Gå til innhold

Er det noe snacks som er bedre å spise enn andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er best å spise mellom f eks popcorn, potetgull, baconsvor, forskjellige andre type snacks? Holder på med livsstilsendring og vil kunne kose meg med noe i helgen av til. Eller er det minimale forskjeller, har ingenting å si?

Anonymkode: 0e386...3f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Popcorn har omtrent ingen kalorier, så lenge det ikke er dyppet i smør. 

Anonymkode: ba798...b4e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser puffa hirse :) Steker de lett i panna med den mengden smør eller olje jeg er komfortabel med og saltes/krydres etter ønske. Bruker man lite fett blir det kjempesunt, og ikke minst er det godt :) 

Anonymkode: d5e0f...38d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en liten pose, så spiller det liten rolle hva du velger. 

Anonymkode: bd3a4...eab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Popcorn om du sliter med mengdekontroll. Er du en sånn en som klarer å kose deg med bare en rute sjokolade så spiller det liten rolle. Da kan du slå deg løs med den ene ruta. 

Anonymkode: 2fdc5...688

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser puffa hirse :) Steker de lett i panna med den mengden smør eller olje jeg er komfortabel med og saltes/krydres etter ønske. Bruker man lite fett blir det kjempesunt, og ikke minst er det godt :) 

Det var et godt tips, hvor får man hirse, på vanlig butikk? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker sånne ostepopp som er stekt til de blir små hvis du skjønner hva jeg mener 

Anonymkode: 8ac9f...92e

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg liker sånne ostepopp som er stekt til de blir små hvis du skjønner hva jeg mener 

Elsker ostepop, er det bedre enn vanlig potetgull?

Er potetgull det værste man spiser av denne type snacks?

AnonymBruker
Skrevet

Nøtter er bedre enn vanlig snacks, fordi det er næringsrikt. Inneholder mye proteiner. Jeg pleier å kjøpe pistasjenøtter, er mye jobb å åpne skallet slik at jeg ikke spiser så fort

Anonymkode: 0ed58...8d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nøtter er bedre enn vanlig snacks, fordi det er næringsrikt. Inneholder mye proteiner. Jeg pleier å kjøpe pistasjenøtter, er mye jobb å åpne skallet slik at jeg ikke spiser så fort

Nøtter inneholder ekstremt mye kalorier, så ville ikke snackset på det så mye :) ikke mer enn 6-7 nøtter 

Anonymkode: e6b07...ab0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

6-7 nøtter.. Da er det nesten bedre å spise ingenting. Må ha flere hvis man skal kose seg!! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nøtter inneholder ekstremt mye kalorier, så ville ikke snackset på det så mye :) ikke mer enn 6-7 nøtter 

Anonymkode: e6b07...ab0

Jepp det er sant. Men potetgull og sånt er like ille da 🙂

Jeg pleier å spise nøtter for ca. 300 kcal når jeg koser meg. Kanskje spiser jeg litt mindre middag samme dag. Jeg er ikke overvektig da, prøver bare å holde meg sunn

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Elsker ostepop, er det bedre enn vanlig potetgull?

Er potetgull det værste man spiser av denne type snacks?

Når du er på butikken, se bak på posen og se hvor mange kval det er. Sjekk hvor mange gram som er i posen. Da ser du hva som har mest kalorier i seg. Det er bedre lære gjøre det selv, enn å måtte spørre hver gang

AnonymBruker
Skrevet

Fikk lyst på ostepopp nå. Hvor kan jeg spise? (har ferie så er på en måte ikke mandag hvis du skjønner) 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var et godt tips, hvor får man hirse, på vanlig butikk? 

Jeg kjøper Biogan sine via med24.no. Godt mulig de har det andre steder også, men jeg har ikke sjekka siden jeg uansett bestiller ting fra med24. Men jeg tviler dessverre på at du finner det på vanlig matbutikk. 

Jeg spiser puffa hirse på grunn av allergi, men jeg får aldri ha de i fred. Må oftest lage dobbelt opp her hjemme siden samboeren ofte velger det over annen snacks, og i sosiale sammenhenger lager jeg store mengder siden folk spiser masse av det uansett hva utvalget ellers måtte være. 

Skrevet

Baconsvor er kun protein og fett hvertfall. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

På helsekost butikker så får man "potetgull" som er sunn og veldig godt. Ellers så er det grønnsaker og dipp,

Ferske bær,

frosne bær som knuses og helle litt smeltet sjokolade på,

bananer med smeltet sjokolade og nøtter,

potetbåter med salt og pepper, 

Kutte opp frukt og dyppe i smeltet sjokolade, 

Popcorn

Anonymkode: 9d2a3...630

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du er på butikken, se bak på posen og se hvor mange kval det er. Sjekk hvor mange gram som er i posen. Da ser du hva som har mest kalorier i seg. Det er bedre lære gjøre det selv, enn å måtte spørre hver gang

Jeg vet det, men på mange av snacksene er det jo mer kalorier enn i potetgull f eks. Og som en annen skriver så er det jo kun protein og fett i baconsvor. Og de sunne grønnsak snacksene man kjøper i helsekost er jo mer kaloririke enn potetgull. Så jeg spør mtp innhold og hva som vil holde mest på vann i kroppen osv.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Anjatapinjata skrev:

Baconsvor er kun protein og fett hvertfall. 

Takk det var det jeg lurte på, om det er bedre enn potetgull.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På helsekost butikker så får man "potetgull" som er sunn og veldig godt. Ellers så er det grønnsaker og dipp,

Ferske bær,

frosne bær som knuses og helle litt smeltet sjokolade på,

bananer med smeltet sjokolade og nøtter,

potetbåter med salt og pepper, 

Kutte opp frukt og dyppe i smeltet sjokolade, 

Popcorn

Anonymkode: 9d2a3...630

Men disse potetgullene er jo mer kaloririke enn vanlig potetgull, men likevel bedre da altså?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...