AUF Skrevet 6. mai 2005 #1 Skrevet 6. mai 2005 Har dere noen gang forsovet dere flere timer??!!! :o Hva gjorde dere evt. da? Jeg våknet kl. 11 i dag! :-? Har ligget med hodepine i natt, og så hadde jeg ikke hørt vekkerklokken.. Jeg ringte på jobb og sa jeg hadde fått migrene. (noe som faktisk holder på å bli sant...) Er så sint på meg selv, og utrolig flau! :oops:
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2005 #2 Skrevet 6. mai 2005 Nei , det har jeg ikke . Tror ikke jeg har kommet for sent til jobb noen gang. Har en slags innebygd klokke som gjør at jeg ikke sover så godt de dagen jeg skal tidlig oppe..
Theo Skrevet 6. mai 2005 #3 Skrevet 6. mai 2005 Ja. En gang skulle jeg vært på jobb klokka 6, og våknet klokka 11. Arbeidsgiver hadde prøvd å ringt meg, og vekkerklokka hadde ringt. Jeg hørte ingenting. Ringte på jobb og forklarte at jeg hadde forsovet meg - uten noen unnskyldning, det hadde jeg jo ikke, bare fortalte det som det var - og det gikk veldig fint, han noterte det ikke engang. Det er greit å tabbe seg ut en gang, dersom man vanligvis er ansvarlig og stabil.
Gjest Gulltopp Skrevet 6. mai 2005 #4 Skrevet 6. mai 2005 Å ja, tusen ganger. Når jeg sover, er jeg av og til for bevisstløs å regne, og det har hendt utallige ganger at jeg ikke har enset vekkerklokken. Jeg har til og med satt den ut på kjøkkenet, noe som innebærer at jeg må stå opp, låse opp romdøren og gå og slå den av. Og det har jeg da også gjort - uten å merke noe som helst - og våknet opp flere timer etterpå uten å huske hva jeg har gjort. Det eneste som hjelper, er å holde meg til en streng døgnrytme og ikke være veldig trett når jeg legger meg, da går det bra. Men det er rart, noen ganger kan jeg sove søtt selv om brannalarmen går (!), andre ganger kan jeg våkne av et lite knirk.
Gjest hjalmarlover Skrevet 7. mai 2005 #5 Skrevet 7. mai 2005 Forsover meg svært sjelden...(Nå for tiden begynner jeg ofte på jobb utpå formiddagen uansett..) Det jeg har som "ubevisst uvane" er at jeg ofte vokner en rundt en halv time før jeg skulle stått opp. Det er grusomt irriterende...Man for jo ikke sovnet igjen og gidder ikke alltid å stå opp heller. Og har heller ikke samvittighet til å vekke min,så da blir jeg liggende å stirre på klokka!! :-x
Gjest Aurélie Skrevet 7. mai 2005 #6 Skrevet 7. mai 2005 Har kun forsovet meg til jobb èn gang. Våknet i panikk og visste, uten å se på klokka, at nå hadde jeg gått på overtid i drømmeland. Rusha ut av senga, snubla idet jeg strakk meg etter telefonen, og rødmet mens jeg forklarte situasjonen til sjefen. Det verste var at dette skjedde første uka i ny jobb (sommerjobb).
Arkana Skrevet 7. mai 2005 #7 Skrevet 7. mai 2005 Ja, en sommer jeg jobbet i Hjemmesykepleien var det en morgen jeg våknet jeg kl 09.30. Det var flaut og utrolig dumt, for det betydde at de jeg skulle dra til ikke fikk hjelp. Hadde vært greiere med en kontorjobb e.l., da hadde det jo ikke skadet om jeg kom noen timer for sent, istedet fikk jeg kjempedårlig samvittighet. Men det var jo ikke min skyld da.
Gjest Orkana Skrevet 8. mai 2005 #8 Skrevet 8. mai 2005 Men det var jo ikke min skyld da. Selvsagt var det ikke det...
Sniglå Skrevet 8. mai 2005 #9 Skrevet 8. mai 2005 Ja, jeg har forsovet meg noen ganger, men aldri slik at jeg kommer for sent. Bare sånn at jeg får utrolig dårlig tid til morgen-stellet og det ødelegger egentlig hele dagen. Går og er stresset hele tiden. ushj.
Cupcake Skrevet 8. mai 2005 #10 Skrevet 8. mai 2005 Har en slags innebygd klokke som gjør at jeg ikke sover så godt de dagen jeg skal tidlig oppe.. Akkurat sånn har jeg det også, og det kan være utrolig irriterende. Har dager hvor jeg må være på jobb kl. 5:50, og de dagene sover jeg nesten ikke. Det er vanskelig å sovne også. Merkelig egentlig.
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2005 #11 Skrevet 8. mai 2005 Jeg skulle være på jobb klokken sju og våknet halv ett på ettermiddagen en gang. Ingen spesiell grunn til det, bare at jeg ikke hadde hørt klokken og er veldig, veldig b-menneske... og så startet alle dagene med så utroooooolig gørre arbeidsoppgaver at underbevisstheten min satt sikkert og sang vuggesanger til søvnsenteret i hjernen.... Jeg var da i jobb for et vikarbyrå, og da engasjementet var over fikk jeg brev fra dem om at jeg ikke lenger var ønsket som vikar og fikk ikke engang attest fra dem..... :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2005 #12 Skrevet 8. mai 2005 Jeg skulle være på jobb klokken sju og våknet halv ett på ettermiddagen en gang. Ingen spesiell grunn til det, bare at jeg ikke hadde hørt klokken og er veldig, veldig b-menneske... og så startet alle dagene med så utroooooolig gørre arbeidsoppgaver at underbevisstheten min satt sikkert og sang vuggesanger til søvnsenteret i hjernen.... Jeg var da i jobb for et vikarbyrå, og da engasjementet var over fikk jeg brev fra dem om at jeg ikke lenger var ønsket som vikar og fikk ikke engang attest fra dem..... :oops: Oi, den var vel litt drøy. Det er da menneskelig å forsove seg fra tid til annen. Et engangstilfelle, og en SÅNN reaksjon ? Synes det var litt urettferdig men.
Gjest Spacegirl Skrevet 8. mai 2005 #13 Skrevet 8. mai 2005 En gang jeg skulle på jobb kl. 06.00, våknet jeg kl. 12.30. Da var jeg stressa! *grøss* Så nå er jeg så redd for å forsove meg at jeg bruker 5 (!) vekkerklokker hvis jeg skal tidlig opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå