjøtt og mye vegansk om noen skulle lure. Anonymkode: 118bc...e08 3
Boblerone Skrevet 15. juli 2019 #12 Skrevet 15. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis barn får velge selv lever de på sjokolade, burger og pizza Anonymkode: fa240...9ca Regner med du og de fleste andre her inne er oppegående nok til å forstå at jeg mente det på et litt dypere plan enn dette? 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #13 Skrevet 15. juli 2019 1 time siden, Boblerone skrev: Jeg er i mot det, fordi barn skal få velge dette selv. Velger de om de skal spise døde dyr selv? Anonymkode: 72f78...798 4
Boblerone Skrevet 15. juli 2019 #14 Skrevet 15. juli 2019 8 minutter siden, Geirfuglen skrev: Får de barna som får kjøtt velge dette selv? Jeg fikk nemlig ikke vite noe om kjøttindustrien og hvordan dyr ble drept da jeg var barn. Barn som lever vegansk fordi foreldrene velger det må stå for foreldrene sitt valg i veldig mange situasjoner før de selv forstår hvorfor. Bursdager osv. Alle barna i barnehagen får spise salami på skiven, men ditt barn får ikke selv om han eller hun vil? Jeg synes det blir feil. 1
Boblerone Skrevet 15. juli 2019 #15 Skrevet 15. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Velger de om de skal spise døde dyr selv? Anonymkode: 72f78...798 Jeg har selv vært vegetarianer i mange år. Jeg vet at kjøtt er døde dyr ja. Mener fremdeles at barn skal få ta stilling til dette selv. Ingen barn tar direkte skade av å finne ut at de har spist dyr da de var yngre. 1
WhiteSwan Skrevet 15. juli 2019 #16 Skrevet 15. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er skeptisk, fordi veldig mange veganere ikke kan nok om kosthold, ikke følger opp nok og ser ut som radmagre krigsfanger. MEN jeg vet også at det fint går an å oppdra et barn på vegansk kosthold på en god måte. Men for mange trengs det langt mer kunnskap til enn de har. Anonymkode: 804af...203 Veldig mange? Ingen veganere jeg kjenner er som du beskriver og jeg er selv veganer så. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #17 Skrevet 15. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i mot vegansk kost for barn fordi det krever stor bevissthet og god kunnskap av foreldrene når det kommer til ernæring. Noe veldig mange foreldre ikke har. I tillegg tiltrekker vegansime seg ektremistiske loonies som ikke burde fått barn samme hvilken diett de hadde men som gjør det, noe som ikke hjelper på forsvarligheten rundt å oppfostre barn på kost som i utgangpunktet er for restriktiv for både voksne og barn. Skaden med feilernæring er til en viss grad mulig å rette opp hos voksne individer, mens barn kan få alvorlige varige skader (i verste fall kan de dø). Anonymkode: d176b...583 I verste fall kan barnet finne ut at du også inneholder kjøtt og bli kannibal Anonymkode: 72f78...798 1
Gjest theTitanic Skrevet 15. juli 2019 #18 Skrevet 15. juli 2019 1 time siden, Vince skrev: Hvorfor er det så mange mennesker som er i mot vegansk kost til barn? Er dere i mot på bakgrunn av egne meninger eller har dere faktisk vitenskapelige beviser for at det ikke er bra for barnet? Mitt uendelige intellekt sier at barn skal ha et normalt sunt kosthold. Vegansk = ikke normalt. Det er vitenskapelig bevis nok for meg.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #19 Skrevet 15. juli 2019 9 minutter siden, theTitanic skrev: Mitt uendelige intellekt sier at barn skal ha et normalt sunt kosthold. Vegansk = ikke normalt. Det er vitenskapelig bevis nok for meg. Så du støtter dødsstraff fordi det er normalt i noen land, kannibalisme og andre grusomme ting fordi det er normalt. Kun død fisk svømmer med strømmen Anonymkode: 72f78...798 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå