Gå til innhold

Hvor kan man parkere husbåt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg har vurdert å skaffe meg en husbåt for å bo i av forskjellige årsaker. Er det slik at man leier en båtplass og kan bo der? Er det spesifikke båtplasser for husbåter? Er det muligheter for å inngå private leieavtaler hos mennesker med hus ned mot elv/sjø osv? 

Anonymkode: a8787...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Begynn med å fortøye båten og ikke parkere den 😉 (en parkerer ikke båter). Det er ingen ulempe å være nevenyttig og båtvant.

Reglene for å bo i båt kan være litt uklare og variere. Sjekk ut et båtforum, så får du nok bedre svar. Det er marinaer rundt i landet hvor noen bor mer eller mindre fast, Solheimsviken i Bergen, Aker brygge i Oslo fx. Du trenger en nokså isfri havn med tilgang på strøm og vann. 

Anonymkode: 547a5...97d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har vurdert å skaffe meg en husbåt for å bo i av forskjellige årsaker. Er det slik at man leier en båtplass og kan bo der? Er det spesifikke båtplasser for husbåter? Er det muligheter for å inngå private leieavtaler hos mennesker med hus ned mot elv/sjø osv? 

Anonymkode: a8787...5e1

Husbåtparkering har blitt en het potet, der enkelte husbåter jages fra sted til sted. Så skal du skaffe deg husbåt bør du ha både havn og vann som du eier. 

Anonymkode: 88872...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På Aker brygge kan man leie plass om vinteren. Ikke veldig dyrt. 

Anonymkode: 29992...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På Aker brygge kan man leie plass om vinteren. Ikke veldig dyrt. 

Anonymkode: 29992...940

Det finnes vel ikke plasser for husbåter på Aker brygge... Husbåter krever generelt mye mer plass enn vanlige båter. Spesielt på bredden.

Anonymkode: 4b761...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...