AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #1 Skrevet 15. juli 2019 De hadde sex sammen med i to perioder langt tilbake i tid, før jeg ble sammen med han. Jeg visste ikke om det da vi ble sammen, men fikk vite det først av han og så av henne ganske tidlig i forholdet. Etter det har det alltid ligget der og gnagd. Hun er penere enn meg, har drømmekroppen og er åpen og veldig trygg på seg selv, i tillegg er de en ganske god match. Med andre ord kan jeg ikke se for meg annet enn at de hadde god sex. Tips til å bli kvitt disse tankene? Har aldri snakket med noen av dem om det, kunne det ha hjulpet? Anonymkode: 0a3d4...f77 1
Gjest Alterego666 Skrevet 15. juli 2019 #2 Skrevet 15. juli 2019 Hva med det faktum at han valgte deg?
Bonus Skrevet 15. juli 2019 #3 Skrevet 15. juli 2019 Har dere vært sammen lenge? Kanskje dette er noe som går over av seg selv om man tar tiden til hjelp og blir mer og mer trygg i forholdet. Men jeg skjønner at du synes det er ukomfortabelt! 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #4 Skrevet 15. juli 2019 15 minutter siden, Alterego666 skrev: Hva med det faktum at han valgte deg? Takk for oppmuntring, det er det jeg prøver å fortelle meg også. Men...han har kanskje valgt meg som kjæreste, men det betyr ikke at sexen med henne ikke var magisk minneverdig. Det er jo to forskjellige ting. Anonymkode: 0a3d4...f77 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #5 Skrevet 15. juli 2019 13 minutter siden, Bonus skrev: Har dere vært sammen lenge? Kanskje dette er noe som går over av seg selv om man tar tiden til hjelp og blir mer og mer trygg i forholdet. Men jeg skjønner at du synes det er ukomfortabelt! Fem år har vi vært sammen. Ingen tegn til at følelsene forsvinner.. Anonymkode: 0a3d4...f77 1
Katten.2.0 Skrevet 15. juli 2019 #6 Skrevet 15. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for oppmuntring, det er det jeg prøver å fortelle meg også. Men...han har kanskje valgt meg som kjæreste, men det betyr ikke at sexen med henne ikke var magisk minneverdig. Det er jo to forskjellige ting. Anonymkode: 0a3d4...f77 Du vet at man kan ha magisk og minneverdig sex med mer enn ett menneske? 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #7 Skrevet 15. juli 2019 1 minutt siden, Katten.2.0 skrev: Du vet at man kan ha magisk og minneverdig sex med mer enn ett menneske? Selvfølgelig vet jeg det. 🙂 Anonymkode: 0a3d4...f77 1
Katten.2.0 Skrevet 15. juli 2019 #8 Skrevet 15. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig vet jeg det. 🙂 Anonymkode: 0a3d4...f77 Så hva er egentlig problemet? 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #9 Skrevet 15. juli 2019 1 minutt siden, Katten.2.0 skrev: Så hva er egentlig problemet? Sjalusi er problemet og sjalusi er som kjent ingen rasjonell følelse. Anonymkode: 0a3d4...f77 6
Leonetta Skrevet 15. juli 2019 #10 Skrevet 15. juli 2019 Hva med alle andre damer han har hatt sex med? De kan jo være supermodeller alle sammen. Ikke plag deg selv med disse tankene, de tjener til ingenting godt, kun hodebry og bekymring. Har ikke du hatt med andre kjekke menn enn din samboer? Alle har en fortid, og vi har alle vært yngre og penere en gang. 2
Whistler Skrevet 15. juli 2019 #11 Skrevet 15. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjalusi er problemet og sjalusi er som kjent ingen rasjonell følelse. Anonymkode: 0a3d4...f77 Spot on! Så enkelt livet hadde vært om sjalusi hadde vært en rasjonell følelse. Nå er han din. Hadde han villet ha vennina di og hun han, hadde det vært de to. 1
semperflorens Skrevet 15. juli 2019 #12 Skrevet 15. juli 2019 (endret) Oi, ut fra overskriften gikk jeg ut fra at det hadde skjedd etter at dere ble sammen, og det hadde virkelig vært en annen problemstilling! Siden begge to fortalte det i begynnelsen av forholdet deres (og uavhengig av hverandre, virker det som), ville jeg gått ut fra at de ikke føler noe for hverandre, særlig hvis ingenting annet tyder på det heller. At de har valgt å være åpne om det og ikke skjule det for deg, er et veldig godt tegn i så måte. Men hvis det plager deg, ville jeg ha snakket med dem om det. Det virker som om det plager deg mest i forhold til samboeren din, så jeg ville ha snakket med han om det først. Hvis det plager det i forhold til venninnen din også, ville jeg evt ha snakket med henne også, men ikke tatt en fellessamtale med begge, bare en samtale med dem hver av dem alene. Hvis du velger å snakke med han (evt henne) om det, tror jeg det er best å legge det fram som at det handler om dine følelser og at du tenker mye på det, selv om du vet at det ikke var noe feil som skjedde, og selv om du ikke tror at de har gjort noe galt etter at dere ble sammen (for det virker ikke som at du faktisk tror det?), men at det allikevel plager deg og at du ikke vil at det skal gjøre det. Be samboeren om hjelp, rett og slett, til å komme over de følelsene. Slik du ville bedt samboeren din om hjelp til å takle andre vanskelige følelser du kunne ha hatt, som ikke hadde noe med han å gjøre. "Å, jeg er så stressa på jobben, jeg trenger hjelp til å stresse ned", er ikke så ulikt fra "Å, jeg tenker så mye på det der med deg og [venninne], jeg vet at det ikke har skjedd noe mer og tenker ikke at dere har gjort noe feil, men det ligger liksom der og gnager, kan du hjelpe meg å bli kvitt de følelsene?" Vær veldig forsiktig med ikke å fremstå som anklagende på noen måte, og det virker heller ikke som om du er det, bare så det er sagt. Men det er lett å ordlegge seg uheldig i situasjoner man synes er vanskelig. Endret 15. juli 2019 av semperflorens 4
Katten.2.0 Skrevet 15. juli 2019 #13 Skrevet 15. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Sjalusi er problemet og sjalusi er som kjent ingen rasjonell følelse. Anonymkode: 0a3d4...f77 Følelser eksisterer uavhengig det meste - men man kan gjøre sitt for å logisk overkjøre dem. Det tar tid og energi, men er fullstendig mulig. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #14 Skrevet 15. juli 2019 13 minutter siden, semperflorens skrev: Oi, ut fra overskriften gikk jeg ut fra at det hadde skjedd etter at dere ble sammen, og det hadde virkelig vært en annen problemstilling! Siden begge to fortalte det i begynnelsen av forholdet deres (og uavhengig av hverandre, virker det som), ville jeg gått ut fra at de ikke føler noe for hverandre, særlig hvis ingenting annet tyder på det heller. At de har valgt å være åpne om det og ikke skjule det for deg, er et veldig godt tegn i så måte. Men hvis det plager deg, ville jeg ha snakket med dem om det. Det virker som om det plager deg mest i forhold til samboeren din, så jeg ville ha snakket med han om det først. Hvis det plager det i forhold til venninnen din også, ville jeg evt ha snakket med henne også, men ikke tatt en fellessamtale med begge, bare en samtale med dem hver av dem alene. Hvis du velger å snakke med han (evt henne) om det, tror jeg det er best å legge det fram som at det handler om dine følelser og at du tenker mye på det, selv om du vet at det ikke var noe feil som skjedde, og selv om du ikke tror at de har gjort noe galt etter at dere ble sammen (for det virker ikke som at du faktisk tror det?), men at det allikevel plager deg og at du ikke vil at det skal gjøre det. Be samboeren om hjelp, rett og slett, til å komme over de følelsene. Slik du ville bedt samboeren din om hjelp til å takle andre vanskelige følelser du kunne ha hatt, som ikke hadde noe med han å gjøre. "Å, jeg er så stressa på jobben, jeg trenger hjelp til å stresse ned", er ikke så ulikt fra "Å, jeg tenker så mye på det der med deg og [venninne], jeg vet at det ikke har skjedd noe mer og tenker ikke at dere har gjort noe feil, men det ligger liksom der og gnager, kan du hjelpe meg å bli kvitt de følelsene?" Vær veldig forsiktig med ikke å fremstå som anklagende på noen måte, og det virker heller ikke som om du er det, bare så det er sagt. Men det er lett å ordlegge seg uheldig i situasjoner man synes er vanskelig. Dette skal jeg ta med meg. Takk til deg! Anonymkode: 0a3d4...f77 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #15 Skrevet 15. juli 2019 Vell, om du vil det skal styre deg så la det styre deg. Dump han og move on siden hun tydeligvis var bedre i dine øyne. Om du ikke vil dumpe han så slutter du å være sjalu og går videre sammen med han. Jeg hadde nok tenkt i akkurat samme baner som deg og jeg hadde ikke takla det, men det er meg, du er nok tøffere enn som så. Slutt å bry deg, han er sammen med deg og ikke henne... Ville ikke snakka med hverken han eller henne om det, det gjør nok bare vondt verre. En uheldig formulering og du er overbevist, ikke sant... Anonymkode: 6ef8c...55a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #16 Skrevet 15. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for oppmuntring, det er det jeg prøver å fortelle meg også. Men...han har kanskje valgt meg som kjæreste, men det betyr ikke at sexen med henne ikke var magisk minneverdig. Det er jo to forskjellige ting. Anonymkode: 0a3d4...f77 Nei. Det betyr jo ikke det. Det betyr ikke engang at han er gladere i deg enn i henne. Eller at han ikke gitt noen få tilfeldige andre hendelser i livet ville endt opp lykkelig med henne heller enn deg. Det at han er med deg nå betyr heller ikke at han ikke før deg og etter deg elsket og elsker andre kvinner like høyt eller høyere. Forhold, Ts, er tilfeldige valg som leder opp til at to mennesker bestemmer seg for at de, her og nå, har det godt sammen. Og at den andre personen gir dem noe. Her og nå. Det at han selvsagt evner elske andre må du bare lære deg å leve med. Vi er ingen av oss verdens midtpunkt, og absolutt ikke uunnværlige for andre enn oss selv. Anonymkode: 28af7...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #17 Skrevet 15. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Det betyr jo ikke det. Det betyr ikke engang at han er gladere i deg enn i henne. Eller at han ikke gitt noen få tilfeldige andre hendelser i livet ville endt opp lykkelig med henne heller enn deg. Det at han er med deg nå betyr heller ikke at han ikke før deg og etter deg elsket og elsker andre kvinner like høyt eller høyere. Forhold, Ts, er tilfeldige valg som leder opp til at to mennesker bestemmer seg for at de, her og nå, har det godt sammen. Og at den andre personen gir dem noe. Her og nå. Det at han selvsagt evner elske andre må du bare lære deg å leve med. Vi er ingen av oss verdens midtpunkt, og absolutt ikke uunnværlige for andre enn oss selv. Anonymkode: 28af7...ed4 Du og jeg har helt samme syn på forhold, men der du lever fint med det (ser det ut som) blir jeg sjalu og deppa av det.. TS Anonymkode: 0a3d4...f77 3
juliet capulet Skrevet 15. juli 2019 #18 Skrevet 15. juli 2019 Dette var en veldig unødvendig problemstilling når det har hendt før dere ble sammen og du er sammen med han nå!? Beklager at jeg sier det, men generelt synes menn at sex uansett med hvem er magisk, og det er gjerne noe de minnes som en magisk hendelse med tidligere partnere. Men so what!? 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #19 Skrevet 15. juli 2019 Åh forstår deg, selv om de ikke har gjort noe galt! Jeg har uttalt til samboeren min at jeg er glad han er 'importert' fra en by mange mil unna og dermed ikke har ligget med noen venninner/bekjente av meg her i min lille by... Helt teit å si, han har jo faktisk vært gift og har et tjue års langt forhold bak seg 🤪 Men hva hvis du sier til deg selv: 'Han har ligget med meg jevnt og trutt i fem år, og vi har hatt MYE mer sex sammen enn han og #venninnenavn# har hatt! Så han må jo synes jeg er deilig!' Du må bare rett og slett get over yourself her altså. Klem! Anonymkode: c68a6...07d
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #20 Skrevet 15. juli 2019 3 hours ago, Katten.2.0 said: Følelser eksisterer uavhengig det meste - men man kan gjøre sitt for å logisk overkjøre dem. Det tar tid og energi, men er fullstendig mulig. Og du renner over av gode tips og teknikker for dette ser jeg. Anonymkode: a09da...4b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå