Gå til innhold

Dere livsnytere - se hit!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser mange skriver at de er livsnytere. Hva innebærer det? 

Hva er det dere nyter ekstra av som andre ikke gjør?

Jeg la det under økonomi, for jeg antar det innebærer pengebruk. Og begrepet blir ofte brukt her inne når det er snakk om sparing vs bruk av penger her og nå. 

Anonymkode: 49085...b96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det innebærer at de nyter livet og har det godt.

• Liker 4
Skrevet

Nyter livet og øyeblikkene. Er tilstede i nuet - fortiden er tilbakelagt og fremtiden er enda ikke kommet. Bruker tiden godt. 

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at jeg nyter livet. F.eks så kan jeg ta meg tre øl og høre på musikk en onsdagskveld hvis jeg har lyst til det. Gå ut og spise en tirsdag hvis jeg vil det. Sove til 12 en søndag og bruke hele dagen på å binge en serie hvis jeg vil det. Jeg begrenser meg ikke til "fornuftige regler" som er laget "bare fordi". 

Anonymkode: ca3e0...a8c

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

For min del betyr dert å ta med meg mest mulig gøye ting. Sier sjelden nei til invitasjoner selv om det i utgangspunkter ikke høres veldig kjekt ut. Det blir ofte kjekt. Går mye i teater, skrur Av TV på kveldene sov. Jeg og mannen min har bestemt oss for å putte mest mulig opplevelser på livet. 

Anonymkode: 42535...2a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mye penger på hobbiene mine. Jeg sparer til pensjon, utover det bruker jeg penger på reising, gjerne langt bort, skiferie i Alpene, langhelger, motorsykkel, dykking og god mat. Kjøper det jeg har lyst til (men kaster ingenting). Bruker ikke penger jeg ikke har, men ikke så opptatt av å spare.

Anonymkode: f07b6...fb7

• Liker 1
Skrevet

Mange lisvnytere på "Luksusfellen"

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva som kan være "livsnyter" kan variere temmelig mye fra person til person. Finnes ingen fasit på dette. 

Anonymkode: d1c07...c62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg nyter livet til det fulle. Vi lever ikke A4 livet som mange andre setter seg fast i.

Gjør det jeg vil når jeg vil, reiser over hele verden for å skape minner med barna, stresser ikke i hverdagen. Er ikke låst til noe. Jeg er sikret økonomisk ut livet og ungene er sikret ut livet. Så dette live nytes før det plutselig er over 😊

Anonymkode: 32462...74d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Unner meg å kose meg et glass rødt 

Anonymkode: 48c36...7af

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det å kunne gjøre det jeg vil, når jeg vil. Å ha null ansvar ovenfor noen andre enn meg selv 100%.

Total frihet 24/7/365.

Er helt fantastisk.

Anonymkode: 2b803...cd2

• Liker 2
Skrevet

Å ikke gjøre andre ansvarlig for ens lykke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å nyte livet er å takke for alt man har i dette øyeblikket.

Anonymkode: b1489...dcc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

For meg er det å kunne gjøre det jeg vil, når jeg vil. Å ha null ansvar ovenfor noen andre enn meg selv 100%.

Total frihet 24/7/365.

Er helt fantastisk.

Dette ser ut som den ultimate lykken, men det er en falsk form for lykke. Been there done that. Men det kan få det til å føles som en lykke, og noen trenger å gå gjennom en sånn periode for å finne den ekte lykken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette ser ut som den ultimate lykken, men det er en falsk form for lykke. Been there done that. Men det kan få det til å føles som en lykke, og noen trenger å gå gjennom en sånn periode for å finne den ekte lykken.

Du snakker åpenbart kun for deg selv. Det gjør jeg også, og for meg er dette lykke. 100% pure gold.

For meg er det ekte lykke, synd du opplevde det annerledes.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Total frihet 24/7/365.

Er helt fantastisk.

Helt enig ☺️

Anonymkode: 32462...74d

AnonymBruker
Skrevet

Å være livsnyter handler ikke om å spise kake hver dag, men hvordan du spiser kake, ble det sagt ved en anledning. 

Å være livsnyter handler ikke om luksus, men å nyte de gode øyeblikkene. Det er en livsinnstilling, og et valg. Et valg både i forhold til å prioritere å nyte det som føles og gjør godt, og å velge bort det som ikke gjør deg bra. 

Jeg er så heldig at jeg har noen ekte livsnytere i omgangskretsen, og jeg har selv lært av dem. Senke kravene til "rett å gjøre", "burde gjøre" og "hva andre mener er det riktige", og ta valg basert på hva jeg ønsker ut av livet, og å nyte de gode øyeblikkene, de gode samtalene og ekte opplevlser med ekte mennesker. 

Det innebærer mer å kaste fra seg status og fokus på materielle verdier enn at det skal være dyrt. 

Det kan være gode opplevelser i det som koster mye også, men det trenger ikke å være dyrt å nyte. Ekte mennesker og de gode samtaler finner man oftere der hvor man ikke måles etter hva man eier. 

Latter, smil, nære gode samtaler, å virkelig nyte solnedgangen og de fine opplevelser, og å føle seg fri i forhold til hva man selv prioriterer, og prioriterer bort, dette koster ikke nødvendigvis mer enn å velge det bort. Kan til og med koste mindre enn å strebe etter materiell status og opplevelser man kan skryte av, fordi de er dyre. Å booke seg inn på et dyrt hotell og drikke dyre drinker kan være fint det, men det slår sjelden den gode følelsen ved å sitte på et pledd ved sjøen sammen med det mennesket/de menneskene som får deg til å føle at livet er godt og riktig. 

Anonymkode: a996f...686

• Liker 8
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Hva som kan være "livsnyter" kan variere temmelig mye fra person til person. Finnes ingen fasit på dette. 

Anonymkode: d1c07...c62

Det var vel også derfor TS stilte spørsmålet? Hadde det vært en fasit kunne hun jo bare googlet det :sprettoy:

For meg er livsnyting å kunne gjøre det jeg har lyst til, enten det betyr å spise på restaurant eller reise til syden, uten at det har noen betydning for økonomien. Men det er ikke sånn at jo dyrere jo bedre. Jeg velger heller en uke på hytta fremfor en uke på luksushotell.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hører jeg order livsnyter tenker jeg overforbruk, gjerne med lånte penger. Folk som ikke er veldig opptatt av plikter og ikke tenker fremtid.

Helt annerledes selvsagt for dem som har arvet stort/tjent seg rik. Når penger ikke er et tema lengre, ingen jobb som knebler, ikke barn med sine A4-behov. Ja, da er det å nyte livet faktisk en livstil.

Anonymkode: ded97...7a9

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Knirke skrev:

Det var vel også derfor TS stilte spørsmålet? Hadde det vært en fasit kunne hun jo bare googlet det :sprettoy:

For meg er livsnyting å kunne gjøre det jeg har lyst til, enten det betyr å spise på restaurant eller reise til syden, uten at det har noen betydning for økonomien. Men det er ikke sånn at jo dyrere jo bedre. Jeg velger heller en uke på hytta fremfor en uke på luksushotell.

Jeg velger både uken på hytta og luksushotellet. Begge deler er bra på sin måte, og som livsnyter tar jeg med meg begge:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...