Bonusmamma1 Skrevet 15. juli 2019 #1 Skrevet 15. juli 2019 Hei, jeg er bonusmamma til en jente og en gutt på 10 og 13 år, og trives veldig godt med det. Har selv to barn fra tidligere forhold:) Jeg lurer på hvordan andre familier løser dette med hvor stor rolle man skal ha som en bonusmamma? Hos oss opplever jeg at jeg med 10-åringen som er helt uproblematisk å forholde seg, at jeg i større grad kan gi beskjeder i det daglige. 13-åringer er nå i puberteten og er i en fase hvor det er mye frustrasjon/irritasjon/opposisjon og surmuling i heimen, og jeg lar derfor faren ta større rolle med beskjeder og oppdragelse her. Jeg er nok heller tilbakeholden sånn sett som bonusmamma, men kjenner jo på at jeg innimellom hadde ønsket korrigert på en annen måte hvis dette var en av mine barn. Jeg og faren har en god kommunikasjon og det er åpent for meg å si til han at her ville jeg ha reagert om det var mine barn osv. Vi er veldig enige, men jeg føler meg litt som en sladrehank..Men jeg tar ikke kampene med hans barn. Derfor lurer jeg på hvordan andre familier løser dette. Føler man er litt midt i mellom av og til.. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #2 Skrevet 15. juli 2019 Velger mine kamper. Noe går naturlig og annet lar jeg far ta seg av. Vi har godt forhold så tenker ikke så mye over det. Anonymkode: 2bec4...00b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #3 Skrevet 15. juli 2019 Her er vi voksne, voksne på lik linje. En beskjed er en beskjed uansett hvem de kommer ifra. Og barnen skal og viser samme respekt for oss begge to. På lik linje som at alle barn behandles og respekteres likt uansett hvems de er opprinnelig. Dette var vi alle enige når vi ble en stor familie og det fungerer veldig bra for oss. Anonymkode: e7e0e...593 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #4 Skrevet 15. juli 2019 Nå er min bonusdatter bare fire år, men jeg har en del av ansvaret her hjemme. Nå er hun er på ferie i tre uker, og far må dessverre jobbe, så det er jeg som har ansvaret for henne på dagtid og legging. Jeg velger mine kamper, for hun er fire år og i trassalder og tester mine grenser. Er far hjemme, lar jeg han bestemme ting, men vi er likestilte og stiller oss bak hverandre. Vi har heldigvis et godt forhold, så uansett hvordan dagen har vært, klemmer hun meg alltid god natt og sier hun er glad i meg, og det gjør godt Anonymkode: d8f1c...ba8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #5 Skrevet 15. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå er min bonusdatter bare fire år, men jeg har en del av ansvaret her hjemme. Nå er hun er på ferie i tre uker, og far må dessverre jobbe, så det er jeg som har ansvaret for henne på dagtid og legging. Jeg velger mine kamper, for hun er fire år og i trassalder og tester mine grenser. Er far hjemme, lar jeg han bestemme ting, men vi er likestilte og stiller oss bak hverandre. Vi har heldigvis et godt forhold, så uansett hvordan dagen har vært, klemmer hun meg alltid god natt og sier hun er glad i meg, og det gjør godt Anonymkode: d8f1c...ba8 Og hvorfor er hun ikke heller hos dere mens far har ferie?? Det er vel ikke deg hun skal ha samvær med? Skjønner meg ikke på folk, altså. Anonymkode: 88aff...33f 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #6 Skrevet 15. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor er hun ikke heller hos dere mens far har ferie?? Det er vel ikke deg hun skal ha samvær med? Skjønner meg ikke på folk, altså. Anonymkode: 88aff...33f Bare en vill teori, men kanskje det var moren sin tur til å velge tidspunkt for ferie først? Og kanskje pappaen ikke har en jobb der han alltid får ferie nøyaktig når han ønsker? Anonymkode: 54a79...862 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #7 Skrevet 15. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare en vill teori, men kanskje det var moren sin tur til å velge tidspunkt for ferie først? Og kanskje pappaen ikke har en jobb der han alltid får ferie nøyaktig når han ønsker? Anonymkode: 54a79...862 Slik har skjedd hos oss... Men synes det er virkelig rart når foreldre ikke kan møtes på midten uavhengig hvem sin ferie det er. Her velger samboer og eksen annen hver ferie uten å ta hensyn til sfo og andre ting. Er ingen diskusjon. Bare datoer og så send. Hos oss velger jeg alltid ferie først og så gir eksen tilbakenelding og så justerer jeg meg etter han. Eller at han sender turnusen sin først og så lager jeg ett forslag. Veldig takknemlig for det at vi prater sammen slik at det har passet med sfo stenging og andre ting som skjer om sommeren som barnet ønsker å være med på. Og at ingen av oss må jobbe når ferien med barnet er. Anonymkode: 2bec4...00b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #8 Skrevet 15. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor er hun ikke heller hos dere mens far har ferie?? Det er vel ikke deg hun skal ha samvær med? Skjønner meg ikke på folk, altså. Anonymkode: 88aff...33f Fordi samboeren min i år ikke har råd til å ta ut tre uker sammenhengende ferie. Han var ny i jobben i vår. Jeg er i mammapermisjon, så da passet det fint for samboeren min å bare ta en uke ferie av de tre ukene hun er her. Moren hennes har heller ikke råd til tre uker sammenhengende ferie, og barnehagen er stengt hele juli. Anonymkode: d8f1c...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #9 Skrevet 16. juli 2019 Da vi er særboere blander vi oss svært lite i hvordan den andre parten oppdrar sine barn. Jeg tar ansvar for mine og han sine. For oss er det den beste løsningen da vi har ulike krav og forventninger til egne barn. Hadde vi bodd sammen måtte vi enes om en felles metode, hvis ikke tror jeg ikke det ville fungert verken for barna eller oss. Anonymkode: 847f5...e1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå