Gå til innhold

Eier 33 kvmt, ønsker 50 kvmt i Oslo........

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei! Jeg eier en leilighet på 33 kvmt i Oslo jeg antar jeg vil få minst 3,2 - 3,3 mill for(jeg bor i Frogner/Majorstuen området). I tillegg har jeg 125.000 kr på BSU. Jeg ønsker veldig gjerne å oppgradere til 50 kvmt. Noen som har forslag til noen steder hvor det er realistisk å få en 50 kvmt til 3,3- 3,4 mill? Det er veldig viktig for meg at området er trygt og ikke er belastet. Ønsker ikke å bo lenger øst enn Sagene(i hvertfall ca)! Akkurat nå føles det litt umulig, da prisene er blitt så stive overalt, jeg er nesten redd jeg ikke kommer inn i boligmarkedet igjen dersom jeg skulle selge nå.... :( Har jeg en umulig drøm?

Anonymkode: e7866...4ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er forresten viktig for meg at leiligheten er selveier! Har også 53.000 kr på en sparekonto som jeg kan legge til. Så blir da toppen 3,35 - 4,45 mill

AnonymBruker
Skrevet

Det er en umulig drøm ja. Vent til om en 10 år, altså til etter revolusjonen. Da trenger du ikke kjøpe bolig lenger.

Anonymkode: ee8ac...42c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en umulig drøm ja. Vent til om en 10 år, altså til etter revolusjonen. Da trenger du ikke kjøpe bolig lenger.

Anonymkode: ee8ac...42c

hva betyr dette?

Anonymkode: d4ba2...ede

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heihei! Jeg eier en leilighet på 33 kvmt i Oslo jeg antar jeg vil få minst 3,2 - 3,3 mill for(jeg bor i Frogner/Majorstuen området). I tillegg har jeg 125.000 kr på BSU. Jeg ønsker veldig gjerne å oppgradere til 50 kvmt. Noen som har forslag til noen steder hvor det er realistisk å få en 50 kvmt til 3,3- 3,4 mill? Det er veldig viktig for meg at området er trygt og ikke er belastet. Ønsker ikke å bo lenger øst enn Sagene(i hvertfall ca)! Akkurat nå føles det litt umulig, da prisene er blitt så stive overalt, jeg er nesten redd jeg ikke kommer inn i boligmarkedet igjen dersom jeg skulle selge nå.... :( Har jeg en umulig drøm?

Meld deg inn i Obos og andre større boligbyggelag. Da trenger du ikke være med på å by prisene opp, men kan ta boligen på forkjøpsrett dersom du har medlemskap med ansinitet. Eller prøvnå få overført et medlemsnummer fra noen i familien med lang ansinitet. 

Anonymkode: c694a...2d6

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

for rundt 4mill får du 50kvm flere trygge steder i bydel gamle oslo.. det er en bra investering

Anonymkode: bb27b...8d8

AnonymBruker
Skrevet

Du kan legge inn et søk med dine kriterier på finn.no.

Anonymkode: f9bb9...cc3

• Liker 3
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner jo sikkert selv at hvis du selger 33 kvm og skal opp 17 (SYTTEN) kvm. Jevnt regnet 80.000 pr kvm så skal du opp en del. Hva i alle dager tilsier at du skal kunne få 50 kvm mer for samme sum du selger 33 for?

I såfall må du flytte til et sted som Røa/Hovseter og kjøpe et oppussingsobjekt. Selv på Oslo Øst begynner det å bli tøft å få 50 kvm til 3,5 mill (da snakker jeg om skikkelig Oslo øst, og ikke Grønland, for der er det snart ikke mulig i det hele tatt selv med oppussing.

Se heller etter en ekstremt kvadratsmart 40-42 kvm, og slækk opp litt på hvor du kan du bo, så finner du kanskje noe som ikke er et totalt oppussingsobjekt, men som har litt skavanker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er forresten viktig for meg at leiligheten er selveier! Har også 53.000 kr på en sparekonto som jeg kan legge til. Så blir da toppen 3,35 - 4,45 mill

Husk at du ved kjøp av en selveierleilighet til 3,5 millioner, må du betale 87 500 kr i dokumentavgift. 

Anonymkode: f683b...79a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at du ved kjøp av en selveierleilighet til 3,5 millioner, må du betale 87 500 kr i dokumentavgift. 

Anonymkode: f683b...79a

det er du fritatt ved andelsleilighet?

Anonymkode: d4ba2...ede

AnonymBruker
Skrevet

Vil du ikke lenger øst enn til Sagene fordi det er der du vil bo, eller fordi du ikke tror det er trygt/ikke belastet lenger øst? Hvis sistnevnte gjør du klokt i å utfordre din egen oppfatning.

Jeg solgte høsten 2017 en 3-roms rett ved Etterstad for 3,5 pluss ca 200` i fellesgjeld. Tilsvarende leiligheter har det sist året gått for mellom 3,3 og 3,6, fellesgjelden fortsatt i tillegg og ganske lik. Dette er et trygt område, ikke belastet, i bydel Gamle Oslo

Du kan altså sannsynligvis få over 60 kvm til budsjettet ditt, men hvis Sagene er så langt øst du tror det er trygt, er det nok oppfatningen din av hva som er trygt som stopper deg, ikke budsjettet ditt. 

Anonymkode: f1428...1da

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 15.7.2019 den 19.18, AnonymBruker skrev:

Du kan umulig være fra Oslo! Finnes masse «trygge» «ubelastede» områder øst for Sagene. Våkn opp! 

Anonymkode: da084...5ce

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan umulig være fra Oslo! Finnes masse «trygge» «ubelastede» områder øst for Sagene. Våkn opp! 

Anonymkode: da084...5ce

Ta gjerne og gi meg tips om hvor da!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får klaus av oslo og fatter ikke hva som gjør at noen absolutt må dit

Anonymkode: 31aae...262

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber du med og tjener? Kanskje du kan utdanne deg og prøve å få bedre jobb?

Anonymkode: dd157...5be

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta gjerne og gi meg tips om hvor da!

Bjerke bydel, for eksempel Årvoll, Tonsenhagen, Brobekk. 

Anonymkode: 72e0f...3d5

AnonymBruker
Skrevet

Lambertseter anbefales. Mye fint, ikke hinsides dyrt enda og godt kollektivtilbud (tbane, buss i området, nattbuss, til og med flybuss). Og kjempekoselig å bo.

Anonymkode: c67c3...375

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan regnes kvadratmeter pr time? :klo:

Anonymkode: 01ce9...01d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan regnes kvadratmeter pr time? :klo:

Anonymkode: 01ce9...01d

At det var? 

Det er vel pris per kvm du tenker på? 

Anonymkode: 2d45e...bbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...